خانهاخبار
ویژگی جدید Whatsapp و ردیابی دوستان به‌صورت لحظه‌ای

ویژگی جدید Whatsapp و ردیابی دوستان به‌صورت لحظه‌ای

واتس‌‌اپ ویژگی جدیدی به اپلیکیشن خود افزوده است که با آن می‌توانید بصورت زنده مکان خود را برای اطرافیان و دوستان خود به اشتراک بگذارید.
۱۳۹۶/۷/۲۷

image
واتس‌اپ اکنون به شما اجازه می‌دهند که مکان دوستان خود را ردیابی کنید. این اپلیکیشن ویژگی جدید live Location را اضافه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد مکان خود را بصورت لحظه‌ای با دوستان خود که با آنها در حال چت کردن هستند به اشتراک بگذارند.

image

قبلا، اپلیکیشن از ویژگی به اشتراک گذاری مکان برخوردار بود، اما این ویژگی تنها به کاربران اجازه می‌داد که یک نقطه‌ ایستا و مشخص بر روی نقشه را برای دوستان خود ارسال کنند. حالا، زمانی که کاربران ویژگی live Location را فعال می‌کنند، دیگران می‌توانند مکان دقیق شما را بطور زنده برای 15 دقیقه، یک ساعت و یا هشت ساعت مشاهده کنند.

شاید کمی ترسناک به نظر برسد، اما واتس‌اپ می‌گوید که "این ویژگی شیوه‌ای ساده و امن است که کاربران می‌توانند از مکان کنونی شما باخبر شوند". این ویژگی بصورت end-to-end رمزگذاری شده است و کاربران می‌توانند قبل از اینکه زمان مشخص شده به اتمام برسد، در صورت تمایل به آن پایان دهند.

جدا از بحث حریم خصوصی، ایده‌ی به اشتراک گذاری زنده شاید به دلایل متعددی چندان جذاب نباشد. استفاده از GPS اغلب انرژی زیادی از باطری مصرف می‌کند، که شاید در بازارهایی که مردم از گوشی‌های قدیمی استفاده می‌کنند مشکل ساز باشد. اما مدیر تولید واتس‌اپ، زفیر خان، می‌گوید که آنها توجه ویژه‌ای به تاثیر این ویژگی بر عمر باطری داشته‌اند و بهینه‌ سازی‌های متعددی انجام دادند تا به این مهم دست یابند که مصرف باطری بالا نرود، حتی زمانی که کاربران مکان خود را برای ساعات متمادی به اشتراک بگذارند.

خان ادامه داد: "تیم مهندسی ما زمان زیادی را صرف بهینه‌سازی عمر باطری کرد." و اضافه کرد که فاکتورهایی همچون عمر باطری و وضعیت شارژ گوشی نقش بزرگی را در انجام این مهم ایفا کردند.

"تمام این چیزها نشان می‌دهد که به هنگام اشتراک‌گذاری مکان برای اطرافیان خود بر روی نقشه، عمر باطری فاکتور بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشت".

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)