خانهاخبار
رنج روو اسپرت هیبریدی 2018 معرفی شد

رنج روو اسپرت هیبریدی 2018 معرفی شد

کمپانی رنج روو نسخه هیبریدی از اسپرت 2018 را معرفی کرد که قدرت بیشتری دارد و P400e نام گرفته است.
۱۳۹۶/۷/۲۲

مدتی قبل خبری منتشر شد که رنج روو معرفی یک خودروی پلاگین هیبرید را در دستور کار دارد. این خبر اکنون رنگ واقعیت به خود گرفته و رنج روور P400e معرفی شده است.

image
image

اجازه دهید کمی به ویژگی‌های فنی این خودرو بپردازیم. قلب تپنده این رنج روور از یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر درون سوز و یک موتور الکتریکی تشکیل شده است که موتور الکتریکی در مرکز خودرو قرار گرفته. موتور درون سوز قادر است 300 اسب بخار قدرت تولید کند و موتور الکتریکی هم می‌تواند 116 اسب بخار قدرت تحویل راننده دهد. مجموع توان خروجی این دو موتور به 404 اسب بخار و مجموع گشتاور آن هم به 640 نیوتن متر می‌رسد.

image
image

به لطف باتری لیتیوم یون 13.1 کیلوواتی لیتیوم یونی، رنج روور اسپرت P400e در حالت تمام الکتریکی می‌تواند 51 کیلومتر مسافت را طی کند. شارژ کامل باتری در صورت استفاده از درگاه 32 آمپری 2 ساعت و 45 دقیقه و در صورت استفاده از درگاه 10 آمپری 7 ساعت و 30 دقیقه زمان می‌برد.

image
image

بر اساس اعلام‌های رسمی، مصرف سوخت ترکیبی این شاسی بلند هیبریدی 2.8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر است و میزان آلایندگی آن، برابر با 64 گرم در هر کیلومتر اعلام شده. به دست آمدن چنین اعدادی با توجه به وزن و ابعاد خودرو بسیار شگفت انگیز است. شاید در نظر شما بیاید که مصرف سوخت پایین، عملکرد ضعیفی را برای P400e به عمل خواهد آورد اما هرگز اینچنین نیست. این شاسی بلند برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون تنها به 6.7 ثانیه زمان نیاز دارد و می‌تواند تا مرز 220 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. سرعت آن در حالت تمام الکتریکی به 137 کیلومتر بر ساعت محدود است.

image
image

البته تغییرات اعمال شده برای رنج روور اسپرت 2018، به معرفی نسخه پلاگین هیبرید محدود نمی‌شود چراکه کمپانی بریتانیایی، برای نسخه پرچم‌دار اسپرت هم برنامه‌هایی را تدارک دیده است. نسخه 5.0 لیتری 8 سیلندر آن افزایش 25 اسب بخاری در قدرت و 20 نیوتن متری در گشتاور را تجربه کرده تا قدرت آن به 575 اسب بخار و گشتاور آن به 700 نیوتن متر برسد. این مشخصات برای SVR کافی است که در مدت 4.5 ثانیه شتاب 0 تا 100 کیلومتر را طی کند و تا حداکثر سرعت 283 کیلومتر بر ساعت به شتاب گیری ادامه دهد.

image
image

رنج روو برای تمامی نسخه‌ها، تغییراتی را هم در ظاهر اعمال کرده از جمله جلو پنجره کوچکتر و چراغ‌های LED جدید. همچنین طراحان زمان زیادی را برای بهبود شکل سپر جلو صرف کرده‌اند و با وجود ورودی‌های هوای بهتر، هوای بیشتری به محفظه موتور وارد می‌شود تا خنک کنندگی موتور، بهتر از قبل باشد. در عقب هم یک اسپویلر با چهره‌ای بهتر قرار گرفته و چرخ‌های 21 و 22 اینچی مشکی رنگ طراحی کلی رنج روور اسپرت 2018 را بسیار زیبا می‌کنند.

image
image

تکمیل کننده تغییرات بیرونی، تغییراتی است که در کابین اعمال شده. صندلی‌های جلو رنج روور اسپرت 2018 ضخامت کمتری دارند و تم‌های تیره برای داخل کابین در نظر گرفته شده است. روکش چرمی در داخل، از رنج روور به قرض گرفته شده که برادر بزرگتر اسپرت محسوب می‌شود. نورپردازی داخلی در 10 رنگ متفاوت هم قابل انتخاب است. سیستم تهویه مطبوع این خودرو از فیلترهای نانو و سیستم یونیزه کردن بهره می‎‌برد تا از ورود هرگونه هوای نامطلوب به کابین جلوگیری کند.

image
image

سقف از نوع پانوراما است. یک نمایشگر 10 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی رنج روور اسپرت 2018 در نظر گرفته شده و یک نمایشگر 10 اینچی هم برای نمایش اطلاعات صفحه آمپر بر روی شیشه جلو (هدآپ) و نیز یک نمایشگر 12 اینچی برای صفحه آمپر در دسترس است.

image

رنج روور تحویل سفارشات اسپرت 2018 را آغاز کرده و تحویل خودروها از سال آینده آغاز خواهد شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

امیر

۱۳۹۶/۷/۲۳
به اینم میگن ماشین جوون پسند به کوییکم میگن
ام این کجا و آن کجااااااااااااااااا.............

hossein

۱۳۹۶/۷/۲۲
این واقعا طراحیه , همه چیز متناسب باهم

...

۱۳۹۶/۷/۲۲
واییییی !!!
چه ماشینی ، چه رنگ و لعابی داره این ماشین ...
چه تودوزی داره واقعا این ماشین ...
ببینیم روزی میرسه ، که بنده و امثالِ بنده ( جوونایی مثل خودم )
از این ماشینا داشته باشیم