خانهاخبار
آیپد پرو جدید اپل با سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی عرضه می‌شود

آیپد پرو جدید اپل با سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی عرضه می‌شود

گزارش جدید مینگ‌چی کو به احتمال عرضه آیپد پرو جدید اپل با سیستم تشخیص چهره‌ی Face ID اشاره کرده است. گمانه‌زنی نشان می‌دهد که اپل از این سیستم در آیپد‌های بعدی استفاده می‌کند.
۱۳۹۶/۷/۲۰

هنگامی‌که زمزمه‌های عرضه آیفون 10 با سیستم تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی به گوش رسید، قابل پیش‌بینی بود که این سیستم در آینده‌ای نزدیک در تبلت‌های آیپد به کار گرفته خواهد شد. مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر برجسته‎ی KGI Securities در گزارش جدید خود به احتمال عرضه آیپد‎های پرو با دوربین TrueDepth و فناوری Face ID اشاره کرده است.

عرضه تبلت‌های آیپد با سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی، قابل پیش‌بینی بود و منطقی به‎نظر می‌رسد زیرا اپل یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های آیفون 10 را به تبلت‌های آیپد پرو می‌آورد. هنگامی‌که سیستم تشخیص اثرانگشت Touch ID به همراه آیفون 5s معرفی شد، تبلت آیپد ایر 2 دو سال بعد با این سیستم به بازار عرضه شد و ارائه Face ID برای تبلت‌های رده‌بالای آیپد پرو دور از ذهن نیست.

یکی از دلایل اپل برای عرضه آیفون 10 با سیستم تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی که کوپرتینونشین‌ها، آن‌را Face ID نام‌گذاری کرده‎اند؛ استفاده حداکثری از پنل جلوی گوشی و کاهش حاشیه‌های اضافی در اطراف نمایشگر بود. تبلت آیپد پرو 10.5 اینچی نیز در سال 2017 با ابعادی نزدیک به تبلت آیپد پرو 9.7 اینچی اما با صفحه‌نمایش 10.5 اینچی عرضه شد. به همین جهت، تصور اینکه اپل چه برنامه‎‌ای برای تبلت‌های آیپد پرو در آینده دارد؛ چندان غیرممکن به‎نظر نمی‎رسد. همچنین عرضه آیپدهای پرو در سال آینده با سیستم تشخیص چهره Face ID، می‎تواند به منزله‌ی حذف دکمه‌ی فیزیکی Home و افزایش نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه تلقی شود.

image

وب‌سایت Verge در توضیحات مربوط به گزارش مینگ‎چی کو مبنی بر عرضه آیپد پرو با سیستم Face ID می‌نویسد که در صورت صحت این گزارش، اپل برای استفاده از سیستم تشخیص چهره در تبلت‌های خود دو راه دارد؛ انتقال سنسورهای سه‌بعدی به حاشیه‌های بالای نمایشگر و در کنار دوربین سلفی یا استفاده از طراحی مشابه با گوشی‌ آیفون 10؛ این موضوع بدین معنی است که حاشیه‌های اضافی اطراف نمایشگر حذف شود و اپل، بریدگی را روی نمایشگر تبلت‌های آیپد به منظور جای‌گیری سنسورهای ضروری ایجاد نماید.

هنوز مشخص نیست که تبلت‌های آیپد چه زمانی به Face ID مجهز خواهند شد اما مینگ‌چی کو مدتی پیش اعلام کرد که حتی اپل نیز نمی‌داند گوشی‌های آیفون در سال آینده با Face ID عرضه خواهند شد یا خیر زیرا ارائه پرچمداران جدید خود را با سیستم تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی، مشروط به دریافت بازخورد مثبت از سوی کاربران می‌داند.

همچنین عرضه تبلت آیپد پرو با سیستم تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی، لزوماً به معنای حذف سنسور اثرانگشت نیست. حتی در صورت حذف حاشیه‌های اضافی، اپل همچنان می‎تواند از روش‌های دیگر برای عرضه تبلت‌های آیپد پرو با سیستم‌ Face ID مانند ادغام حسگر اثرانگشت با نمایشگر بهره بگیرد.

مینگ‌چی کو در رابطه با سیستم‌ تشخیص چهره‌ی Face ID پیش‌بینی کرده است که در صورت بازخورد مثبت کاربران، آیفون‌های بیشتری به آن مجهز خواهند شد. وی پیش‎تر اعلام کرده بود که در سال آینده، ممکن است از سیستم تشخیص چهره‌ی سه‎بعدی روی مدل‌های غیر پرچمدار آیفون‌های 2018 نیز استفاده شود. با این‌حال، باید منتظر ماند و دید که کوپرتینویی‌ها چه برنامه‌ای برای آینده Face ID دارند و آیا زمانی فرا خواهد رسید که سیستم تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی، به تبلت‌های آیپد راه پیدا کند یا خیر.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)