خانهاخبار
جمع‌بندی شایعه‌ها درباره Mate 10 Pro هوآوی

جمع‌بندی شایعه‌ها درباره Mate 10 Pro هوآوی

کمپانی هوآوی در اولین ماه‌های امسال گوشی‌های P10 و P10 Plus را رسما معرفی کرد و ظاهرا قصد دارد سال 2017 را با معرفی سری پرچم‌دار دیگری به نام Mate 10 به پایان برساند.
۱۳۹۶/۷/۲۱
image

شاید بپرسید چرا بازار شایعه‌ها درباره این سری داغ است و اساسا سری Mate 10 هوآوی چه اهمیتی دارند؟ هوآوی در روند طراحی و ساخت این گوشی‌ها بر بزرگ بودن آن‌ها تأکید کرد و همین موضوع باعث شد نظر کاربران جلب شود. گوشی Mate 9 که در حال حاضر در بازار موجود است هم نمونه بارز دیگری از فلسفه طراحی پرچم‌دارهای بزرگ توسط هوآوی است. این فبلت بزرگ به صفحه نمایش 5.99 اینچی، سخت‌افزار قوی، دوربین دوگانه ساخت Leica و باتری 4000 میلی‌آمپری مجهز شده و فریم زیبایش هم از جنس فلز طراحی شده است.

آیا ممکن است کمپانی هوآوی رکورد طراحی خودش را هم بشکند و زیباترین گوشی هوشمندش تابه‌حال را طراحی کند؟ در حال حاضر هیچ‌کس نمی‌تواند به‌طور قطع دراین‌باره اظهارنظر کند اما همان‌طور که گفتیم، گزارش‌ها و تیزرهای مختلفی از این گوشی لو رفته و شایعه‌های متعددی درباره مشخصات و طراحی ظاهری‌اش منتشر شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به همه خبرها و شایعه‎ها درباره گوشی مذکور بپردازیم و ببینیم سری Mate 10 هوآوی چگونه قرار است در صدر محصولات این سازنده چینی قرار گیرد.

شناسایی مدل‌ها

پیش از اینکه وارد خبرها شویم اجازه دهید یک نکته مهم را بگوییم. Mate 10 هوآوی قرار است یک سری متشکل از چند نسخه مختلف با پسوندهای متفاوت باشد. تابه‌حال موفق شده‌ایم 4 نسخه آن را شناسایی کنیم. گوشی ارزان Mate 10 Lite (به نام Maimang 6 هم شناخته می‌شود)، میان رده Mate 10، پرچم‌دار Mate 10 Pro و پرچم‌دار گران Mate 10 Porsche Design نسخه‌هایی هستند که تابه‌حال موفق شده‌ایم پیش‌بینی کنیم.

در مطلب پیش رو به‌صورت اختصاصی درباره خبرها و شایعه‌های نسخه Mate 10 Pro، پرچم‌دار اصلی این سری صحبت می‌کنیم. این نسخه احتمالا محبوب‌ترین گوشی این سری خواهد بود.

طراحی ظاهری

image

هوآوی احتمالا قصد دارد با معرفی Mate 10 Pro مانند Mi Mix 2 شیائومی، G6 ال‌جی، Galaxy S8 سامسونگ و اسنشال فون، به پیروان ترند محبوب گوشی‌های بدون حاشیه بپیوندد. این موضوع در ابتدا توسط ریچارد یو، مدیر عامل هوآوی، مورد تأیید قرار گرفت. او اعلام کرد که در طراحی Mate 10 Pro قرار است از "پنل تمام صفحه" استفاده شود. همچنین لازم است این نکته را هم بگوییم که هوآوی درخواست ثبت نام تجاری “Entire View” را هم ثبت کرده است. این عبارت ممکن است در آینده نزدیک به عنوان نام رسمی به پنل نمایش پرچم‌دار تازه هوآوی اطلاق شود.

از ابتدای ماه اکتبر یعنی حدودا یک هفته پیش، تصاویر متعددی منسوب به Mate 10 Pro در فضای وب لو رفت و جالب‌ترین آن‌ها تصویر رندر شده‌ای بود که ایوان بلاس، فاش کننده معروف، آن را منتشر کرد. در این تصویر شاهد هستیم که حاشیه‌های صفحه در گوشی مذکور به حداقل ممکن رسیده‌اند. این موضوع بدین معنی است که دکمه فیزیکی خانه احتمالا از طراحی پنل جلو حذف می‌شود. سایر دکمه‌های فیزیکی ازجمله دکمه پاور و تنظیم صدا هم ظاهرا در کناره سمت راست فریم تعبیه می‌شوند.

