خانهاخبار
گلکسی S9 سامسونگ به قابلیت تشخیص چهره پیشرفته مجهز خواهد بود

گلکسی S9 سامسونگ به قابلیت تشخیص چهره پیشرفته مجهز خواهد بود

یک شایعه جدید نشان می‌دهد که شرکت سامسونگ به دنبال استفاده از سنسورهای سه‌بعدی در دوربین سلفی گلکسی S9 است که سیستم تشخیص چهره پیشرفته‌ای را برای پرچمدار بعدی این سازنده به همراه خواهد داشت.
۱۳۹۶/۷/۲۳

از آنجایی‌که شرکت سامسونگ از گلکسی S8 و گلکسی نوت 8 رونمایی کرده است و زمان زیادی نیز تا آغاز سال جدید میلادی باقی نمانده، گمانه‌زنی‌ها پیرامون پرچمدار بعدی این سازنده افزایش یافته است.

گلکسی S8 و گلکسی نوت 8 در حال‎حاضر به ویژگی برای تشخیص عنبیه چشم و تشخیص چهره مجهز شده‎اند. پرچمداران جدید سامسونگ با وجود این قابلیت‌ها، همچنان از سنسور اثرانگشت استفاده می‌کنند که البته جای‌گیری آن‌ها در پشت گوشی چندان مطلوب نیست اما این سازنده در سال آینده، تصمیم دارد تا تغییراتی را در پرچمداران خود به‏وجود دارد که قابلیت‌های امنیتی سری گلکسی S را بهبود خواهد داد.

image

آخرین گزارش به این موضوع اشاره دارد که گلکسی S9 نسبت به نسل قبل با قابلت تشخیص چهره پیشرفته‌تری ارائه خواهدشد زیرا پرچمدار بعدی سامسونگ از سنسورهای سه‌بعدی برای دوربین سلفی استفاده خواهد کرد. در صورت استفاده از سنسورهای سه‌بعدی در دوربین سلفی گلکسی S9، این پرچمدار می‌تواند با دقت بیشتر هویت کاربران را احراز نماید؛ علاوه‎براین، ایمنی بالاتر و سرعت بیشتری را برای پرچمداران جدید سامسونگ به همراه خواهد داشت.

البته باید توجه داشته باشید که این شایعات به صورت رسمی تأیید نشده است و به همین منظور، نباید چندان امیدوار باشید. فناوری که سامسونگ در گلکسی S9 از آن استفاده خواهد کرد، احتمالاً مانند سیستم TrueDepth آیفون 10 است که ماه گذشته از این گوشی پرچمدار رونمایی شد. اگرچه، شرکت اپل همچنان برای تولید آیفون پرچمدار جدید خود با مشکل مواجه است و به‏نظر می‏رسد که مسائل مربوط به تولید قطعه باعث شده است تا بازدهی تولید آیفون 10 تحت‌تأثیر قرار بگیرد.

به همین جهت، شرکت سامسونگ به ناچار باید پیش از عرضه گلکسی S9 از ایجاد یک زنجیره تأمین قدرت‌مند مطمئن شود تا این مسائل برای پرچمدار جدید سامسونگ تکرار نشود. در صورتی‌که شرکت سامسونگ موفق به توسعه یک سیستم امنیتی قدرت‌مند برای احراز چهره‌ی کاربران شود، سرنوشت سنسور اثرانگشت و سنسور تشخیص عنبیه در هاله‌ای از ابهام باقی خواهد ماند.

در رابطه با پرچمدار جدید سامسونگ، شایعاتی مبنی بر ارائه گلکسی S9 و گلکسی S9 Plus با سنسور اثرانگشت در پشت گوشی وجود دارد. همچنین گفته می‌شود که شرکت سامسونگ، موجودی اولیه تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام را به پرچمداران خود اختصاص داده است؛ به همین جهت، سازندگان دیگر ناچار خواهند شد تا گوشی‌های جدید خود را با تأخیر چند ماهه به بازار عرضه نمایند. در نهایت نیز باید گفت که سامسونگ احتمالاً گلکسی S9 را زودتر از موعد معرفی خواهد کرد تا با پرچمدار جدید اپل یعنی iPhone X (آیفون 10) به رقابت بپردازد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

حسین

۱۳۹۶/۱۲/۷
ایا s8 میتواند از قابلیت های s9 بهره ببرد یعنی کدام ویژگی های نرم افزاری s9 در s8 ایجاد میشود ؟

Seen son

۱۳۹۶/۸/۲۳
خوب اپل هم همینکارو میکنه هنوز ایفون هشت نیومده ایفون ۱۰اومد

علی

۱۳۹۶/۸/۲۰
تو حرف نزن

حبیب

۱۳۹۶/۷/۲۵
عالیه

حبیب

۱۳۹۶/۷/۲۵
عالیه