خانهاخبار
رقابت حاشیه‌ها با حضور بزرگانی مثل آیفون 10، پیکسل 2 ایکس‌ال، نوت 8 و دیگران

رقابت حاشیه‌ها با حضور بزرگانی مثل آیفون 10، پیکسل 2 ایکس‌ال، نوت 8 و دیگران

این روزها بازار گوشی‌های بدون حاشیه داغ است و رقابتی تنگاتنگ میان پرچم‌داران مختلف برپاست. با این وجود هر یک از کمپانی‎ها از علاقه‌مندان خاص خود برخوردارند. در ادامه به پرچم‌داران بدون حاشیه امسال نگاهی اجمالی خواهیم داشت.
۱۳۹۶/۷/۲۴

پس از اینکه برخی کمپانی‌ها در سال جاری به عرضه پرچم‌دارانی با صفحه نمایش بدون حاشیه پرداختند، حال گوگل و اپل نیز در صدد عرضه جدیدترین محصولاتشان با خصوصیتی مشابه دیگر رده بالاهای حال حاضر هستند.

به نظر می‌آید امسال، سال درخشش پرچم‌داران بدون حاشیه است وچیزی تا معرفی آخرین بازماندگان این قافله باقی نمانده است. با این وجود اصلا بعید نیست که پایان سال 2017، پایان عرضه گوشی‌های بدون حاشیه باشد.

صرف نظر از این موضوع، تحلیل‎‏گران با نگاهی ریزبینانه به بررسی پرچم‌داران بدون حاشیه پرداخته‌اند. نخست باید اشاره داشت که نمایشگر همه این پرچم‌داران با یکدیگر متفاوت است. به طور مثال در قسمت بالایی صفحه نمایش آیفون 10 بستر کوچکی برای دوربین سلفی با سیستم TrueDepth فراهم شده، به علاوه نمایشگراین مدل به گونه‌ای طراحی شده که جایی برای حاشیه باقی نمی‌ماند. امسال تولیدکنندگان مختلفی از جمله سامسونگ و ال‌جی پرچم‌دارانی بدون حاشیه به بازار عرضه کردند در کنار آن‎ها گوگل و اپل نیز قصد عرضه محصولاتی مشابه را دارند. با این حساب پر بی‌راه نیست که بگوییم سال 2017 کلکسیونی از گوشی‌های بدون حاشیه‌ها را برای عاشقان فن‌آوری به ارمغان آورده است.

image

تحلیل‌گران علاوه بر پرچم‌دارانی که از آن‌ها یاد شد، از گوشی‌های هوشمندی همچون اسنشال نیز یاد کرده‌اند که ظاهری شبیه به آیفون 10 دارد تا جایی که اسنشال این شباهت را در قسمت بالایی صفحه نمایش نیز حفظ کرده اما حاشیه‌ انتهای صفحه نمایش اسنشال، آن را از آیفون 10 مجزا می‌سازد.

در هر صورت اگر از دوستداران گوشی‌های بدون حاشیه هستید، این نکته را در نظر داشته باشید که  آیفون 10 از تمام زوایا، نمونه‌ای تمام عیار از این مدل به شمار می‌آید و گوگل پیکسل 2 ایکس‌ال، بیشترین حاشیه را در بالا و پایین نمایشگر دارد. Mi Mix 2 نمونه دیگری از مدل‌های بدون حاشیه محسوب می‌شود که البته حاشیه بخش پایینی نمایشگرش، جایی برای رقابت با آیفون 10 باقی نمی‌گذارد.

با نگاهی به تصویر مدل‌های بدون حاشیه، قابل درک است که نسل‌ پیشین گوشی‌های هوشمند تا چه حد با انتظارات علاقه‌مندان به نمایشگرهای بی حاشیه، فاصله داشته‌اند.

در این صورت اگر از عاشقان این مدل گوشی‌ها هستید کدام یک از آن‎ها را انتخاب خواهید کرد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (20 نظر)

kk

۱۳۹۶/۷/۲۸
ببین الان تو انگار داری یه رولزرویس رو با یه پراید چپی مدل 80 مقایسه میکنی ... همین البته طرف دار سامسونگم ولی منکر تک بودن اپل هم نیستم...

Galaxy Note 8

۱۳۹۶/۷/۲۶
Just Note 8

Galaxy Note 8

۱۳۹۶/۷/۲۶
نوت 8 زشته؟؟؟؟؟!!
تمام نوت 8 سرشار از زیباییه ، حداقل از هون هنگی یو 11 بهتره.

عرفان

۱۳۹۶/۷/۲۶
"Mi Mix 2 نمونه دیگری از مدل‌های بدون حاشیه محسوب می‌شود که البته حاشیه بخش پایینی نمایشگرش، جایی برای رقابت با آیفون 10 باقی نمی‌گذارد"
ببخشید منظورتون از این متن چیه یعنی mi mix2 از آیفون x بهتره؟؟؟

Ali

۱۳۹۶/۷/۲۶
تو نظرتو جایی دیگه غیر ایران نگیا بهت میخندن