در نمای پشتی Mate 10 Pro هم شاهد هستیم که پنل پشت آن به‌صورت خمیده طراحی شده و دوربین دوگانه آن با لنزهای برند Leica روی نوار طرح داری بالای پنل قرار گرفته است. همچنین حسگر اثرانگشت هم دقیقا زیر دوربین اصلی دیده می‌شود. جنس بدنه گوشی مذکور در این تصویر رندر شده ممکن است فلزی به نظر برسد اما در ادامه خلاف آن ثابت می‌شود.

تصاویر زنده دیگری منسوب به پرچم‌دار تازه هوآوی در شبکه اجتماعی Weibo منتشر شد و حقایق تازه دیگری را به نمایش گذاشت. پنل پشتی سری Mate 9 سال گذشته از جنس فلز طراحی شده بودند اما این تصاویر زنده از پنل شیشه‌ای برای Mate 10 Pro خبر می‌دهند. تغییر در جنس پنل پشتی احتمالا به خاطر امکان شارژ بی‌سیم ایجاد شده است.

image

آخرین شایعه منتشر شده درباره این گوشی از احتمال همراهی آن با قلم استایلوس خبر می‌دهد. ایوان بلاس، فاش کننده معروف، تصویر رندر شده‌ای در حساب شخصی توییترش منتشر کرد که Mate 10 Pro را در کنار یک قلم دیجیتالی نشان می‌دهد. این تصویر درواقع شبیه قلم +Moleskine Pen است که ظاهرا روی N Moleskines Notebook یادداشت می‌نویسد. ممکن است هوآوی در عرضه این پرچم‌دار تازه با کمپانی Moleskine همکاری کند و همه این محصولات را با قیمتی بیشتر و در یک پکیج ارائه دهد.

صفحه نمایش

شایعه شده پنل تمام صفحه Mate 10 Pro احتمالا 5.99 اینچی است. همچنین گفته می‌شود این پنل نمایش توسط کمپانی JDI Display ساخته می‌شود و برخلاف انتظارها از نوع LCD خواهد بود.

صفحه نمایش گوشی مذکور احتمالا وضوح تصویر کواد اچ‌دی 1440 در 2880 دارد و نسبت نمایش 18:9 آن را به‌خوبی از نسخه‌ معمولی Mate 10 این سری متمایز می‌کند.

سخت‌افزار و پردازنده

image

حالا نوبت به مهم‌ترین قسمت شایعه‌ها می‌رسد. هوآوی تأیید کرده است که Mate 10 Pro اولین گوشی خواهد بود که به پردازنده قدرتمند و تازه Kirin 970 با ساختار 10 نانومتری مجهز می‌شود. پردازنده پیشین این سازنده یعنی Kirin 960 که در گوشی P10 مورد استفاده قرار گرفت، با تکنولوژی 16 نانومتری طراحی شده بود.

پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 835 که در پرچم‌دارهایی مانند دوگانه Galaxy S8، Xperia XZ Premium سونی و وان پلاس 5 به‌کاررفته هم با تکنولوژی 10 نانومتری ساخته شده است؛ البته این پردازنده‌ها معمولا از رقیبان Kirin خود قدرتمندتر هستند. با این حال، Kirin 970 احتمالا از هر پردازنده Kirin دیگری روی سایر گوشی‌های هوآوی بهتر خواهد بود و در مصرف انرژی باتری هم بهینه‌تر عمل خواهد کرد.

مشخصات فنی پردازنده Kirin 970 هوآوی:

  • 8 هسته‌ای ( 4 هسته Cortex A73 و 4 هسته Cortex A53)
  • قدرت فرکانس حداکثر 2.8 گیگاهرتز
  • ساختار 64 بیتی
  • پردازنده گرافیکی 12 هسته‌ای
  • رم LPDDR4، 1866 مگاهرتز
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت LTE

نکته جالب توجه اینجاست که پردازنده Kirin 970 به یک NPU (واحد پردازش عصبی) اختصاصی مجهز شده است که وظیفه پردازش عملکردهای مربوط به هوش مصنوعی را بر عهده دارد. به همین خاطر هوآوی در تبلیغات Mate 10 Pro از عبارت "ماشین هوشمند" به‌جای گوشی هوشمند استفاده می‌کند. این سازنده موفق چینی درواقع می‌خواهد هوش مصنوعی را نه تنها در سطح نرم‌افزاری بلکه با همه قسمت‌های گوشی‌های هوشمندش همگام کند.

گفته می‌شود گوشی Mate 10 Pro در 4 نسخه با کانفیگ مختلف معرفی می‌شود. سه نسخه آن قرار است 6 گیگابایت رم داشته باشند و حافظه داخلی‌شان هم 64، 128 یا 256 گیگابایت باشد. نسخه پیشرفته‌ترش هم احتمالا به 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز می‌شود.

