خانهاخبار
پیامک با وعده 2 گیگابایت اینترنت رایگان ویروس است! مراقب باشید

پیامک با وعده 2 گیگابایت اینترنت رایگان ویروس است! مراقب باشید

اخیرا ویروسی بین مشترکین ایرانی پخش شده که با وعده ۲ گیگابایت اینترنت رایگان آنها را تشویق می‌کند روی لینک داخل پیامک کلیک کنند.
۱۳۹۶/۸/۶

گزارش شده که در روزهای اخیر ویروسی از طریق پیامک بین کاربران ایرانی دست به دست می‌شود که وعده ۲ گیگابایت اینترنت رایگان می‌دهد. در این پیامک با لحنی خودمانی از کاربر خواسته می‌شود که برای دریافت ۲ گیگابایت اینترنت رایگان روی لینکی که داخل پیامک آمده کلیک کند. سپس ویروس روی گوشی کاربر بارگذاری شده، گوشی شما به حالت سایلنت یا سکوت می‌رود و بدون اجازه و به‌شکل خودکار با ارسال پیامک به لیست مخاطبین دست به انتشار خود می‌زند. این فرایند علاوه بر انتشار بی دردسر ویروس، هزینه سنگین پیامک را نیز برای مشترک به‌همراه دارد.

شما پیامک حاوی ویروس را از شخصی دریافت می‌کنید که احتمالا وی را می‌شناسید و آن شخص شماره شما را در لیست مخاطبین گوشی خود دارد. متن پیامک در هر انتشار متفاوت است و لحنی خودمانی دارد که موجب فریب کاربر می‌شود. بنابراین اگر چنین پیامکی دریافت کردید فورا آن را پاک کنید و به‌هیچ وجه روی لینک داخل آن کلیک نکنید.

به احتمال فراوان این ویروس تنها از طریق گوشی‌های اندرویدی منتشر می‌شود و تاکنون گزارشی برای آلوده شدن آیفون به آن منتشر نشده است. هنوز مشخص نیست که این ویروس غیر از انتشار بدون اجازه، اقدام مخرب دیگری نیز روی گوشی مشترک انجام می‌دهد یا خیر. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

حسن

۱۳۹۶/۸/۷
دوستم گوشیشa72017زد رولینک به همه مخاطبین پیام داده کل شارزش رفته

وحید

۱۳۹۶/۸/۷
برای اطلاع mojtaba89:
من بسته رایگان ۲۰گیگ همراه اول برای تعویض سیم کارت قدیمی به یوسیم گرفتم و این پیشنهاد درظاهر رایگان! رو هم بعد از اتمام زمان یکماهه هدیه ۲۰ گیگی دریافت کردم؛ و چون اصلا از نت همراه اول راضی نیستم همون زمان که این بسته هدیه ۲گیگی رو فعال کردم، تمدید خودکار رو لغوش کردم! و با این حال توی قبض مهر ماه ۱۲۰۰۰تومن بابت بسته اینترنت حساب شده بود ??

mojtaba89

۱۳۹۶/۸/۷
دوست عزیز موردی که شما می فرمایید رایگان بوده در هنگام فعالسازی هم به مشترکین مشمول این طرح اعلام می شود بسته اینترنت 2 گیگ به مبلغ صفر به علاوه رزرو 2+2 که همان بسته 12000 تومانی می باشد و در صورت عدم لغو تمدید و بعد از استفاده از حجم رایگان 2 گیگ، بسته مذکور تمدید می شود که بازهم در صورت عدم لغو تمدید همچنان فعال خواهد بود. موفق باشید

Mo30

۱۳۹۶/۸/۶
من دریافت کردم روی لینک هم زدم الان چی میشه؟؟؟ ???

وحید

۱۳۹۶/۸/۶
قابل توجه مشترکین همراه اول! پیامکی که وعده ۲گیگ اینترنت رایگان از طرف خود همراه اول و با کد های رسمی ussd همراه اول (#1000*) قابل انجام است فقط یک دروغه مسخرست!
من یکماه پیش با پیامکی از همراه اول فریب ۲گیگ هدیه رایگان را خوردم و با کد دستوری
21#*1000*
آنرا فعال کردم و آخر ماه روی قبض ۱۲۰۰۰تومان بسته اینترنت اضافه شد?