خانهاخبار
شکایت کوالکام از شرکت اپل به دلیل خبرچینی به نفع اینتل!

شکایت کوالکام از شرکت اپل به دلیل خبرچینی به نفع اینتل!

اخبار فناوری پر است از دعواهای حقوقی میان غول‎های فناوری که اغلب نیز ختم به خیر نمی‎شوند و محکومیت مالی یکی از طرفین را به دنبال دارند. جدیدترین دعوای حقوقی که چند ماهی است نقل سایت‌ها شده است، دعوایی است که میان شرکت اپل و کوالکام در گرفته است.
۱۳۹۶/۸/۱۳
image

سایت بلومبرگ گزارش داده است که شرکت کوالکام با این ادعا که اپلی‎ها کدهای محرمانه‎ی کوالکام را در اختیار اینتل قرار داده‎اند، شکایتی را علیه اپل تسلیم دادگاه کرده‎ است.

وکلای کوالکام در متن این شکایت مدعی شده‎اند اپل، برخلاف توافق‎نامه امضا شده، پیمان منع افشا اطلاعات میان دو شرکت را زیر پا گذاشته‎ است و اطلاعات حساسی را در مورد نحوه‎ی ارتباط نرم‏افزاری چیپ‎های کوالکام با سایر قطعات بر روی تلفن‎های همراه در اختیار شرکت اینتل، رقیب قدرتمند کوالکام قرار داده‎ است.

البته این اولین بار نیست که اپل و کوالکام برای حل اختلاف‎هایشان، مسیر دادگاه را در پیش می‎گیرند، در واقع از ماه ژانویه سال جاری میلادی، نبرد حقوقی این دو شرکت با شکایت اپل از کوالکام آغاز شد. اپلی‎ها در شکایت خود مدعی شده بودند که کوالکام حق استفاده از پتنت‎هایش را به شرکت اپل، گران می‎فروشد.

در حال حاضر و علی‎رغم این اختلافات حقوقی، شرکت اپل برای تولید گوشی‎های خود از چیپ‎های هر دو شرکت کوالکوم و اینتل استفاده می‎کند، اما روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شده است که با توجه به روابط تیره و تار این دو شرکت، هیچ بعید نیست در آینده نزدیک اپل همکاری خود را با کوالکام کاملا قطع کند و برای ساخت چیپ‎های گوشی‎های همراهش دست نیاز به سمت اینتل دراز کند.   

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)