خانهاخبار
نگاهی به طراحی و ظاهر میت 10 هوآوی

نگاهی به طراحی و ظاهر میت 10 هوآوی

چند هفته پیش هوآوی با معرفی پرچمدارن جدیدش در آلمان غوغا به پا کرد. این شرکت، که سومین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان است، با رونمایی از میت 10، میت 10 پرو و میت 10 پورشه دیزاین توانست چشم‌های کاربران و کارشناسان را به خود خیره کند؛ مخصوصا اینکه این گوشی‌ها اولین گوشی‌های هوشمند جهان هستند که اختصاصا به تراشه NPU مجهزند.
۱۳۹۶/۸/۱۴
image

طراحی ظاهر میت 10 یکی از تغییرات خوب این گوشی نسبت به میت 9 است. میت 10 با وجود اینکه ابعاد کوچک‌تری دارد ولی اندازه 5.9 اینچی نمایشگر را حفظ کرده است. این کار به لطف استفاده از نمایشگری با حاشیه‌های بسیار باریک و نزدیک به صفر محقق شده است که بر زیبایی ظاهر دستگاه می‌افزاید.

هوآوی در میت 10 شیشه را جانشین فلز کرده است تا با ترند روز جهان پیش برود. با اینکه معمولا گوشی‌های شیشه‌ای به سختی در دست جا می‌گیرند و لیزر می‌خورند، فریم فلزی اطراف گوشی سبب می‏شود تا این مسئله برای میت 10 پیش نیاید. همچنین انحنایی که در لبه‌های شیشه‌ای دستگاه وجود دارد کمک می‌کند تا میت 10 به گوشی خوش دستی بدل شود و با ابعاد بزرگش برای همه کاربران مناسب باشد.

بخش اعظمی از قسمت جلو دستگاه در اختیار نمایشگر 5.9 اینچی QHD میت 10 است که در بالا و پایین آن حاشیه کمی وجود دارد. در بالای نمایشگر خروجی صدا، دوربین سلفی و سنسو نور دیده می‌شود و در پایین آن سنسور اثر انگشت قرار گرفته که از پشت به جلو منتقل شده است.

پشت گوشی با شیشه‌ای یکپارچه از جنس گوریلا گلس پوشانده شده که در بالا نواری با رنگ متفاوت لنزهای دوربین را در بر گرفته است. لنزهای دوربین دوتایی میت 10 همچون سال گذشته چینشی عمودی دارند و چراغ فلش و سنسور فوکوس لیزی در دو طرف آنها تعبیه شده‌اند.

در این قسمت به جز نام Huawei نام شرکت مشهور لایکا نیز دیده می‏شود که نشان دهند همکاری این دو در ساخت دوربین دوتایی میت 10 است.

image

در لبه سمت راست دستگاه دکمه‌های پاور و راکر صدا حضور دارند که جنس آنها مشابه فریم فلزی اطراف گوشی است. در لبه سمت چپ به جز شکاف کارت حافظه چیز دیگری دیده نمی‌شود. جک 3.5 میلی‌متری هدفون، همراه با مادون قرمز و میکروفون دوم، در لبه فوقانی و پورت Type-C و اسپیکر مونو در لبه زیرین جا داده شده‌اند.

جعبه میت 10 شباهت زیادی میت 9 دارد. در این جعبه علاوه بر شارژر و کابل شارژ، ایرفون و دفترچه دستورالعمل، یک قاب شیشه‌ای نیز وجود دارد که از بدنه شیشه‌ای دستگاه محافظت می‌کند.

میت 10 هوآوی ابعدادی برابر با 150.5 در 77.8 در 8.2 میلی‌متر دارد که 5 میلی‌متر کوتاه‌تر و 1 میلی‌متر باریک‌تر از میت 9 است. به دلیل استفاده از شیشه به جای فلز وزن دستگاه کاهش یافته است ولی اندکی بر ضخامت آن افزوده شده که چندان محسوس نیست.

میت 10 با داشتن تاییدیه IP53 می‌تواند در برابر پاشش آب و گرد و خاک مقاومت کند که یک ارتقا خوب در طراحی آن به حساب می‌آید.

هوآوی میت 10 را در 4 رنگ زیبا و خاص به بازار عرضه می‌کند تا سلیقه همه کاربران را پوشش دهد. این گوشی در رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی، طلایی و پینک گلد تولید می‏شود که بسیار شیک هستند و میت 10 را از سایر گوشی‌های بازار متمایز می‌کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

حسین

۱۳۹۷/۴/۴
سلام بیزحمت اگه میشه معایب گوشی هارو داخل ویدیو هاتون بگید برسی هاتون عالیه و کاملا توضیح میده اگه معایب گوشی هارو هم بگید عالی تر میشه ممنون از تمام زحماتتون

مانی

۱۳۹۶/۸/۱۵
واقعاً زیبا و خاصه و مطمئناً با تراشه و سرعتی که داره میتونه از بهترین گزینه ها باشه با توجه به قیمتهای حاکم

مانی

۱۳۹۶/۸/۱۵
تو که زمانشو پرسیدی قیمتشم میپرسیدی دیگه

؟

۱۳۹۶/۸/۱۴
هوآوی برند 2 جهان نه سه جهان

ایمان

۱۳۹۶/۸/۱۴
با سلام
اتفاقا خیلی هم عالیه که دکمه هوم و حسگر جلوی گوشی قرار داره حداقل برای من که بیشتر وقتها گوشی روی میزم هست و باهاش کار میکنم لازم نیست هر دفعه گوشی بردارم و روشنش کنم و یه موضوع دیگه اینکه حتما نباید قدم روی قدم برند های مطرح گذاشت!!! با اینحال هواوی فکر اینجاش هم کرده و Mate 10 Pro دکمه هوم نداره حسگر پشت گوشی هست.طراحی Mate 10 pro یه زیبایی بسیار خاصی داره.
دوست عزیز به این میگن پوشش هر نوع سلیقه ای که هواوی بهش احترام میذاره.
موفق باشید