خانهاخبار
مرور گوشی‌هایی که بازگشت نوکیا را به بازار گوشی‌های هوشمند رقم زد

مرور گوشی‌هایی که بازگشت نوکیا را به بازار گوشی‌های هوشمند رقم زد

نوکیا با بازگشت دوباره خود قصد دارد با ساخت گوشی‌های قدرتمند اندرویدی جای خود را در بازار دوباره باز کند. گوشی‌های این شرکت توسط HMD Global ساخته می‌شود اما طراحی و ساختار آن را خود نوکیا بر عهده گرفته است.
۱۳۹۶/۸/۳
image

نوکیا برگشته است، و اما این بار برای انتقام. این کمپانی فنلاندی اولین گوشی هوشمند اندرویدی خود را در سال 2017 وارد بازار کرد، و اگرچه دستگاه‌های جدید توسط خود نوکیا ساخته نمی‌شوند، اما خط مشی بکار رفته در طراحی و عملکرد گوشی، کاملا مختص به نوکیا است.

شرکت HMD Global این دستگاه‌ها را بطور انحصاری برای نوکیا ساخته است. ما در ابتدا بر این باور بودیم که چهار گوشی جدید در سال 2017 معرفی خواهد شد، اما بعدا مشخص شد که تعداد آنها بیشتر است.

اینجا ما درباره گوشی‌های اندرویدی ساخته شده توسط نوکیا در سال 2017 مواردی را ذکر کرده‌ایم.

نوکیا 5 و نوکیا 3

image

نوکیا در کنگره جهانی موبایل در ماه فوریه، سه گوشی مقرون به صرفه پایین رده را معرفی کرد که دوتای آنها نوکیا 5 و نوکیا 3 هستند.

نوکیا 5 که یک بدنه فلزی دارد از یک نمایشگر 5.2 اینچی با کیفیت اچ‌دی برخوردار است. این گوشی دارای 2 گیگابایت رم، باطری 3000 میلی آمپری و پردازنده اسنپ‌دراگون 430 است. دوربین پشتی آن 13 مگاپیکسلی است (با دیافراگم f/2.0 و سایز پیکسل 1.12). دوربین سلفی این گوشی 8 مگاپیکسلی است و سنسور اثر انگشت نیز در جلو صفحه تعبیه شده.

نوکیا 5 در چهار رنگ مسی، مشکی، نقره‌ای و آبی عرضه می‌گردد.

نوکیا 3 نیز گوشی ساده‌ای است. این گوشی از یک نمایشگر 5 اینچی اچ‌دی برخوردار است و با یک بدنه تماما آلومینیوم، پردازنده MediaTek و 16 گیگابایت حافظه داخلی تجهیز شده است. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی (با دیافراگم F/2.0 و سایز پیکسل 1.12)، دوربین سفلی 8 مگا پیکسلی، و اندرود 7.0 نوقا اشاره کرد.

نوکیا 3 در رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و مسی متمایل به سفید عرضه می‌گردد.

نوکیا 6

image

نوکیا 6 که یکی از اولین گوشی‌های اندرویدی نوکیا است، توسط شرکت HMD Global ساخته شده و از مشخصات جالبی برخوردار است.

این گوشی تمام آلومینیوم از یک نمایشگر 5 اینچی برخوردار است که از کیفیت فول اچ‌دی بهره می‌برد. رم 3 گیگابایتی، حافظه داخلی 32 گیگابایتی، باطری 3000 میلی آمپری و اندروید 7 نوقا از دیگر ویژگی‌های آن است. مهم‌تر از این موارد، نوکیا 6 از دوربین پشتی 16 مگاپیکسلی (با دیافراگم f/2.0 و سایز پیکسل 1.0) و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی برخوردار است. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به تکنولوژی صدای دالبی و سنسور اثر انگشت اشاره کرد.

نوکیا 6 در چهار رنگ آبی، مشکی، نقره‌ای و مسی عرضه می‌گردد. نسخه‌ای ویژگی از آن، به نام Arte Black، از رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی برخوردار است که البته کمی گرانتر به فروش می‌رسد.

نوکیا 7

image

نوکیا 7، جدیدترین گوشی هوشمند خط تولید تازه راه اندازی شده‌ نوکیا، بطور رسمی در 18 اکتبر معرفی شد. این گوشی میان رده که اولین بار در چین با قیمت حدودی ۴۰۰ دلار عرضه گردید، از یک نمایشگر ۵.۲ اینچی با کیفیت فول اچ‌دی، قاب پشتی شیشه‌ای، پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۳۰ و یک باطری ۳۰۰۰ میلی آمپری بهره می‌برد.

دو مدل از نوکیا 7 در بازار موجود است، مورد اولی از رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی و مدل دوم از رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی برخوردار است. هر دوی این گوشی‌ها از درگاه MicroSD برای اضافه کردن حافظه خارجی برخوردارند.

دوربین اصلی این گوشی از یک سنسور 16 مگاپیکسلی (با دیافراگم f/1.8 و سایز پیکسل 1.12) برخوردار است و دوربین سلفی آن سنسور 5 مگاپیکسلی دارد. همچون نوکیا 8، این گوشی نیز از یک حالت تقسیم صفحه برخوردار است که می‌تواند به طور همزمان با دوربین جلو و پشتی خود عکس بگیرد.

