خانهاخبار
مینگ‌چی کو: دوربین‌ آیفون‌های 2018 اپل همچون آیفون 10 خواهد بود

مینگ‌چی کو: دوربین‌ آیفون‌های 2018 اپل همچون آیفون 10 خواهد بود

براساس گزارش جدیدی که تحلیل‌گر مؤسسه KGI Securities منتشر کرده است، به‌نظر می‌رسد جنس لنزهای دوربین اصلی آیفون‌های اپل در سال 2018 بدون تغییر خواهد ماند. جی‌اس‌ام را در ادامه دنبال کنید.
۱۳۹۶/۸/۱۴

جدیدترین پیش‌بینی مینگ‎چی کو، تحلیل‌گر موسسه KGI Securities، نشان می‎دهد اپل از همان دوربین دوگانه تمام پلاستیکی که در آیفون 10 (iPhone X) استفاده کرده است، برای آیفون‎های 2018 خود بهره می‌گیرد.

شرکت اپل سیستم دوربین دوتایی را برای اولین‎بار به همراه آیفون 7 پلاس در گوشی‌های هوشمند خود ارائه داده بود؛ سنسورهای دوربین در آیفون 7 پلاس به صورت افقی در کنار یک‌دیگر قرار گرفته‎اند. در آیفون 8 پلاس نیز که به عنوان نسخه ارتقا یافته آیفون 7 پلاس راهی بازار می‌شود، چینش سنسورهای دوربین همچنان افقی است. با این‌حال برای آیفون 10، کوپرتینویی‌ها از یک سیستم دوربین دوتایی با چینش عمودی استفاده کرده‎اند؛ با اینکه این موضوع باعث شده است تا طراحی آیفون 10 نسبت به دیگر گوشی‌های آیفون با دوربین دوگانه یعنی آیفون 8 پلاس و آیفون 7 پلاس متفاوت باشد، مینگ‌چی کو مدعی است دوربین اصلی باعث شده تا «تعادل فوق‌العاده‌ای بین کیفیت تصویر و طراحی» ایجاد شود.

image

مینگ‌چی کو در همین رابطه اعلام کرده است که با توجه به طراحی مشابه ماژول دوربین اصلی، استفاده از 7 لنز پلاستیکی یا لنزهای هیبریدی (2 لنز شیشه‌ای و 3 لنز پلاستیکی) به جای‌ 6 لنز پلاستیکی، باعث می‌شود تا عملکرد «دیافراگم» بهبود پیدا کند.

کوپرتینویی‌ها پس از مشکل تأمین قطعه برای آیفون 10 (iPhone X)، با احتیاط بیشتری نسبت به ایجاد تغییر در گوشی‌های هوشمند خود اقدام خواهند کرد؛ آیفون 10 با وجود رونمایی هم‎زمان با آیفون‌های 8 و 8 پلاس، با تأخیر دو ماهه به بازار عرضه شده است. با وجود چنین تأخیر چشمگیری، گفته می‌شود اپل همچنان نمی‌تواند به اندازه کافی آیفون 10 عرضه نماید.

از آنجایی‌که تحلیل‌گر شناخته شده مؤسسه KGI Securities پیش‌بینی کرده است که استفاده از ترکیب هیبریدی دو لنز شیشه‌ای و 3 لنز پلاستیکی یا 7 لنز پلاستیکی، تأثیر چندانی روی عملکرد دوربین نخواهد داشت؛ مینگ‌چی کو ادعا می‌کند که اپل همچنان از ترکیب 6 لنز پلاستیکی برای دوربین اصلی آیفون‌های خود در سال آینده استفاده خواهد کرد.

image

همان‌طور که گفته شد، آیفون 8 پلاس و آیفون 10 از دوربین دوگانه استفاده می‌کند؛ هر دو مدل به سنسورهای 12 مگاپیکسلی مجهز شده‎اند. لنز تله‌فوتو آیفون 8 پلاس، فاقد لرزش‎گیر اپتیکال است و از دیافراگم F2.8 بهره می‎گیرد. لنز تله‌فوتو آیفون 10 در مقابل با لرزش‌گیر اپتیکال همراه شده است و دیافراگم عریض‌تر F2.4 دارد.

هنوز برای پیش‌بینی در رابطه با قابلیت‎های آیفون‌ 2018 اپل زود است؛ با این‌حال، گفته می‌شود سال آینده دو مدل آیفون با صفحه‌نمایش OLED عرضه خواهد شد. اپل در ابتدا، درنظر داشت تا سه گوشی آیفون با نمایشگر 5.2 اینچی، 5.8 اینچی و 6.4 اینچی عرضه نماید که به صفحه‌نمایش OLED مجهز شده است؛ مدتی بعد مشخص شد که مدل 5.28 اینچی به دلیل اینکه تقاضا برای گوشی‎های هوشمند با نمایشگر کوچک کاهش یافته است، از دستور کار اپل خارج شده و به بازار عرضه نخواهد شد.

علاوه‌براین، گفته می‌شود دوربین اصلی آیفون‌های 2018 در سال آینده فاقد دوربین TrueDepth خواهند بود؛ اپل برای اعمال تغییرات بیشتر روی دوربین آیفون‌های جدید خود عجله‌ای ندارد چراکه گمان می‌کند عملکرد دوربین آیفون‌های 2017 از رقبایش بهتر است. آیفون‌های جدید اپل همچنین به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی مجهز خواهند شد؛ با این‎‌حال مشخص نیست که چه سرنوشتی در انتظار سیستم Touch ID است. 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علی

۱۳۹۶/۸/۱۴
این خبر رو واسه این اپل اعلام کرده که بیاین بخرین و منتظر سال دیگه نباشین این آیفون ۱۰ رو دیگه آتیش زدم به تکنولوژیم ولی یهو سال 2018 که بیاد همه چی معلوم میشه.