خانهاخبار
افزایش 346 درصدی سود سونی علی‎رغم کاهش فروش گوشی‌

افزایش 346 درصدی سود سونی علی‎رغم کاهش فروش گوشی‌

با وجود اینکه حساب و کتاب‎های شرکت سونی از کاهش فروش گوشی‎های تولیدی این شرکت در سه‏‌ماهه‌‏ی سوم سال 2017 میلادی حکایت دارند، سونی موفق شده است تا در این سه ماهه نیز نامش را در میان شرکت‌‏های سودده ثبت کند و نسبت به گذشته، چند صد درصدی! بیشتر سود ببرد.
۱۳۹۶/۸/۱۰

شرکت سونی در سه‎ماهه‎ای که عمرش با فرا رسیدن سی ویکمین روز از ماه سپتامبر به پایان رسید، غوغایی به پا کرد  و موفق شد تا سود حاصل از درآمدهایش را تا 346 درصد افزایش دهد. این خبر بعد از آن مسجل شد که غول فناوری ژاپنی گزارش‌های مالی شرکت برای سه ماهه‏ی سوم سال مالی 2017 میلادی را در اختیار اصحاب رسانه قرار داد. بر مبنای این گزارش در سه ماهه‏ مورد بحث، میزان سود شرکت سونی به رقم 204 میلیارد ین یا 1.8 میلیارد دلار رسیده است، سودی که با عبور از عدد 18.2 میلیارد دلار در فروش محصولات و خدمات بدست آمده است. با این وجود و اگر چه شرکت سونی با این آمار و ارقام درخشان موفق شده تا نسبت به سال گذشته 22.1 درصد سود بیشتری از فروش محصولاتش به جیب زند، متاسفانه گوشی‎های هوشمند سونی نقش چندانی در سوددهی شرکت نداشته‎اند و علی‎رغم اینکه سونی توانسته است شبکه فروش با ثباتی برای فروش گوشی‎هایش به شرکت‏‌های مختلف دست و پا کند و حتی در برخی از معاملات از نوسانات ارزی نیز به نفع خودش بهره‌‏مند شود، باز هم این غول ژاپنی به رقمی بهتر از 3.5 میلیون دستگاه در فروش گوشی هوشمند بین ماه‎های ژوئیه تا سپتامبر دست پیدا نکرده است که در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته حدود 100هزارتایی کاهش نشان می‎دهد.

image

البته افزایش قیمت در مواد اولیه برای ساخت گوشی هوشمند نیز در این بداقبالی سونی بی‌تاثیر نبوده است و این عامل نیز مزید بر علت شده تا سود کم‎تری از بازار نصیب این شرکت ژاپنی شود. بازاری که حضور سونی در آن در مقیاسه با رقبایش مدام در حال کاهش است تا حدی که این شرکت مجبور شده رقم در نظر گرفته شده برای فروش سالیانه‏‌اش را نسبت به انتظارات موجود در ماه اوت یک میلیونی کاهش دهد و به عدد 15.5 میلیون دستگاه برساند. البته واحد گوشی‎سازی در شرکت سونی در برابر این اتفاقات بی‎تفات نبوده و سعی کرده است با کاهش هزینه‏‌های تولید و عرضه محصولات با قیمت مقرون به ‎صرفه، از ریزش شدید مشتریانش جلوگیری کند. این مسأله همچنین دست واحد سونی را برای ولخرجی در بخش بازاریابی و برندسازی برای گوشیهایش بازتر گذاشته است. مدیران شرکت سونی انتظار دارند تا در پایان سال مالی 2017 میلادی و در ماه مارس موفق شوند تا مبلغی در حدود 6.8 میلیارد دلار از فروش گوشی‎های خود درآمد داشته باشند. مبلغی که باز هم از پیش‎بینی‎های صورت گرفته در ماه اوت برای سال 2017، حدود 352 میلیون دلاری کم‏تر خواهد بود. تجارت تولید سنسورهای گوشی نیز با درآمد 435 میلیون دلاری‎ که از فروشی به ارزش 2 میلیارد دلار حاصل شده است، کسب‌وکار پر رونقی برای شرکت سونی از کار درآمده است. در کنار این خبرهای امیدوارکننده، گزارش شده بخش تولید قطعات یدکی الکتریکی این شرکت نیز که در سال گذشته و با تجربه ضرری 37 میلیون دلاری در سه ماهه‎ی سوم سال، حال و روز خوشی نداشت، دوباره در حساب‎های مالی سال جدید، جان تازه‏ای گرفته و مدیران را به سوددهی و درآمدزایی امیدوار کرده است.

