خانهاخبار
جدیدتری سنسورهای ایزوسل سامسونگ شگفت‎انگیزند

جدیدتری سنسورهای ایزوسل سامسونگ شگفت‎انگیزند

سامسونگ به تازگی دست به تولید دو سنسور برای دوربین‎های تلفن همراه زده که پیشرفت قابل توجهی در زمینه سنسورها به شمار می‎رود و کیفیت بی‎نظیری به عکس‎های قابل ثبت با این سنسورها هدیه می‎کند. در ادامه جی اس ام به جزئیات بیشتر این سنسورها می‎پردازد.
۱۳۹۶/۷/۲۲

به تازگی یک سنسور پرسرعت و یک سنسور بسیار باریک به خانواده سنسورهای ایزوسل سامسونگ افزوده شده است. سنسور اول  - که در زمره سنسورهای با سرعت شاتر بالا به شمار می‌رود- نسخه کوچکتری از سنسورهای 12 مگاپیکسلی با پیکسل‌های دوگانه سامسونگ است. با استفاده از این سنسورها، تلفن‎های همراه از وجود برآمدگی دوربین‎های اصلی(به ویژه در تلفن‌های همراه باریک)، بی‎نیاز می‌شوند. سنسور دوم از پیکسل‎های بسیار ریز بهره می‎برند که به همین دلیل، ایزوسل از فن‎آوری «پیوند پیکسلی» برای جبران اندازه کوچک پیکسل‎ها استفاده نموده است.

سنسور 2L9 پرسرعت ایزوسل، سنسوری 12 مگاپیکسلی با اندازه 1.28 میکرومتر است( پیکسل سنسورهای دوربین گلکسی S8 1.4 میکرومتر است). این سنسور از پیکسل‎های دوگانه استفاده می‎کند که هریک از آن‌ها دو دیود را به خدمت گرفته است افزایش تعداد دیودها در هرپیکسل به افزایش سرعت سنسور و دقت بیشتر فوکوس خودکار کمک قابل توجهی می‌کند. به گفته سامسونگ این فن‌آوری در گوشی‎هایی با یک دوربین اصلی، امکان ثبت تصویر با افکت بوکه  را نیز فراهم می‎نماید.

سنسور 2X7 باریک ایزوسل اولین سنسور 24 مگاپیکسلی با اندازه کمتر از 1 میکرومتر (0.9 میکرومتر) در دنیا است. هرپیکسل این سنسور، برای ثبت تصویر در تاریکی از 4 پیکسل مجاور خود کمک می‎گیرد تا روشنایی بیشتری را فراهم کند (سامسونگ این فن‎آوری را تتراسل نام گذاری کرده است). پروسه “Deep Trench Isolation”( که به افزایش کیفیت عکس‌ها کمک شایانی می‎کند)، وسعت محدوده دینامیکی را افزایش می‎دهد و از تداخل رنگ‎ها جلوگیری می‎کند.

سامسونگ این دو سنسور را برای گوشی‎هایی باریک با دوربین‎های بدون لبه طراحی کرده که قابلیت به کارگیری در هر دو دوربین اصلی و سلفی گوشی‎های هوشمند را دارند. با این همه هنوز مشخص نیست کدام گوشی برای اولین بار به این سنسورها مجهز خواهد شد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

حسینی

۱۳۹۶/۷/۲۹
با سلام و خسته نباشید واقعا سامسونگ خوب کار کرده و این کار شاهکار عکاسی و خلاقیت را بدنبال داره فکر کنم در سری a 2018 استفاده بکند تشکر

Samuel1987

۱۳۹۶/۷/۲۲
سامسونگ در حال پیشرفت و موفقیت نیست در واقع خیلی وقته که پیشرفته هست و فقط باید گفت در آینده نزدیک بسیار شگفت انگیز پیشرفته تر خواهد بود، هر چه بگذره طبیعتن موفقیت هاش و پیشرفتش بیشتر میشه همینطور بدون شک شرکت های رقیبش
???