خانهاخبار
گوشی M5X میزو با اسنپ‌دراگون 617 در راه است

گوشی M5X میزو با اسنپ‌دراگون 617 در راه است

ظاهرا میزو قصد دارد پس از معرفی اولین گوشی مجهز به پردازنده اسنپ‌دراگون، حالا یک مدل دیگر را هم معرفی کند. فهرست مشخصات و نتایج بنچمارک گوشی M5X این سازنده نشان می‌دهد که احتمالا از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 617 قدرت می‌گیرد.
۱۳۹۶/۷/۲۲
image

کمپانی میزو چند ماه پیش اولین گوشی هوشمندش را که به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون مجهز شده بود به نام M6 Note رسما معرفی کرد. حالا فهرستی از مشخصات گوشی دیگری منسوب به این سازنده در پایگاه بنچمارک Geekbench منتشر شده است که نشان می‌دهد میزو احتمالا به‌زودی یک گوشی دیگر با پردازنده اسنپ‌دراگون معرفی می‌کند. گوشی M5X میزو در ماه اوت توسط Geekbench بنچمارک شد و برخی مشخصات و اطلاعاتش در این فهرست لو رفت.

در این فهرست شاهد هستیم که سیستم عامل اندروید نوقا نسخه 7.1.2 روی M5X میزو به‌صورت پیش‌فرض نصب شده است. ظاهرا این گوشی به پردازنده msm8952 که بخشی از شناسه اسنپ‌دراگون 617 است مجهز شده. این پردازنده در سال 2015 توسط کوالکام معرفی شد و به همین خاطر ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا میزو باید از یک پردازنده تقریبا قدیمی برای گوشی تازه‌اش بهره ببرد؟

image

البته مورد دیگری هم در رابطه با این پردازنده وجود دارد که کمی گیج‌کننده به‌نظر می‌رسد. وب‌سایت Geekbench از اسنپ‌دراگون 617 به عنوان پردازنده‌ای 6 هسته‌ای یاد کرده است اما این پردازنده درواقع CPU 8 هسته‌ای دارد. همچنین قدرت پردازش اصلی در پردازنده مذکور معادل حداکثر 1.5 گیگاهرتز گزارش شده اما Geekbench آن را 1.65 گیگاهرتزی معرفی کرده است.

گوشی M5X میزو 3 گیگابایت رم دارد و در آزمایش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به‌ترتیب امتیاز 1409 و 3795 را کسب کرده است. این امتیازها نسبت به نتیجه بنچمارک سایر گوشی‌های مشابه مانند Moto G4 Plus به طرز قابل ملاحظه‌ای بالاتر هستند.

همان‌طور که گفتیم، برخی مشخصات در این فهرست با آنچه انتظار می‌رود مغایر است. به همین خاطر بهتر است این اطلاعات را فعلا در حد شایعه در نظر بگیریم و تا انتشار اخبار و گزارش‌های بعدی منتظر بمانیم.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)