خانهاخبار
آیفون 10 بنیانگذار ایده‎های نوین در طراحی نسل‌های بعدی آیفون

آیفون 10 بنیانگذار ایده‎های نوین در طراحی نسل‌های بعدی آیفون

اپل در پی ایجاد تحول در طراحی ظاهری گوشی‎های هوشمند نسل آینده است و آیفون 10 نقطه آغاز این تحول به شمار می‌آید.
۱۳۹۶/۷/۲۱

اگرچه هنوز آیفون 10 به صورت رسمی وارد بازار نشده، با این حال جنجالی‎ترین گوشی هوشمند اپل شناخته شده است. شکی نیست که این مدل از طراحی ویژه‎ای برخوردار است، اما تعداد بی‌شماری از علاقه‎مندان به آیفون نگرانند که مبادا تغییرات پیش آمده در آیفون نسل آینده، از محبوبیتش کم کند. مثلا ممکن است صفحه نمایش بدون حاشیه آن در حالت landscape برای کاربران دردسر ایجاد کند و یا حذف حسگر اثرانگشت از دید کاربران ناخوشایند بیاید و جمع طرفداران آیفون را کاهش دهد.

اما به نظر می‎رسد اپل در تصمیمش برای تغییر ظاهر آیفون تردید ندارد، به گونه‎ای که حتی طراح ارشد اپل (Jony Ive) در گفتگویی با مجله ژاپنی Casa Brutus به تغییر در ظاهر نسل‎های آینده آیفون اشاره داشته و به عقیده او آیفون  10 بسیار جذاب‎تر از مدل‎های پیشین خواهد بود.

در ادامه جانی آیو به علاقه‌مندان به گوشی‎های هوشمند این قول را داده که اپل با ایده‌‎های خلاقانه و شگفت‎انگیزی به سراغ آیفون‎های آینده خواهد رفت و آیفون 10 دروازه‎ای به سوی ایده‌های بعدی است. البته جانی آیو به جزئیات طرح‎های آینده آیفون نپرداخته و تنها به بیان دیدگاهش در مورد نسل آینده گوشی‌های هوشمند اشاره کرده است. به عقیده او در آینده طراحی ظاهری گوشی‎هاه هوشمند هیچ ارتباطی با عملکرد آن‎ها نخواهد داشت که با این تفاسیر باید گفت آیفون 10 انقلابی در طراحی آیفون‎ها به وجود آورده و اپل قصد دارد در نسل‎های بعدی نیز از ایده‎های جدید برای ایجاد تحول در گوشی‎هایش بهره‎مند شود. ازهمین رو و بر اساس شایعه‎های منتشر شده، این کمپانی در حال راه‎اندازی خط تولید نمایشگرهای کاملا بی حاشیه، در سال آینده است که این امر نقطه عطفی در طراحی گوشی‎های هوشمند به شمار می‌آید.

اما آیا ایده ایجاد تحول در معماری آیفون به تازگی در ذهن طراحان اپل شکوفه زده یا اپل از گذشته به این فکر بوده است؟ به گفته جانی آیو، اپل از دو سال پیش در حال طراحی آیفون 10 بوده که طراحی مشابه آیفون 6، 7 و8 بیانگر این مطلب است که اپل از گذشته در تفکر ایجاد تحول در ظاهر گوشی‌هایش بوده به همین دلیل نگاهش را به نسل آینده آیفون دوخته و توجه چندانی به طراحی این سه مدل نداشته است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

sinakaya

۱۳۹۶/۷/۲۳
نظر ندی سنگین تری gsmتقریبا90درصد مطالب رو از gsm arenaترجمه میکنه

کاربر جی اس ام

۱۳۹۶/۷/۲۲
سلام
من نمیدونم ملت برای چی الکی در مورد گوشیی که هنوز نیومده توی بازار کشورشون و حتی اونو لمس هم نکردن (چه برسه بخوان کار کنن) میان نظر میدن و ایراد میگیرن!!!؟
آقا یا خانومی که داری این مطالب رو میخونی خواهشا اول بذار بیاد توی بازار بعد برو ببین و باهاش کار کن اگه بد بود اونوقت بیا اینجا از بیرون زدگی دوربین یا چه میدونم اون تیکه ی بالا که به صفحه نمایش یه شکل خاص داده ایراد بگیر
به نظرم اینا همش بهانه س و نباید تا وقتی چیزی رو با چشم خودمون ندیدیم و تجربه کار رو باهاش نداشتیم بیایم یه نظر هردمبیلی بدیم در موردش!
ولی تا حالا گوشی بدی از این برند ندیدم خدایی، و برعکس هر گوشی که زده بیرون از نسل قبلش قدرتمندتر و زیباتر بوده
حداقلش یکم اطلاعاتمون رو در مورد گوشی های نیومده توی بازار ببریم بالا و با منطق بیایم در مورد اونا نظر بدیم نه از روی عکس و فیلم چون واقعیت اونیه که ما لمسش میکنیم (نه عکس و نه فیلم)
دوستان موفق باشید.

محمد

۱۳۹۶/۷/۲۱
سلام
من میخواستم ایفون 7 پلاسش رو بگیرم یعنی احتمال داره ارزون شه با اومدن ایفون x
یا همین الان بخرم بهتره؟؟؟

Komeil

۱۳۹۶/۷/۲۱
آیفون با دکمه هومش خودشو نشون میده جذابه

نایی

۱۳۹۶/۷/۲۱
دوستان از میان پرچمداران ۲۰۱۷
بنظرتون
سامسونگ، لایک
ایفون، دیسلایک
کدوم رو میپسندین