خانهاخبار
هشدار اپل: از سوختگی پیکسل‌های نمایشگر آیفون 10 جلوگیری کنید!

هشدار اپل: از سوختگی پیکسل‌های نمایشگر آیفون 10 جلوگیری کنید!

شرکت اپل تأیید کرده است که نمایشگر اولد آیفون 10 مانند دیگر گوشی‌های هوشمند مجهز به صفحه‌نمایش OLED، می‌تواند دچار سوختگی پیکسل شود. اپل به منظور جلوگیری از بروز این مشکل، توصیه می‌کند تصویر مشخصی برای مدت طولانی روی نمایشگر ثابت باقی نماند.
۱۳۹۶/۸/۱۵

اپل مدتی است آیفون 10 (iPhone X) را به بازار عرضه کرده؛ پرچمدار جدید کوپرتینویی‌ها با نمایشگر جدید 5.8 اینچی اولد عرضه می‎شود که اپل آن‎را سوپر رتینا می‌خواند. آیفون 10، اولین گوشی اپل است که به چنین فناوری مجهز می‎شود و شرکت سازنده از مشتریان می‌خواهد که در استفاده از گوشی جدید آیفون 10 به دلیل نمایشگر اولد آن، دقت کنند.

براساس گزارش جدیدی که توسط شرکت اپل منتشر شده است، خریداران آیفون 10 می‌توانند انتظار داشته باشند که صفحه‌‏نمایش گوشی جدید آن‌ها در نگاه از زوایه‌ها با تغییر رنگ مواجه شود؛ اپل آن‌را یکی از ویژگی‌های ذاتی نمایشگرهای اولد توصیف کرده است. بررسی‌های اولیه از گوشی جدید آیفون 10 نیز به این موضوع اشاره داشته است. اپل ادعا می‎کند که آیفون 10 ((iPhone X از بهترین نمایشگر اولد بازار با فناوری سوپر رتینا بهره می‎گیرد اما سوختگی پیکسل‌ها همچنان می‌تواند در شرایط خاص برای صفحه‌نمایش آیفون 10 ایجاد شود.

image

پیش از اینکه اپل، آیفون 10 را به صفحه‌نمایش با فناوری اولد مجهز کند؛ ساعت‌های مچی هوشمند اپل واچ و تاچ‎بار مک‌بوک‌های پرو اپل به چنین نمایشگری مجهز شده بودند. البته باید اشاره کرد که کاربران از نمایشگر سوپر رتینا 5.8 اینچی که در آیفون 10 به‌کار گرفته شده، انتظارات متفاوتی دارند. شرکت اپل برای جلوگیری از مشکلات احتمالی برای نمایشگر آیفون 10، به کاربران توصیه کرده است که از قابلیت «روشنایی خودکار» استفاده کنند؛ صفحه‎نمایش براساس شرایط نوری اطراف، می‌تواند روشنایی متفاوتی را ارائه دهد.

کوپرتینویی‌ها همچنین به خریداران آیفون 10 توصیه می‌کنند که بازه‌زمانی قابلیت Auto-Lock را به منظور خاموش شدن صفحه‌نمایش، کاهش دهند. نصب آخرین به‌روزرسانی‎های نرم‌افزاری که توسط شرکت اپل برای آیفون 10 ارائه می‎شود، برای افزایش طول عمر نمایشگر اولد پرچمدار جدید اپل ضرورت دارد.

image

در نهایت، شرکت اپل توصیه می‌کند که هیچ‌گاه تصویری را به صورت ثابت برای مدت طولانی با حداکثر روشنایی روی نمایشگر آیفون 10، به نمایش نگذارید. بیانیه واحد «پشتیبانی اپل» در رابطه با صفحه‌نمایش اولد آیفون 10 و مشکلات احتمالی آن در ادامه آمده است:

