خانهاخبار
معرفی نسخه نهایی مرسدس بنز AMG G65

معرفی نسخه نهایی مرسدس بنز AMG G65

کمپانی مرسدس بنز نسخه نهایی AMG G65 را معرفی کرد که 253 هزار دلار قیمت دارد و تولید آن به 65 نسخه محدود خواهد بود.
۱۳۹۶/۸/۳

کمپانی مرسدس بنز قصد دارد به تولید نسل فعلی کلاس G خاتمه دهد و در آخرین قدم‌ها، G65 فاینال ادیشن (نسخه نهایی)، را معرفی کرده است. کمپانی آلمانی تولید این نسخه را به 65 عدد محدود خواهد کرد و قیمت آن هم معادل 252 هزار و 690 دلار است.

از رنگ برنز برای نمای خارجی این شاسی بلند ویژه استفاده شده که ظاهر لوکس آن را دوچندان می‌کند. این رنگ در رینگ‌های 21 اینچی، سپرها، جلو پنجره، آینه‌ها و محفظه لاستیک زاپاس در عقب خودرو وجود دارد. تغییرات بیرونی به جلو پنجره مشبک مشکی رنگ و رکاب‌های جانبی مشکی براق خاتمه پیدا می‌کند.

image

کابین نسخه نهایی یک مکان عالی برای یک تجربه آفرود عالی است. روکش صندلی‌ها از چرم مشکی ناپا است و از روکش فیبر کربن مانند و رنگ برنزی برای کابین و به ویژه داشبورد و کنسول وسط بهره گرفته شده است. استفاده از الماس در کنسول وسط، فیبر کربن در کابین و رنگ قهوه‌ای، از دیگر موارد مهم در کابین هستند. همچنین گرمکن و سردکن برای صندلی‌ها در نظر گرفته شده است.

image

همانند سایر خودروهای سری G65، این نمونه هم از موتور 6.0 لیتری 12 سیلندر بهره می‌برد که 621 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یک جعبه دنده 7 سرعته خودکار وظیفه انتقال این قدرت وحشتناک را به هر چهار چرخ بر عهده دارد. به این ترتیب شاسی بلند باشکوه مرسدس برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون به 5.3 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن هم به 230 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

image

مرسدس بنز در راستای توسعه نسل بعدی کلاس G، تولید G500 4×4² را هم همزمان با پایان ماه اکتبر متوقف خواهد کرد.

نسل جدید G کلاس در سال 2018 رونمایی خواهد شد و احتمال حضور آن در نمایشگاه خودرو دیترویت هم وجود دارد. گفته می‌شود که از پلتفرم جدیدی برای این نسل استفاده خواهد شد که کاهش وزن چشمگیری را تجربه خواهد کرد. یک نمایشگر دیجیتالی برای صفحه آمپر و جلو پنجره جدید از ویژگی‌های این نسل خواهند بود. همانند گذشته از موتور 4.0 لیتری 8 سیلندر برای نسخه G63 و از موتور 6.0 لیتری 12 سیلندر برای نسخه G65 استفاده خواهد شد. 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)