خانهاخبار
فیفا با همکاری کمپانی الکترونیک آرتز جام جهانی مجازی برگزار می‎کنند

فیفا با همکاری کمپانی الکترونیک آرتز جام جهانی مجازی برگزار می‎کنند

محبوبیت کنسول‎های بازی به قدری در میان رده‎های سنی مختلف افزایش یافته که کمپانی‎های بزرگ را به فکر برپایی بازی‎های جهانی انداخته است. برخی کمپانی‎ها نظیر EA با برگزاری مسابقات جهانی، حمایتشان را از علاقه‎مندان اعلام می‎کنند. در ادامه با جی اس ام باشید.
۱۳۹۶/۸/۱۵

کمپانی EA با همکاری فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، در سال 2018 مسابقات جام جهانی فوتبال را برگزار خواهند کرد. محبوبیت بازی‎های مجازی به ویژه سری بازی‎های فیفا به مرحله‎ای رسیده که برخی مسئولان تصمیم به برگزاری بازی‎های جهانی نموده‌اند. این رویداد بی‎تردید نقطه عطفی در عرصه بازی‎های رایانه‎ای به شمار می‎رود. گفتنی است نام‎نویسی برای شرکت در این رقابت‎ها از سه روز پیش آغاز شده و برنامه‎ریزی بازی‎ها به گونه‎ای صورت گرفته که بازی فینال در آگوست 2018 برگزار گردد.

image

برای راهیابی به این رقابت‎ها مراحلی مشابه راهیابی به جام جهانی فوتبال و به صورت چند مرحله‎ای پیش روی شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت. به همین منظور فیفا مسابقات (FUT (FIFA Ultimate Team را در پایان هرهفته برگزار می‎کند تا از میان شرکت‌کنندگان کل جهان، 128 تیم برتر به مرحله پلی آف راه‎یابند. در نهایت پس از رویارویی تیم‎های راه‎ یافته به مرحله پلی‎آف، 64 تیم از گیمرهای PS4 و 64 تیم از گیمرهای Xbox One به جام جهانی 2018 راه پیدا می‎کنند. پیروز نهایی این مسابقات لقب قهرمان جهان را به خود اختصاص خواهد داد.

جزئیات لیگ قهرمانی پایان هفته FUT

تیم‌های شرکت کننده در این سری از مسابقات در دو روش آنلاین و زنده به رقابت می‌پردازند. در روش آنلاین همه تیم‎ها باید پیش از هرچیز در لیگ قهرمانی پایان هفته FUT با یکدیگر رقابت کنند. اما در روش زنده علاوه بر جذابیت‎های روش آنلاین، لذت رقابت به طور زنده نیز به مسابقات افزوده می‎شود.

همانطو که می‎دانید مسابقات فوتبال در دسته‎بندی‎های مختلفی (مثل جام جهانی، جام ملت‌ها، لیگ قهرمانان و...) برگزار می‎شود. دسته بندی این بازی‎ها نیز به شکل زیر تعریف شده است:

  • جام قهرمانی FUT:

در این مدل همان‎طور که گفته شد، تیم‌ها به صورت آنلاین به مصاف هم می‌روند و در نهایت تیم‎های برتر جواز حضور در تورنومنت زنده (که به صورت رفت و برگشت برگزار می‎شود) در ماه‎های ژانویه و آوریل با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

  • جام باشگاه‎های جهان:

در این تورنومنت ستارگان فوتبال جهان در تیم‎های محبوبشان گرد هم‎ می‎آیند و با یکدیگر به رقابت می‎پردازند.

  • مسابقات دور مقدماتی:

در این دوره از مسابقات سازمان‎ها و برندهایی مسئولیت تورنومنت را به عهده می‎گیرند و در نهایت این اسپانسرها هستند که شیوه رقابت میان تیم‎ها را مشخص می‎کنند. به عنوان مثال در این دوره از مسابقات، تیم‎ها در صورت رویارویی با سه شکست، از گردونه رقابت‎ها حذف خواهند شد.

  • دوره مقدماتی لیگ برتر

در این دوره از مسابقات، شرکت‎کنندگان، با انتخاب باشگاه مورد علاقه‎اشان به مصاف دیگر تیم‎ها می‌روند. شرکت کنندگان در این رقابت‌ها باید از قوانین مربوط به مسابقات پیروی کنند.

قوانین لیگ:

پیش از هرچیز متقاضیان باید یک حساب کاربری در سایت EA ایجاد نمایند و از همین طریق حضورشان را در لیگ به ثبت برسانند. بازگشایی حساب کاربری به منزله پذیرش قوانین فیفا محسوب می‎شود که در این صورت تا پایان بازی‎های پلی‎آف، شرکت کنندگان، عضو معتبر لیگ شناخته خواهند شد.

اگر از علاقه‎مندان به شرکت در مسابقات جام جهانی هستید حتما به مهلت نام‎نویسی برای شرکت در رقابت‎ها توجه کنید:

  • نام‎نویسی در دور نخست جام قهرمانی FUT در تاریخ 30 نوامبر 2017 ساعت 11:59 شب به وقت آمریکا به پایان خواهد رسید.
  • نام‎نویسی در دور دوم جام قهرمانی FUT در تاریخ 28 فوریه 2018 ساعت 11:59 شب به پایان خواهد رسید.
  • آخرین مهلت نام‎نویسی در پلی‎آف دور مقدماتی 30 آوریل 2018 خواهد بود.

در پایان باید اشاره داشت که گیمرهای کامپیوترهای خانگی مجاز به شرکت در این رقابت‎ها نیستند و تنها کاربران کنسول‎های ایکس‎باکس و پلی‎استیشن مجوز حضور در این رقابت‎ها را خواهند داشت و حداقل سن شرکت کنندگان 16 سال در نظر گرفته شده است.  گفتنی است شهروندان ایرانی مجاز به شرکت در این رقابت‌ها نیستند و برای حضور در این بازی‎ها باید از شهروندان یکی از کشورهای اعلام شده از سوی فیفا باشید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

حمید

۱۳۹۶/۸/۲۲
اصلا یه همچین خبری که ایران جزئش نیست چرا میذاری

alirezwpz

۱۳۹۶/۸/۱۶
vaghean jaye taasof dare:)

ایرانی

۱۳۹۶/۸/۱۵
کشورای عربی رو داره اما ایران رو نداره.
واقعا جا نداره این بازی رو تحریم کنیم؟!