نرم‌افزار

سرانجام پس از شایعه‌های متعدد، هوآوی رسما تایید کرد که همه گوشی‌های سری Mate 10 به سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو مجهز می‌شوند. همچنین حدس می‌زنیم که این سازنده تازه‌ترین نسخه از پوسته اختصاصی EMUI را هم به‌صورت پیش‌فرض روی این سری نصب کند. این رابط کاربری از ویژگی‌های متعددی پشتیبانی می‌کند و اغلب برای کاربرانی مناسب است که بیش از سایرین از گوشی‌هایشان استفاده می‌کنند.

دوربین

image

دوربین اصلی دوگانه با لنزهای برند Leica در گوشی Mate 9 قادر است تصاویری با کیفیت مناسب ثبت کند اما دوربین گوشی P10 قطعا باکیفیت‌تر است. هوآوی به کاربران وعده داده است که دوربین گوشی‌های سری Mate 10 را به‌قدری باکیفیت طراحی ‌کند که بتوانند با بهترین گوشی‌های برند‌های سامسونگ و اپل رقابت کنند. به همین خاطر منتظریم ببینیم منظور هوآوی از این دوربین‌های قوی دقیقا چیست.

اگر این تیزر تبلیغاتی از سوی هوآوی آلمان صحت داشته باشد، دوربین اصلی گوشی Mate 10 Pro شبیه نسخه Mate 9 با لنز 12 مگا پیکسلی رنگی و 20 مگا پیکسلی مونوکروم طراحی شده است. البته میزان گشودگی لنز به 1.6 تغییر یافته و با پشتیبانی از ویژگی لرزشگیر اپتیکال تلاش می‌کند تا تصاویر باکیفیت‌تری در نور کم ثبت کند.

درباره دوربین سلفی گوشی مذکور هم شایعه شده بود که احتمالا به دو حسگر مجهز می‌شود اما تصویر رندر شده‌ تازه Mate 10 Pro احتمال این شایعه را کاهش داد. حدس می‌زنیم هوآوی در این گوشی هم مانند P10 از حسگر 8 مگا پیکسلی برای دوربین سلفی‌اش در پنل جلو بهره ببرد.

باتری

image

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، ظرفیت باتری Mate 9 معادل 4000 میلی‌آمپر است و می‌تواند مدت زمانی طولانی دوام بیاورد.

کمپانی هوآوی چندی پیش یک تیزر تبلیغاتی منتشر و در آن اشاره کرد که باتری هر دو نسخه Mate 10 و Mate 10 Pro هم 4000 میلی‌آمپری خواهد بود. ظرفیت باتری در این نسل تازه احتمالا ارتقا نمی‌یابد اما پردازنده Kirin 970 با عملکرد بهینه‌اش قادر است در مصرف انرژی باتری گوشی مذکور صرفه‌جویی کند.

قیمت و تاریخ عرضه

image

کمتر از دو هفته دیگر تا معرفی سری Mate 10 باقی مانده است. کمپانی هوآوی رسما تأیید کرد که قرار است 16 اکتبر (24 مهر) رسما در مونیخ آلمان از این گوشی‌ها رونمایی کند. با توجه به تاریخ معرفی حدس می‌زنیم این سری احتمالا تا پیش از پایان سال 2017 رسما وارد بازار شوند.

از نظر قیمت هم رولاند کوانت، فاش کننده معروف، مدعی شده گوشی Mate 10 Pro روی وب‌سایت فروشگاه آنلاین Eastern European با قیمت 930 یورو معادل 1090 دلار دیده شده است.

همان‌طور که گفتیم، تنها چند روز باقی مانده است تا انتظارها به پایان برسد. اگر این شایعه‌ها صحت داشته باشند، Mate 10 Pro هوآوی احتمالا یکی از رقیبان اصلی Galaxy Note 8 و آیفون 10 خواهد بود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

معین

۱۳۹۶/۷/۲۲
به نظر میرسه بهترین گوشی اندرویدی تولید شده تا بحال باشه - اگه طراحیش همین باشه که معرکه میشه خیلی مشتیه

مصطفی

۱۳۹۶/۷/۲۲
من خودم اس ۸ دارم اما قبل از اس ۸ با بیشتر گوشی های پرچم دار هواوی کار کردم و عالی بودن . هنوزم هر روز پیگیر میت ۱۰ هستم . با این که به سامسونگم علاقه دارم عاشق هواویم . یکی از دلایلی که اس ۸ گرفتم بخاطر صفحه نمایششه که فوق العادست . عالی هواوی واقعا که حقته پیشرفت کنی

amir

۱۳۹۶/۷/۲۲
آره موزه

کیوان

۱۳۹۶/۷/۲۱
سرور همه گوشی ها