اکنون سهام شرکت سونی در بازار سهام وضعیت مناسبی دارد و بعد از آنکه سرمایه‏‌گذاران به سیاست‎های تازه‎ی مدیران سونی برای اصلاح مشکلات موجود، روی خوش نشان دادند، ارزش سهام این شرکت به بالاترین مقدار خود ظرف چند دهه‎ی گذشته رسید. مطابق این سیاست‎های جدید، مدیران سونی تلاش می‎کنند تا هم و غمشان را صرف تولید محصولاتی کنند که از بقیه سودآورتر و محبوب‏‌تر هستند و کم‏کم با محصولاتی که در بازار طرفداری ندارند، خداحافظی کنند. همین مسئله نیز سبب شده تا شرکت سونی تمرکز کم‎تری بر روی تولید گوشی‎های هوشمندش داشته باشد و با توجه به اینکه فروش گوشی، سود قابل توجهی نصیب شرکت نمی‎کند، وقت پر ارزشش را با پرداختن بیش از حد به گوشی‎های هوشمند هدر ندهد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

saeed666

۱۳۹۶/۸/۱۱
آخه طراحی یه گوشی که این حرفارو نداره که. شرکت به اون بزرگی چند نفر نداره که یه طراحی درست و حسابی بزنه؟؟؟. تنها عامل مهمی که سونی رو به ضرردهی تو گوشی های هوشمند میرسونه اون حاشیه های ناجورش هست اونارو حذف کنه با اون قالب مستطیلی که گوشی هاش داره حاشیه هارو حذف کنه من خودم حاضرم بخرم . سونی اصلا به حرف مشتری هاش گوش نمیده و همین عامل باعث ضرردهیش میشه.

قطاری -حسین

۱۳۹۶/۸/۱۱
درود بر کمپانی سونی
سونی داره قطعات سنسور دوربین رو به اکثر کمپانی های برند موبایل میفروشه و سودشو میگیره بابت بخش موبایل هم داره با تکنولوژی بازی میکنه میگه که ما هم هستیم . . .
در این زمینه . . . مشتری های خاص خودشو داره سونی . . . تو دست همه نمیبینین سونی رو اونایی که عاشق سونی هستن میبینین مثل بلک بری که دست همه نیست اونم مشتری های خاص خودشو داره . . . مثل اپل و سامسونگ نیست . . . بعدشم منتظر غول 2018 با طراحی و مشخصات جدید . . . که همه رو سورپرايز میکنه . . . چون که این سیاست سونی هستش همه رونمایی کردن ولی سونی نه . . . مطمئنم که امسال سونی خیلی حرف برا گفتن به بخش موبایل داره اینو مطمئنم . . . شک نکنید . . . زمان همه چی رو مشخص میکنه . . .
درود بر طرفداران خاص تکنولوژی سونی . . . .

بهرام

۱۳۹۶/۸/۱۰
سونی مسیر درستی رو داره طی میکنه با کازو هیرای :)
لطفا خبر سگ رباتیک سونی هم پوشش بدین

samuel1987

۱۳۹۶/۸/۱۰
برای sony و هر شرکت دیگری که در تکنولوژی و برآورده کردن نیازهای علاقه مندان و نیازمندان تکنولوژی فعال هست به ویژه ور بخش تلفن همراه از خداوند یکتا آرزوی موفقیت دارم
???⌨????
Amen