خانهاخبار
هوآوی از Mate 10 با تراشه Kirin 970 و هوش مصنوعی رونمایی کرد

هوآوی از Mate 10 با تراشه Kirin 970 و هوش مصنوعی رونمایی کرد

هوآوی سرانجام از فبلت پرچمدار میت 10 رونمایی کرد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر با این پرچمدار جدید آشنا شوید.
۱۳۹۶/۷/۲۴

میت 10 را می‌توان نسخه تکامل یافته میت 9 معرفی کرد که البته تغییراتی را از نظر طراحی به خود می‌بیند. حاشیه‌های زیادی در اطراف نمایشگر همچنان وجود دارد اما این‌ بار شرکت سازنده از حاشیه‌های موجود در اطراف صفحه‌نمایش به طور هوشمندانه‌ای به منظور تعبیه سنسور اثرانگشت در پنل جلوی گوشی استفاده کرده است.

image

برخلاف میت 10 پرو که سنسور اثرانگشت آن در پشت گوشی قرار دارد، میت 10 از دکمه Home لمسی بهره می‌گیرد که سنسور اثرانگشت نیز با آن ادغام شده است. میت 10 از کلید Home با موتور لرزاننده بهره می‏‌گیرد که از آن برای حرکت رابط‌ کاربری نیز استفاده خواهد شد. البته در صورت تمایل می‌توان از کلیدهای ناوبری لمسی سیستم‌عامل اندروید نیز استفاده کرد تا کلید Home تنها برای احراز هویت کاربران به کار گرفته شود.

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد میت 10 هوآوی طراحی کشیده ندارد. این موضوع باعث شده است تا میت 10 عریض‌تر از نسخه «پرو» باشد. پرچمدار جدید هوآوی به یک نمایشگر عریض IPS LCD با اندازه 6 اینچی با نسبت 16:9 مجهز شده است. به دلیل اندازه بالای نمایشگر، شرکت هوآوی همچنان ترجیح داده است تا رزولوشن صفحه‌ نمایش را به 2K (یا Quad HD) افزایش دهد.

image

با وجود عدم استفاده از طراحی کشیده یا حذف چشمگیر حاشیه‌های اطراف نمایشگر، نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه میت 10 براساس اعلام هوآوی، 81.79 درصد است که بالاتر از آیفون 10 اپل خواهد بود. این پرچمدار، برخلاف میت 10 پرو، ضد آب نیست و تنها تاییدیه IP53 دارد.

image

استفاده از شیشه برای پنل پشتی باعث شده است تا گوشی میت 10 طراحی براق داشته باشد اما خبری از قابلیت شارژ بی‌سیم در این گوشی نیست. فبلت پرچمدار هوآوی به تراشه هشت هسته‌ای Kirin 970 مجهز شده است. در این تراشه از ترکیب چهار هسته Cortex A53 و چهار هسته Cortex A73 استفاده می‌شود که چهار هسته‌ی کم‌مصرف، فرکانس 1.8 گیگاهرتز و چهار هسته پرمصرف آن، فرکانس 2.4 گیگاهرتز دارند. یکی از مزیت‌های تراشه Kirin 970، استفاده از واحد پردازش عصبی (NPU) است که از نظر قدرت، 25 برابر و از نظر مصرف انرژی، 50 برابر عملکرد بهتری نسبت به پردازنده به‌کار گرفته شده در تراشه میت 9 خواهد داشت.

در رابطه با پردازنده گرافیکی Mali-G72 تراشه کایرین 970 باید گفت این جی‌پی‌یو، 20 درصد سریع‌تر از Mali G71 است و 50 درصد مصرف انرژی کم‎تری نسبت به آن دارد.

