خانهاخبار
دلایلی بر ارجحیت آیفون 8 نسبت به آیفون 10

دلایلی بر ارجحیت آیفون 8 نسبت به آیفون 10

آیفون 10 از ویژگی‌های و رابط کاربری به‌روز شده‌ای برخوردار است اما آیا دلیلی وجود دارد که آیفون 8 را به این گوشی گران قیمت ترجیح دهیم؟
۱۳۹۶/۸/۲
image

در رویداد امسال اپل شاهد رونمایی ویژه از یک آیفون خاص به نام آیفون X بودیم. برای اولین بار در تاریخ اپل، این شرکت در این رویداد سه گوشی معرفی کرد - گوشی‌های طرح آشنای آیفون 8 و 8 پلاس، و آیفون X که از نمایشگری تقریبا بدون لبه برخوردار است.

تا به حال، حتما مطلع شده‌اید که آیفون 10 از قیمت پایه 999 دلاری برخوردار است. از سویی، این گوشی بسیار گران قیمت است و از سویی دیگر، این گوشی آنقدر جذابیت دارد که شما را برای خرید آن وسوسه می‌کند.

پس، آیا هیچ دلیلی وجود دارد که آیفون 8 را به آیفون X ترجیح دهیم و 300 دلار کمتر هزینه کنیم؟ چه باور کنید یا نه، در این مورد انتخاب مدل ارزانتر از مزایایی برخوردار است. اجازه دهید آنها را بررسی کنیم.

image

آیفون 8 جمع و جورترین آیفون جدیدی است که در بازار وجود دارد

بدون هیچ مقایسه‌ای از نظر قدرت، آیفون 8 از تمام سخت‌افزار تعبیه شده در آیفون 8 پلاس و آیفون 10 برخوردار است؛ مواردی همچون چیپ Bionic اپل، لرزشگیر اپتیکال برای دوربین، شارژ بدون سیم و بسیاری دیگر از مشخصات آیفون 8 پلاس و آیفون 10 در این گوشی نیز یافت می‌شود. با توجه به ترکیب کنونی اپل، آیفون 8 مانند نسخه سال 2017 این شرکت به نام آیفون SE است. آن مدل عرضه شده ثابت کرد که گوشی‌های کوچک‌تر هنوز طرفداران خاص خود را دارد، پس آیفون 8 نیز قطعا بازار خود را دارد.

آیفون X از رابط کاربری به روز شده تری برخوردار است. مرکز کنترل در این مدل تنها با کشیدن انگشت از قسمت راست بالا به سمت پایین ظاهر می‌شود، و نه از پایین به بالا، و با چنین صفحه نمایشگر بزرگی (5.8 اینچ)، خود گوشی داد می‌زند که از هر دو دست خود برای کار کردن با من استفاده کنید.

همان شکل قدیمی، و سازگاری با تمامی ابزارهای جانبی

image

آیفون 8، چهارمین نسل از آیفون است که از طرحی مشابه با طرح سال 2014 آیفون 6 برخوردار است. شاید شما این رویه را خسته کننده بدانید. بااین‌حال، از دیگر رو، آیفون 8 کمی از آیفون 7 و آیفون 6s ضخیم‌تر است. اگر از آن دست افرادی باشید که از لوازم جانبی زیادی استفاده می‌کنید، خیالتان راحت است که تمامی آنها با این طراحی در آیفون 8 سازگار خواهند بود، مگر اینکه یک وسیله جانبی با طراحی خاص با ضخامت 0.2 میلی‌متری بیشتر این دستگاه نسبت به دیگر آیفون‌های 4.7 اینچی کمی سر ناسازگاری داشته باشد.

یک دکمه خانه واقعی با اسکنر اثر انگشت

image

برای استفاده از تمام صفحه، آیفون 10 از شر دکمه خانه در پنل جلویی خلاص و به همراه آن Touch ID نیز حذف شده است. پس در این گوشی سر و کار شما با Face ID خواهد بود، که هنوز معلوم نیست عملکرد آن دقیقا به چه شکلی است، اما به‌هرحال این دکمه‌ قدیمی جایش خالی خواهد بود. مگر اینکه اقدام به خرید آیفون 8 کنید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

...

۱۳۹۶/۸/۵
همین گوشی کاره یه گوشی 1/500 تومنی رو انجام میده !
فقط این اپلِ اون یه چیز دیگه است ...
کل ایرانی ها ، جز اس ام اس - تماس - شبکه های اجتماعی و چند تا دونه عکس ، هیچ کاری با گوشی انجام نمیدن
ملت ما انقدر غرقِ گرفتاری و مشکلات هستن - که فکر این چیزا رو نمیکنن اصلا !
فقط دنبال یه لقمه نون میگردن ، که شب و صبح کنن !!!
حالا مثلا ما اینم داشته باشیم ، چی عوض میشه ؟
چه چیزی به ما اضافه میشه ؟
خب بر فرض مثلا 4 نفر هم دیدن که ما اپل داریم آخرش چی ؟
" به قول شاعر ، به فکرِ نون باش ، خربزه آبه "

شاهین

۱۳۹۶/۸/۴
به علاوه اینکه آیفون x اولین دستگاهی هست که اپل تازه شروع به ساختش کرده با توجه به این موضوع گوشی سری اول ممکنه دارای مشکلاتی باشه که در نسل های بعدی رفع بشه. فعلا خرید آیفون 8 و 8 پلاس هم به صرفه تره و هم گزینه ی هوشمندانه تری خواهد بود

علی

۱۳۹۶/۸/۴
همه ما میدونیم آیفون 10 گوشی فوق العاده ای هس فقط چون پول نداریم بخریمش داریم روش ایراد میذاریم

sh

۱۳۹۶/۸/۳
به نسبت قیمت فضایی که داره امکانات چندانی اضافه نکرده ..بهترین همون آیفون 6 اس بود و تمام......

سینا

۱۳۹۶/۸/۲
بنظر من اصلا مطلبی که نوشتید جالب و متقاعد کننده نبود