خانهاخبار
کوالکام نخستین تست 5G روی موبایل را انجام داد

کوالکام نخستین تست 5G روی موبایل را انجام داد

Qualcomm برنامه‌های بسیاری برای نسل پنجم دارد و این برنامه‌ها امروز و با تایید تست 5G روی گوشی موبایل بیشتر از همیشه به واقعیت نزدیک شدند. در ادامه با جی اس ام و جزئیات این تست همراه باشید.
۱۳۹۶/۷/۲۵
image

این تست به وسیله مودم 5G X50 که سال پیش معرفی شد و با موج فرکانس 28GHz میلی‌متر صورت گرفت. کوالکام می‌گوید در این تست به سرعتی در مقیاس گیگابیت دست یافته، اما در آینده و با تکمیل توسعه نسل پنجم قابیلت دستیابی به 50Gb را هم دارد.

علاوه‌براین کواکام اولین موبایل مرجع برای طراحی و تست مودم‌های 5G، رادیو‌ها و شبکه‌ها را معرفی کرد که طی یک یا دو سال آینده برای تست قابلیت‌های متفاوت برای تولیدکنندگان استفاده خواهدشد. کوالکام برنامه دارد در نیمه اول 2019 موبایل‌هایی با پشتیانی از نسل پنجم بسازد. این مدل مرجع مانند بسیاری از گوشی‌های امسال 9 میلی‌متر ضخامت و صفحه‌نمایشی بدون حاشیه دارد.

image

برای ساخت مودم X50 کوالکام که در گوشی قرار بگیرد، کوالکام آنتنی میلی‌متری در سایز یک سکه ساخته‌است. شرکت می‌گوید می‌تواند دو عدد از این آنتن‌ها را در گوشی جای دهد. همین حالا هم کوچکترین طراحی میلی‌متری است، اما برنامه کاهش 50 درصدی اندازه آن طی 12 ماه آینده است.

در کنار اخبار مربوط به 5G کوالکام همچنین تعدادی اجزا جدید معرفی کرد که امکان پشتیبانی از طیف 600MHz شرکت T-Mobile که هم‌اینک در حال توسعه است را می‌دهد. تنها گوشی که در حال حاضر از این طیف پشتیبانی می‌کند LG V30 است، اما Qualcomm انتظار دارد تا پایان امسال و اوایل سال آتی گوشی‌های بیشتری از آن پشتیبانی کنند.

در پایان کوالکام پردازنده Snapdragon 636 را برای گوشی‌های میان‌رده معرفی کرد. 636 دنباله‌ای برای 630 است که طی ماه‌های گذشته در گوشی‌ها قرار گرفت و 40 درصد عملکرد پردازشی بهتری دارد. این چیپ معماری 14nm دارد(در مقایسه اسنپراگون 835 معماری 10nm دارد، عدد کوچکتر بهتر است) و از صفحه‌نمایش‌های التراواید +FHD، اتصال LTE 600Mb/s و دوربین تا 24 مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند. کوالکام می‌گوید این چیپ از اوایل نوامبر به خریداران می‌رسد و یا دسته‌کم یک سال پیش از استفاده در گوشی‌ها.

نظر شما در مورد سرمایه گذاری Qualcomm در نسل پنجم چیست؟ ایران را تا چه حد به این فناوری نزدیک می‌بینید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

MEhdi EXyNOS

۱۳۹۶/۸/۶
وااااااای!!!
کوالکام اگه بخاد وارد صعنت ساخت گوشی بشه
خیلی از برندا از برهه رقابت حذف میشن

ساسان

۱۳۹۶/۷/۲۵
ایا گوشی هست که بتونه ۶G ساپورت کنه که میگی ههه

احمد

۱۳۹۶/۷/۲۵
ههه تا اون موقع ایرانسل 6G هم راه انداخته