خانهاخبار
تکنولوژی RGBW در صفحه‌نمایش FullView گوشی HUAWEI Mate 10

تکنولوژی RGBW در صفحه‌نمایش FullView گوشی HUAWEI Mate 10

روشنایی بیشتر در عین مصرف کمتر در صفحه نمایش HUAWEI Mate 10 با تکنولوژی RGBW
۱۳۹۶/۸/۳

گوشی‌های پرچم‌دار جدید Huawei در سری Mate 10 در مدل‌های مختلفی عرضه شده که شامل Mate 10، Mate 10 Pro و PORSCHE DESIGN Mate 10 می‌شود. هوآوی با معرفی گوشی‌های سری Mate 10 از تکنولوژی‌هایی در این مدل‌ها رونمایی کرد که تاکنون نظیر آن‌ها در گوشی‌های پرچم‌دار شرکت‌های دیگر مشاهده نشده بود. هوش مصنوعی یا AI در صدر این نوآوری‌ها در این سری جدید از Mate شرکت هوآوی جای دارد که موجب توانمندی‌هایی در بخش‌های مختلف گوشی شده است. علاوه بر این، در بخش‌های دیگر گوشی Mate 10 هم نوآوری‌هایی وجود دارد که کارایی این گوشی را دو چندان نموده است. به‌عنوان نمونه صفحه‌نمایشی که در Mate 10 به کار گرفته شده از تکنولوژی RGBW بهره‌مند است.

صفحه‌نمایش یکی از اجزایی در گوشی‌های هوشمند است که مصرف انرژی بالایی دارد به‌خصوص در گوشی‌هایی که صفحه‌نمایش آن‌ها از 5 اینچ بزرگ‌تر است این نکته بسیار قابل‌توجه‌تر خواهد بود. هوآوی در گوشی مدل Mate 10 در این سری از مانیتوری با اندازه 5.9 اینچ بهره گرفته است که از رزولوشن 2K یا 2560 در 1440 پیکسل بهره می‌برد و FullView است به این معنا که لبه‌های مانیتور با لبه‌های کنار گوشی هم‌سطح و بدون حاشیه است. چنین تراکم پیکسل بالایی برای یک صفحه‌نمایش FullView در حالت عادی باید مصرف انرژی زیادی در گوشی داشته باشد ولی هوآوی در صفحه‌نمایش Mate 10 از تکنولوژی بهره گرفته که باوجود تراکم پیکسل بالا، مصرف انرژی به نحو قابل‌توجهی کاهش یافته است.  

image

 

پیکسل‌های صفحه‌نمایش‌های عادی از سه رنگ قرمز، سبز و آبی یا همان RGB بهره‌مند هستند و همه رنگ‌هایی که شما روی گوشی می‌بینید را با ترکیب متفاوت این سه رنگ در هر پیکسل مانیتور می‌سازند. مثلاً برای ساختن رنگ سفید هر رنگ روی پیکسل‌های صفحه‌نمایش باید با شدت زیادی روشن باشند تا رنگ سفید روی پیکسل ساخته شود و این امر یکی از عواملی است که مصرف انرژی صفحه‌نمایش را در نمایش رنگ سفید بالا می‌برد. رنگ سفیدرنگ پرکاربردی در استفاده روزمره از گوشی هوشمند است چراکه پس‌زمینه صفحات وب و شبکه‌های اجتماعی عموماً سفید هستند به همین دلیل همین در مانیتورهای عادی که فقط از رنگ‌های RGB برخوردار هستند مصرف انرژی در هنگام مرور صفحات وب بسیار بیشتر می‌شود.

هوآوی برای حل این مشکل علاوه بر سه رنگ قرمز، سبز و آبی، یک رنگ دیگر یعنی سفید را هم به پیکسل‌های صفحه‌نمایش Mate 10 اضافه کرده است به همین دلیل پیکسل‌های این صفحه‌نمایش به‌جای RGB، RGBW هستند. به‌این‌ترتیب برای نمایش رنگ سفید روی گوشی به‌جای روشن شدن هر سه رنگ RGB، بیشتر بار بر عهده رنگ سفید یا همان W (White) است. با این راهکار مصرف انرژی صفحه‌نمایش Mate 10 در مقایسه با رقبایی دیگر که از این تکنولوژی بهره‌مند نیستند پایین‌تر آمده است.

این تکنولوژی علاوه بر مصرف انرژی، بر شدت روشنایی صفحه‌نمایش گوشی هم تاثیر گذار است چراکه رنگ مجزای سفید در پیکسل صفحه‌نمایش موجب می‌شود که شدت روشنایی صفحه‌نمایش در این گوشی به 730nits یعنی حدود 30 درصد بیشتر از رقبا شود. این امر به‌صورت کلی و به‌خصوص در زیر نور مستقیم خورشید موجب می‌شود مانیتور بسیار شفاف‌تر به نظر برسد.

مثلاً در مقایسه با آیفون 8 پلاس، باوجودی که مصرف انرژی صفحه‌نمایش Mate 10 به میزان 14 درصد کمتر است، روشنایی صفحه‌نمایش 30 درصد بیشتر است. 

image

 

به‌این‌ترتیب هوآوی با تکنولوژِی RGBW در صفحه‌نمایش Mate 10 هم توانسته روشنایی و کیفیت را بالا ببرد و همزمان مصرف انرژی را کم کند و این در حالی است که این صفحه‌نمایش از رزولوشن قابل‌توجه 2K بهره‌مند است. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

ارشام

۱۳۹۶/۸/۶
قیمتش در حدود سه تومن هست و تا هفته های نه چندان دور عرضه جهانی خواهد شد

Zaniar

۱۳۹۶/۸/۵
تنها مورد منفی میت ١۰پرو نداشتن جک هدفونه

داود3260

۱۳۹۶/۸/۴
دوستان کی تو بازار ایران عرضه میشه؟؟؟قیمتش چنده؟؟؟؟

داود

۱۳۹۶/۸/۴
دوستان کسی می دونه کی تو بازار ایران عرضه میشه؟چه قیمتی؟؟؟؟؟

کامران

۱۳۹۶/۸/۳
هواوی بی نظیره در کل مطمینم به زودی جای سامسونگ و آیفون رو میگیره اما متاسفانه یه عده که فقط بلدن چینی چینی کنن اینو قبول نمیکنن! انگار نه انگار همین چینه که داره دنیا رو میچرخونه!