خانهاخبار
مزایای هوش مصنوعی Mate 10 هوآوی

مزایای هوش مصنوعی Mate 10 هوآوی

میت 10 و میت 10 پرو اولین گوشی‌های هوشمند جهان هستند که از تراشه NPU استفاده می‌کنند. NPU مخفف عبارت Neural Processing Unit است که به افزایش سرعت هوش مصنوعی گوشی کمک می‌کند و سبب می‏شود عملکرد دستگاه ارتقا یابد.
۱۳۹۶/۸/۱۰
image

واحد پردازش عصبی هوآوی در تک تک اجزا میت 10 و میت 10 پرو حضور دارد تا به مرور زمان رفتار کاربران را فراگیرد. هوش مصنوعی میت 10 قادر است، پیش از اینکه کاربر اقدام به انجام کاری کند، فکر کاربران را بخواند و برای انجام دادن آن کاملا آماده باشد. به این ترتیب کارها با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

با داشتن میت 10 یا میت 10 پرو دیگر نیازی نیست در عکاسی خبره باشید تا عکس‌های فوق العاده‌ای بگیرید. زمانی که گوشی سوژه‌ای را در دریچه لنزهای قدرتمند خود ببیند بهترین حالت عکاسی و تنظیمات عکاسی را تشخیص می‌دهد. دوربین میت، با توجه به سوژه‌هایی که در کادر دوربین هستند، کنتراست، روشنایی و رنگ‌ها را در لحظه تغییر می‌دهد تا عکس‌های بهتری ثبت کنید.

با میت 10 می‌توانید به صورت آنی و در حالت آفلاین متن‌ها را ترجمه کنید. اپلیکیشن ترجمه مایکروسافت، که از پیش روی گوشی نصب است، با هوش مصنوعی میت 10 ادغام شده است. ثملا زمانی که گوشی را به سوی تابلو یا کاغذی با روی آن چینی نوشته شده است بگیرید میت 10 ترجمه انگلیسی آن را همان لحظه به شما نشان خواهد داد بدون اینکه نیازی به اینترنت وجود داشته باشد.

image

هوش مصنوعی میت 10 استفاده از نوتیفیکیشن‌های اپ‌ها را بهینه‌تر می‌کند. زمانی که مغز متفکر گوشی تشخیص دهد یک برای خواندن یا پاسخ دادن به یک نوتیفیکیشن نیاز به باز کردم اپلیکیشنی است، آن اپ را به صورت نیم صفحه باز خواهد کرد تا واکنش شما سریع‌تر شود.

تراشه NPU گوشی به مرور زمان نحوه استفاده شما از اپلکیشیشن‌ها را یاد می‌گیرد و متوجه می‏شود کدام یک از اپ‌های گوشی کاربرد بیشتری برای شما دارد. به این ترتیب اولیت بیشتری به اپ‌های پرکاربرد می‌دهد و با حذف کردن اپ‌های بدون استفاده از افت سرعت رابط کاربری گوشی جلوگیری می‌کند.

یکی از بزرگترین مزیت‌های هوش مصنوعی میت 10 نسبت به دستیارهای هوشمند گوگل و اپل این است که تمام کارها و پردازش‌های لازم درون دستگاه انجام می‏‎شود و هیچ اطلاعاتی به سرورهای هوآوی فرستاده نمی‏شود. بنابراین کاربران می‌توانند نسبت به امنیت اطلاعات خود مطمئن باشند.

این موارد تنها بخشی از مزیت‌ها و کارهای ابتدایی هوش مصنوعی میت 10 و تراشه اختصاصی NPU گوشی است. برای توسعه دهندگان اندروید این امکان فراهم است تا از API هوش مصنوعی و تراشه NPU میت 10 برای هوشمندتر کردن اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند. بنابراین کاربران میت 10 و میت 10 پرو به زودی شاهد آن خواهند بود که تمامی اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی آنها باهوش‌تر از هر گوشی دیگری کار کنند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

مهدی

۱۳۹۶/۱۱/۱۳
از نظر من هم طرفداران گوشی های سامسونگ و گوشی های بی خود و تجملی اپل باید حرفشونو راجع به گوشی (و هر جنس دیگر)چینی پس بگیرند این هوًاوی که ترکوند و اونم از شیائومی که بعد mi 6 پرچمداش معلوم نیش mi 7 دیگه چه غولیه و حتی لپتاپ های لنوو که با اچ پی قابل قیاسه

محسن

۱۳۹۶/۱۰/۱۷
منظورم به این گوشی یا شر کت هواوی نیست 40 سال دیگه رو میگم
فیلم ترمیناتور مثل اینکه داره به واقعیت نزدیک میشه
هوش مصنوعی ! اغاز انقراض بشریت.

وجدان

۱۳۹۶/۸/۱۱
خیلی طولانیه نظرت حوصله خوندنشو نداشتیم . مفیدو مختصر بنویس لطفا

کامران

۱۳۹۶/۸/۱۰
هواوی مثل همیشه بی نقص و بی نظیر دوستانی که میخوان در مورد گوشی چینی بحث کنن خواهشا نظر ندن ??

samuel1987

۱۳۹۶/۸/۱۰
گفتم بازم میگم Huawei خیلی خوب و خیلی حساب شده و آینده نگر عمل کرده و لیاقت پیروزی و سود کردن رو داره، این تازه مرحله اول استفاده از NPU توسط Huawei هست در mate 10 و به شکل طبیعی NPU ساخت Huawei در مرحله بعد در mate 11 pro و P12 به بعد خیلی سرعتی تر و قدرتی تر باید بشه و همه رو هیجان زده کنه، در اون روز امیدوارم که همه اجزا تشکیل دهنده kirin جدیدترین و قدرتمندترین باشه، با این حال که Kirin 970 نازنین و بسیار بهینه هست اما ای کاش میشد و بهتر بود به جای GPU جدید Mali G72 مدل 12 هسته ای از قدرتمندترین اون مدل 32 هسته ای که فکر میکنم به احتمال نزدیک به یقین مانند گذشته Samsung در s9 و note9 از اون استفاده میکنه استفاده میکرد که امیدوارم در mate بعدی اینطور بشه و بهتر بود به جای هسته های بسیار خوب و قدرتمند کنونی کورتکس A73 و A53 از هسته های سریع تر و بهینه تر A75 و A55 استفاده میکرد که در کنار NPU که یک پردازشگر کاربردی و جدید در عمل هست که برای اولین بار در Kirin 970 به کار رفته جای هیچ گلگی نزاره با این حال در خوب بودن و موفقیت عملی Kirin 970 نبود این ها تاثیری بسیار منفی نمیزاره اما بودنش بهتر بود