خانهاخبار
iOS 11 تبدیل به پر استفاده‌ترین نسخه‌ آی‌اواس شد

iOS 11 تبدیل به پر استفاده‌ترین نسخه‌ آی‌اواس شد

آخرین آمار حاکی از آن است که iOS 11 بالاخره توانسته iOS 10 را پشت سر گذاشته و تبدیل به پر استفاده‌ترین نسخه‌ در حال حاضر شود.
۱۳۹۶/۷/۲۲
image

اپل کمتر از یک ماه پیش، نوزده سپتامبر (28 شهریور)، جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل آی‌او‌اس را منتشر کرد. از آن زمان تا به امروز طبق معمول اپل چند نسخه‌ی فرعی نیز منتشر کرده که آخرین آن‌ iOS 11.0.3 بود که هدف این نسخه‌ها رفع باگ‌های نسخه‌ی اصلی بوده است. حال بر اساس آمار جدیدی که منتشر شده آخرین نسخه‌ی آی‌او‌اس بر روی 48 درصد از تمامی دستگاه‌های آی‌او‌اسی نصب شده و پر استفاده‌ترین نسخه در حال حاضر محسوب می‌شود.

این میزان 3 درصد بیشتر از درصد دستگاه‌هایی است که با iOS 10 کار می‌کنند. این آمار که توسط موسسه Mixpanel منتشر شده همچنین نشان می‌دهد که سهم نسخه‌های 9، 8 و 7 آی‌او‌اس در مجموع حدود 6 درصد است.

میزان تطابق‌پذیری کاربران با iOS 11 در صورتی که با سیستم‌عامل اندروید مقایسه شود، خارق‌العاده است. اندروید اوریو که مدتی از زمان انتشارش می‌گذرد، طبق آخرین آمار تنها بر روی کمتر از 1 درصد از گوشی‌های اندرویدی نصب شده است. با این حال اگر این نسخه آی‌او‌اس را با نسخه‌ی قبلی مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که استقبال کاربران از iOS 11 کمتر از iOS 10  بوده است. نسخه‌ی قبلی آی‌او‌اس در سال گذشته در بازه‌ی مشابه بر روی 55 درصد از دستگاه‌های آی‌او‌اسی نصب شده بود. یکی از دلایل این افت می‌تواند فروش پایین‌تر از حد انتظار آیفون 8 و با تاخیر عرضه شدن آیفون 10 باشد. سال گذشته تا این زمان میلیون‌ها کاربر آیفون 7 و 7 پلاس خریداری کرده بودند که به صورت پیش‌فرض با جدیدترین نسخه‌ی آی‌او‌اس عرضه می‌شد. با عرضه‌ی آیفون 10 که از سوم نوامبر (12 آبان) آغاز می‌شود، انتظار می‌رود که رشد نرخ تطابق‌پذیری iOS 11 نیز افزایش قابل توجهی داشته باشد، زیرا تخمین‌ها خبر از فروش بالای آیفون 10 می‌دهند.

از طرفی برخی از کاربران به خاطر مشکلات iOS 11 که مهم‌ترین آن‌ها مشکل باتری است، رغبتی به ارتقای سیستم‌عاملشان ندارند و منتظرند تا اپل این ایرادات را رفع کند و سپس به نسخه‌ی جدید مهاجرت کنند.

آمار و ارقام منتشر شده هر چند به ما دیدی کلی در مورد میزان محبوبیت نسخه‌های مختلف آی‌او‌اس در بین کاربران می‌دهد، اما از آنجا که توسط یک موسسه‌ی مستقل منتشر شده ممکن است دقیق نباشد. بنابراین باید تا انتشار آمار رسمی توسط اپل کمی منتظر بمانیم.

آیا شما دستگاهتان را به iOS 11 ارتقا داده‌اید؟ از نسخه‌ی جدید آی‌او‌اس رضایت دارید؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (19 نظر)

aylarshahraki

۱۳۹۶/۸/۳
خيلى مزخرفه نسخه ى جديد مثله سامسونگ خب اگه ما سامسونگ ميخواستيم نميومديم ايفون بخريم همه ى دوستانم شاكى هستن از نسخه ى جديد لطفا نسخه ى جديد اين تغييرات رو مثل قبل كنيد راحت نيستيم لطفا✋?✋?✋?

احسان

۱۳۹۶/۷/۲۴
سلام منم با 11 مشکل دارم چطور میتونم دانگرید کنم هرجا رفتم میگن نمیشه

عليرضا

۱۳۹۶/۷/۲۳
سلام من ي ايفون سون دارم چند وقته فهميدم گوشي خش خش ميكنه ايا ربطي ب اي او اس ١١ داره ؟ اپديت هاي بعدي هم بيان درست ميشه؟

محمد

۱۳۹۶/۷/۲۲
سلام
من اس ای دارم به۱۱.۰.۳اپ کردم خیلی خوب شد مصرف باتری هم فرقی نکرد سرعتشم بینظیر شد..خواستم بگم رو اس ای ها خوب جواب داده

احمد

۱۳۹۶/۷/۲۲
سلام دوست گرامى
ببخشيد الان نسخه بتاى ١١.١ رو نصب كرديد واقعاً مصرف باطريت خوب شده؟
مدل گوشيتون چيه؟