خانهاخبار
تماشا کنید: مشکل فیس آی‌دی آیفون 10 در تفکیک چهره دوقلوها

تماشا کنید: مشکل فیس آی‌دی آیفون 10 در تفکیک چهره دوقلوها

آیفون 10 هنوز نیامده خبرساز شده است. سایت Mashable آزمایشی روی Face ID در آیفون 10 با افراد دوقلو انجام داده که نتیجه آن جالب توجه است.
۱۳۹۶/۸/۱۰

همانطور که در جریان قرار گرفته‌اید آیفون ۱۰ پیش از ورود رسمی به بازار در اختیار برخی از رسانه‌های معتبر بین‌المللی قرار گرفته تا بررسی‌های اولیه را روی آن انجام دهند.

پیش از هرچیز با نگاهی به ظاهر این مدل، جای خالی حسگر اثر انگشت را می‎توان به وضوح حس کرد، اما سیستم امنیتی بسیار دقیق تشخیص چهره در آیفون 10، قطعا کاربران را از حسگر اثر انگشت بی‎نیاز می‌سازد. البته نباید نادیده گرفت که علیرغم تنظیمات ویژه این مدل، عملکرد سیستم تشخیص چهره در محیط باز یا نور مستقیم آفتاب با مشکل روبرو می‌شود. 

در این بین سایت مشبل آزمایش جالبی روی آیفون ۱۰ و فناوری تشخیص چهره‌اش با دوقلوها انجام داده. حدس می‌زنید نتیجه چه باشد؟

در ویدیویی که منتشر شده دو جفت برادر دو قلو چهره‌شان را روی آیفون ۱۰ تنظیم می‌کنند و در کمال تعجب قفل آیفون ۱۰ با چهره برادر همسان باز می‌شود!. یعنی دوقلوها نمی‌توانند چندان از امنیت آیفون‌شان در مقابل جفت همسان اطمینان داشته باشند. 

حالا مشخص نیست اپل می‌تواند راهکاری برای این موضوع پیدا کند یا خیر. هنوز هیچ بیانه‌ رسمی نیز از سوی اپل در مورد مشکل Face ID با دوقلوها منتشر نشده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (26 نظر)

ribar

۱۳۹۶/۸/۱۸
با عرض سلام و احترام خدمت دوستان
آقا این تعصبات بیجا اصلا تمامی ندارن نمی‌دونم بعضی‌ها چه تعصبی در مورد اپل دارن جناب وازنیاک که یکی از بنیانگذاران ابتدایی اپل بود اینقدر تعصب در باره اپل ندارن از صحبتهای ایشان چنین میشه تصور کرد وازنیاک گفت من آیفون ایکس نمیخرم و گوشی خودم را به ایکس اپدیت نمی‌کنم زیرا همشون برای من یه کارو انجام میدم آیفون سون مثل سیکس هست و ایت هم مثل سون برایم فرقی ندارند البته چون زنم داره ایکس مسخره میتونم بهش نزدیک باشم و کارایی اونو از نزدیک ببینم ولی بعضی از دوستان آنچنان تعصبی دارن که نگو
هیچ انسانی در کره زمین اثر انگشت یکسان ندارن درست که در دنیای واقعی حتی انسانها قادر به تشخیص دوقلوها نیستن ولی ولی اثر انگشت یکسان هم ندارن اپل ، اپل هست و سامسونگ ، سامسونگ و سونی هم سونی برندهای مختلف باید وجود داشته باشن چون انسانهای متفاوت با نظرات متفاوت وجود دارند همه یه شکل نشان و یه شکل فکر نمی‌کنم و اگر قرار باشه فقط اپل گوشی باشه و هیچ بلندی بغییر از این شرکت وجود نداشته باشه به حتم هم هیچ رقابتی وجود نداشت و کارهای جدید خلق نمی‌شد به نظر من تمام این تکنولوژی‌ها جالب هستند و خیلی باحال و قابل تقدیر من خودم عاشق اپل هستم و واقعا با اون حال می‌کنم ولی خوب از نوت این هم بسیار خوشم میاد و طراحان و مهندسین بسیار زحمت کشیدن این درست نیست که ما اینطرف دنیا بدلیل یه سری تعصبات بیجا به جون هم بپریم و گاه‌گداری متاسفانه همدیگه رو مسخره کنیم برندهای مختلف در پشت پرده با هم بسیار خوب و رفیق هستند هستن زیرا بسیاری از قطعات اپل را سامسونگ و بلعکس بسیار از قطعات سامسونگ را اپل تولید میکند نظر بنده اینه که دست از رفتار کودکانه و تعصبات الکی دست بردارید و به علایق همدیگر احترام بگذاریم
ببخشید من زیادی صحبت کردم براتون بهترینها رو آرزومندم
پاینده و برقرار باشید
خدا نگهدار

mojtaba9849

۱۳۹۶/۸/۱۱
حالت خوش نیست اثر انگشت هر شخص فقط مختصه خودشه

محمد

۱۳۹۶/۸/۱۱
برادر شما که اطلاعات کافی ندارید چرا از خودتون نظریه میدین؟ کی گفته اثرانگشت دوقلوهای همسان یکسانه؟ اگه تحقیق کنید متوجه میشید که اثر انگشت دوقلوهای همسان متفاوت هست.

Q

۱۳۹۶/۸/۱۱
با سلام خدمت شما دوست عزیز دوقلوها اثر لنگشت یکسانی ندارند

hesam

۱۳۹۶/۸/۱۱
واقعا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چه نظراتی میخونه آدم
کی گفته اثر انگشت دوقلوها یکیه؟؟؟ :)))))))))))
میخوای طرفداری کنی علم و خلقت خدارو زیر سوال نبر که دیگه!