هوآوی فبلت میت 10 را با چهار گیگابایت حافظه رم به بازار عرضه خواهد کرد؛ البته مدل پایه میت 10 برخلاف پی 10 و پی 10 پلاس از 64 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند و شرکت سازنده، امکان ارتقای فضای ذخیره‏‎سازی را نیز برای کاربران درنظر گرفته است.

image

شرکت هوآوی، میت 10 را به دو سنسور 20 و 12 مگاپیکسلی با اندازه دیافراگم F1.6 مجهز کرده است؛ لنزهای دوربین نسبت به بدنه، اندکی بیرون‌زدگی دارد اما برآمدگی دوربین با iPhone X قابل مقایسه نیست. تراشه مورد استفاده در میت 10 به لطف استفاده از NPU که پیش‌تر توضیح داده شد، می‌تواند محتوای مربوط به هوش مصنوعی را پردازش نماید؛ به همین جهت، هوش مصنوعی کاربران را در هنگام عکاسی یاری خواهد کرد. هوآوی مدعی است در هنگام تصویربرداری، برخی از پارامترهای دوربین به صورت خودکار و به کمک هوش مصنوعی تنظیم خواهد شد.

دوربین اصلی فبلت پرچمدار میت 10 از فوکوس خودکار لیزری بهره می‌گیرد و عکاسی در محیط‌های کم ‏نور به کمک فلاش LED دوتایی امکان‌پذیر است. شرکت هوآوی برای عکاسی سلفی، از یک سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده کرده که در حاشیه‌ی بالای نمایشگر جای گرفته است.

image

شرکت هوآوی، میت 10 را در رنگ‌های آبی، قهوه‌ای، صورتی و مشکی به بازار عرضه خواهد کرد. پرچمدار جدید هوآوی از یک باتری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند و درگاه USB Type-C برای آن درنظر گرفته شده است. خوشبختانه جک هدفون همچنان در میت 10 وجود دارد و هوآوی، به تبعیت از سازندگان دیگر، آن‌ را از پرچمدار خود حذف نکرده است.

image

میت 10 به جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید، یعنی اندروید اوریو، مجهز شده است و از رابط کاربری EMUI 8.0 استفاده می‌کند. پرچمدار جدید هوآوی از قابلیتی به نام PC Mode بهره می‌گیرد که فبلت میت 10 را به یک رایانه شخصی تبدیل خواهد کرد؛ برای استفاده از این قابلیت، نیازی به داک ندارید.

شرکت هوآوی، میت 10 را با چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه در ماه نوامبر عرضه خواهد کرد. این گوشی، 699 یورو قیمت‌گذاری شده است. 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

یاسر

۱۳۹۶/۷/۲۴
سلام
واقعا عالی بود قیمتش هم مثل برند های دیگه هست
در عوض باتری خوبی داره با شارژ سریع تر نسبت به رقبا
درباره دوربین باید صبر کرد و نمیشه الان نظر داد
صفحه نمایش خوب استفاده کرده با تکنولوژی متفاوت و حسگر اثر انگشت متفاوت ( پشت،جلو) برای سلیقه های متفاوت
صدای Hi_Fi
........ولی منتظر سری p میمونم چون گوشی بزرگ به کارم نمیاد امیدوارم همین پیشرفت هارو در سری p بیبینم و البته بهتر شده باشند
موفق باشید ، یا علی

محمد

۱۳۹۶/۷/۲۴
اقا اصلا htc عالی فقط شما ول کنید .هر جایی میرم فقط میاید در موردش حرف میزنید اگه گوشی خوبی هست نیازبه تعریف شما نداره

سعید

۱۳۹۶/۷/۲۴
اسمش بد نرفته چون هنگ تی سی واقعا بی کیفیت ترین برنده.هنگی ۱۰ که ضخیم ترین گوشی ۵ اینچی تاریخه و هنگی u11 از نظر صفحه نمایش با نوت ۸ قابل مقایسه نیست که میگی کمتره.

LPL

۱۳۹۶/۷/۲۴
من حرفی ندارم فقط میتونم بگم پوکوند هوآوی نفست!!!

Younes

۱۳۹۶/۷/۲۴
آخه نمیگی باتری این 4000 میلی آمپره