اگر به نمایشگری اولد، خارج از زاویه معمول نگاه کنید؛ ممکن است متوجه تغییر رنگ صفحه‎نمایش شوید. تغییر رنگ صفحه‌نمایش، هنگامی‌که با زوایه به صفحه‌نمایش نگاه کنید؛ بخشی از ویژگی نمایشگرهای اولد محسوب شده و امری عادی است. در صورت استفاده طولانی مدت، ممکن است نمایشگرهای اولد از نظر بصری تغییراتی داشته باشند؛ این موضوع نیز انتظار می‌رود و می‌تواند شامل «نمایش دائمی یک تصویر» روی صفحه‌نمایش یا «سوختگی پیکسل» آن باشد؛ این حالت در واقع نمایش بخشی از تصویر قبلی روی صفحه‌نمایش با انتخاب یک تصویر جدید است. زمانی‌که یک تصویر را به صورت ثابت برای مدت طولانی روی نمایشگر به نمایش بگذارید، این مشکل ایجاد می‌شود. اپل صفحه‎نمایش «سوپر رتینا» را به گونه‌ای توسعه داده است که در کاهش «سوختگی پیکسل‌‌های نمایشگر اولد» بهترین در صنعت باشد.

باید گفت که توصیه اپل مبنی بر استفاده درست از نمایشگر اولد آیفون 10 قابل انتظار است؛ بسیاری از گوشی‌های مجهز به نمایشگر اولد مانند پرچمدار LG V30، سری Galaxy S و Galaxy Note سامسونگ و پیکسل 2 ایکس‌ال شرکت گوگل نیز ممکن است با چنین مشکلاتی مواجه شوند. البته گوشی پیکسل 2 ایکس‌ال که از نمایشگر P-OLED بهره می‌گیرد؛ در حال‌حاضر مورد انتقاد کاربران واقع شده است زیرا خریداران به مشکلاتی مانند «سوختگی پیکسل‌های نمایشگر» و پس‌زمینه آبی‌رنگ صفحه‌نمایش روی گوشی جدید خود اشاره می‌کنند. 

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (22 نظر)

naser

۱۳۹۶/۸/۲۶
در یک کلام گوشی رو با تمام متعلقات و ضمایم و ما یتعلقه با جعبش در سطل آشعال قرار دهید که جایی بس نیکو برای اپل و محصولاتش میباشد .
اینم از سرنوشت کمپانی که سال پیش مشکل باتری سامسونگ رو کرده بود تبلیغ برای فروش گوشی هاش حالا ببینم اپل میتونه مثل سامسونگ همه ی گوشی های خرابش رو از بازار جمع کنه و مشتری هاش رو راضی کنه . من که چشمم آب نمی خوره برای اینکه اصلا متعهد نیست و فقط به فکر غالب کردن محصولات بی کیفیتشه .

میترا

۱۳۹۶/۸/۲۳
اینطوری که اپل داره پیش میره میترسم در آینده پیشنهاد بده که برای سالم موندن گوشیاش از روشن کردن و استفاده از گوشی خودداری کنیم

Reza

۱۳۹۶/۸/۱۶
اینم پنل اشغال سامهنگ رو هنگفون ایکس

محمدمهدی

۱۳۹۶/۸/۱۵
ما نمیخوایم بگیم سامسونگ عالیه
ما اصلا بحثمون سامسونگ نیس
ما داریم میگیم این آیفون داره مردمو میدوشه
همین
بعد میایم مثال میزنیم از سامسونگ چون همه میشناسنش..میگیم قیمتش کمتره قابلیتاش بیشتره
آیفون فقط داره:۱-پول لوگوشو میخوره
۲-داره پول امنیت بی‌دلیل(حداقل برای من)رو میخوره

محمدمهدی

۱۳۹۶/۸/۱۵
داداش اونا شایعه بود تا بتونن با قیمت نامعقولی ک بعدش برا این گوشی میگن مردم فک کنن چقد افت قیمت??
الان ۴ملیونه ک ازنظر من اصلا برا این گوشی نمی‌ارزه