این گوشی در سه رنگ مشکی، سفید و آبی عرضه می‌گردد.

نوکیا 8

image

اگر همیشه منتظر یک گوشی اندرویدی بوده‌اید که روح ساز و کار نوکیا را در خود به همراه داشته باشد، نوکیا 8 می‌تواند همان گزینه باشد. این گوشی با همکاری شرکت Zeiss، که از همکاران دراز مدت شرکت نوکیا بوده، به دنیای عکاسی باز گشته است. این گوشی از بدنه و طراحی تماما آلومینیومی برخوردار است.

نوکیا 8 از یک پردازنده اسنپ‌دراگون 830 برخوردار است که توسط جریان مایع خنک می‌شود. همچنین رم 4 گیگابایتی، نمایشگر 5.3 اینچی با کیفیت QHD و باطری 3090 میلی آمپری که از شارژ سریع 3.0 بهره می‌برد از دیگر مشخصات این گوشی است. در پشت این گوشی یک دوربین دوگانه 13 مگاپیکسلی (با دیافراگم F/2.0 و سایز پیکسل 1.12) تعبیه شده است که در دو فرمت RGB و Monochrome عکاسی می‌کند و برای پخش تصاویر زنده بهینه شده که با تکنولوژی پخش زنده فیس بوک و یوتیوب کاملا منطبق است. سنسور اثر انگشت در جلو این گوشی قرار دارد، و همچنین قابلیتی که به شما اجازه می دهد بطور همزمان با هر دو دوربین جلو و پشتی آن عکس بگیرید.

ساخته شده توسط HMD Global، طراحی شده توسط Nokia

نکته مهم درباره گوشی‌های نوکیا چیست؟ اگر بخواهیم از نظر تکنیکی صحبت کنیم، نوکیا سکان توسعه دستگاه‌های جدید را در اختیار ندارد. شرکت HMD Global، که یک شرکت فنلاندی است و توسط مدیران سابق نوکیا به نام آرتو نوملا و فلوریش سیشه بنیانگذاری شده، حقوق برند این شرکت موبایلی را در ماه مه از مایکروسافت خریداری کردند. HMD قراردادی با شرکت FIH دارد که یکی از شرکت‌های جانبی سازنده‌ی آیفون یعنی Foxconn است، و همچنین قرارداد همکاری سفت و سختی با نوکیا دارد که طبق آن می‌بایست از خط مشی‌های سخت افزاری و طراحی نوکیا پیروی کند و در عوض دسترسی نوکیا به کتابخانه عظیم حق امتیازها را صادر می‌کند.

در سالیان اخیر، نوکیا نتوانسته  در بازار گوشی‌های هوشمند قدرتمند به خوبی ظاهر شود. به دنبال توافق با مایکروسافت برای اجرای سیستم عامل ویندوز فون بر روی گوشی در سال 2011 و سپس خرید کلی شرکت توسط مایکروسافت در سال 2014، تنها در سال 2013 فروش این شرکت سال به سال به مقدار 22 درصد نزول داشت.

اوایل امسال به دنبال جدا شدن مایکروسافت از شرکت مادر نوکیا، اوضاع چندان بهتر به نظر نمی‌رسد. با توجه آمار به دور از انتظار فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت، اخیرا نوکیا اعلام کرد که در حال تعدیلی به ارزش 900 میلیون یورو است - برنامه‌ای که شامل تعدیل 1400 نیرو در آلمان، 1300 نفر در فنلاند و 400 نفر در فرانسه می‌شود.

جدا از تعهدات این شرکت فنلاندی، چشم ها به آینده دوخته شده است. این شرکت بطور مستقل با شرکت Foxconn برای تولید N1 که یک تبلت اندرویدی بود قرارداد همکاری بست. نوکیا با تولید Ozo پا را به دنیای واقعیت مجازی نیست گذاشت؛ این دستگاه یک محصول 60000 دلاری حرفه‌ای با دوربین 360 درجه بود. این شرکت همچنین شرکت سازنده دستگاههای ورزشی Withings را نیز تصاحب کرد.

رمزی هاداموس،‌ رئيس بخش مشتری تکنولوژی‌های نوکیا، عنوان کرد که"150 سال است که ما با این برند معرکه در حال بازسازی خود هستیم. تمرکز ما بر خوشحالی و سلامتی مردم است و سعی داریم به شیوه‌ای آن را انجام دهیم که قبلا امکان پذیر نبوده است چون تکنولوژی در آن برهه همچون امروز وجود نداشت. سال آینده می‌توان انتظار چند محصول شگفت انگیز را داشت زیرا قصد داریم فصل جدیدی از این شرکت را ورق بزنیم".

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

aryak

۱۳۹۷/۵/۲۹
بازگشت پادشاه

علیرضا

۱۳۹۶/۸/۴
لطفا اصلاح کنید نوکیا 7 هر دو مدلش 64 گیگ حافظه داره و دو رنگ سفیدو مشکی داره نوکیا 6 صفحش 5.2 هست

مهدی

۱۳۹۶/۸/۳
نوکیا عشقه مردونه. ای کاش پول خرید این نوکیا۷ رو داشتم!

VahidKurd

۱۳۹۶/۸/۳
تنها مشکل گوشی های نوکیا .مصرف زیاد باطری هستش

محسن

۱۳۹۶/۸/۳
نوکیا 8 اسنپدراگون 835 داره. لطفا اصلاح کنید