خانهاخبار
پیش از خرید Pixel 2 XL دقت کنید؛ سوختگی پیکسل‌های نمایشگر جدی است!

پیش از خرید Pixel 2 XL دقت کنید؛ سوختگی پیکسل‌های نمایشگر جدی است!

آن‌طور که به‌نظر می‌رسد پیکسل‌های پایین صفحه‌نمایش گوشی پرچمدار پیکسل 2 ایکس‌ال دچار سوختگی می‌شود؛ در نتیجه تصویر دکمه‌های نرم‌افزاری همواره روی صفحه‌نمایش نشان داده خواهد شد.
۱۳۹۶/۸/۱

شرکت گوگل گوشی پرچمدار پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال را در ماه اکتبر رسما معرفی کرد. پیکسل 2 با طراحی نزدیک به نسل قبل به بازار عرضه شد و پیکسل 2 ایکس ال نیز با حاشیه‌های باریک تا چند هفته آینده راهی بازار می‌شود. با این‌حال به‌نظر می‌رسد پرچمدار بدون حاشیه گوگل با مشکلات جدی مواجه است زیرا یک گزارش جدید نشان می‎دهد این مدل پس از چند روز استفاده دچار سوختگی پیکسل می‌شود.

طی هفته گذشته بررسی‌های صورت گرفته روی گوشی پرچمدار Pixel 2 XL به اشکالات این مدل از جمله رنگ آبی صفحه نمایش، نمایش نادرست رنگ‌ها  و ... اشاره می‏‌کند. با این‌حال پیکسل 2 XL با مشکلات جدی مواجه است که با عرضه به‌روزرسانی‌های نرم‎افزاری برطرف نخواهد شد. تصویر منتشر شده در توئیتر، نشان می‏‌دهد که صفحه‌نمایش Pixel 2 XL تنها چند روز پس از استفاده دچار سوختگی پیکسل می‎شود؛ اگر با دقت به تصویر منتشر شده نگاه کنید، دکمه‌های نرم‌افزاری ناوبری روی صفحه‌ به طور دائم نشان داده می‎شود که در واقع پیکسل‌های صفحه‌نمایش به دلیل نمایش دائمی دکمه‌های نرم‌افزاری سوخته است.

image

البته به‌نظر نمی‌رسد که این مشکلات تنها یک مدل را تحت‌تاثیر قرار داده باشد؛ در گزارش دیگر نیز به سوختگی پیکسل‌های صفحه‌نمایش گوشی پرچمدار پیکسل 2 XL اشاره شده است.

گوشی پرچمدار جدید گوگل از صفحه‌نمایش P-OLED استفاده می‌کند؛ نمایشگرهای اولد با مشکل سوختگی پیکسل بیشتر مواجه هستند. البته استفاده از پنل‌های نمایشگر اولد روی گوشی‌های هوشمند موضوع چندان جدیدی نیست اما به دلیل روند حذف حاشیه‌های اضافی در سال 2017، سازندگان ناچار شده‌اند تا دکمه‌های نرم‌افزاری سیستم‌عامل اندروید را با دکمه‎های سخت‌افزاری جایگزین نمایند.

شرکت سامسونگ از تکنیک انتقال پیکسل‌ها برای جلوگیری از سوختگی‌ پیکسل‌های نمایشگر گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus استفاده کرده است. با این‎حال، مشخص نیست که آیا گوشی پرچمدار جدید گوگل در استفاده از شیوه مشابهی برای عدم سوختگی پیکسل‌ها ناکام بوده است یا علت سوختگی پیکسل‌های نمایشگر، تنها به دلیل کیفیت پایین پنل صفحه‌نمایش است. باید اشاره کرد که این مدل توسط شرکت ال‌جی تولید شده و کسب‌وکار «نمایشگر» ال‌جی نیز نمایشگر P-OLED گوشی پرچمدار جدید گوگل را طراحی کرده است.  

البته تا زمان عرضه گوشی پیکسل 2 XL به بازار، هنوز چندین هفته باقی مانده است زیرا گوگل تصمیم دارد تا پرچمدار جدید خود را در تاریخ 16 نوامبر (24 آبان) راهی بازار نماید. به همین جهت، باید دید که آیا مشکل ذکر شده در رابطه با سوختگی پیکسل‌های صفحه‎نمایش جدی است یا تنها تعدادی از مدل‌ها با این مشکل مواجه شده‌اند.

در صورتی‌که گوشی پیکسل 2 XL با مشکل جدی در رابطه با صفحه‌نمایش خود مواجه باشد، گوگل شانس خود را برای فروش این مدل از دست خواهد داد زیرا پرچمدار جدید این شرکت قیمت بالایی دارد. گوشی پرچمدار پیکسل 2 XL با قیمت 849 دلار برای مدل مجهز به 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‎شود؛ این در حالی است که نسخه رده‌بالای آن با 128 گیگابایت حافظه، 949 دلار قیمت‌گذاری شده است.

اگر در زمان عرضه متوجه شوید که مشکل سوختگی پیکسل‌های صفحه‌نمایش گوشی پیکسل 2 XL جدی است، کدام‌یک از پرچمداران دیگر بازار را به گوشی Pixel 2 XL ترجیح خواهید داد؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (39 نظر)

کریتوس

۱۳۹۹/۷/۲۴
واقعا افتضاح آرین گوشی که بنده داشتم الجی جی 3 بود، که مثلاً پرچم دار هم بود، این قدر بی کیفیت بود که دیگه سراغ هیچ جنسی از جمله مانیتور و و تی وی و... با مارک الجی نرفتم.
اسم الجی جنس بی کیفیت رو در ذهن تداعی می‌کنه
گوشی بعد من میت 7 هواویه که با گرفتنش تازه معنای گوشی رو فهمیدم . که اصلا نمیشه از هیچ نظر باهم مقایسه شون کرد
مقایسه این دو گوشی بدترین توهین به هواویه!!.

فرخ

۱۳۹۶/۸/۳
حمیدخان شما خودتو به خواب زدی! اون اشکال S8 به خاطر مشکل کالیبره کردن بود که با آپدیت حل شد. ولی پنل های الجی v30 و pixel 2 xl مشکلش در کیفیت ساخت پایینش هست! وقتی هم در حداقل نور به صفحه v30 نگاه کنی خط های پیکسل ها رو می بینی که در note8 این مشکل وجود نداره. ویدیو ها و تصاویرش هست و همه الجی رو محکوم کردن حالا کسی که اهل منطق باشه متوجه میشه و کسی هم که مثل شما مدیر الجی باشه فقط دفاع بیخود میکنه و حرف های غیر منطقی میزنه! مشکل زاویه دید و مشکل سوختن پیکسل هم که در پنل های الجی v30 و pixel 2 xl دیده شده و حتی خود گوگل و الجی هم پذیرفتن ولی یه حمید نامی نمیخواد بپذیره!

حمید

۱۳۹۶/۸/۳
نه بابا اینا همش تخریبه

حمید

۱۳۹۶/۸/۳
اینا همش دروغه چرته دیگه همه می دونن که صفحه های سوپر آمولد بهترین پنل ها رو میزنه و اینو تو اس 7 ادج و خصوصا اس 8 و اس 8 پلاس با اون هاله های قرمزش ثابت کرد

حمید

۱۳۹۶/۸/۳
اینا همه از مشکلات بارز سامهنگه