خانهاخبار
پیغام‌رسان فوری AIM دسامبر امسال به کار خود پایان می‌دهد

پیغام‌رسان فوری AIM دسامبر امسال به کار خود پایان می‌دهد

سرویس گپ‌وگفت AOL موسوم به AIM کناره‌گیری می‌کند و ممکن است یاهو مسنجر جای آن را بگیرد.
۱۳۹۶/۷/۱۵
image

سرویس پیغام‌رسانی فوری AIM (سرنام AOL Instant Messenger) روز 15 دسامبر به خط پایان می‌رسد. این خبر رسماً از سوی Oath اعلام شده است. یادآوری می‌شود که Oath زیرمجموعه شرکت ورایزون است و در حال حاضر یاهو و AOL را زیر چتر خود اداره می‌‌کند.

درست است که AIM هنوز هم کاربران خاص خود را دارد، اما احتمالا خبر برچیده شدن این سرویس حتی برای کسانی که سال‌ها پیش استفاده از آن را کنار گذاشته‌‌ بودند نیز غافل‌گیرکننده بود، زیرا خیلی‌ها نمی‌دانستند که این پیغام‌رسان هنوز هم فعال است.

به هر حال، به نظر می‌رسد اکنون زمان خوبی برای کناره‌گیری AIM است، چون ظاهرا دوران چنین سرویس‌هایی به سر آمده و تدوام کار آن‌ها چندان توجیهی ندارد.

سرویس AIM در آغاز، برنامه‌ای کاربردی برای گپ‌وگفت (چت) آنلاین بود که روی نسخه دسکتاپِ نرم‌افزار دسترسی به سرور (یا کلاینتِ) America Online پیاده‌سازی شده بود. نرم‌افزار AIM که در دهه 1990 محبوبیت زیادی داشت، در سال 1997 به یک برنامه مجزا و مستقل تبدیل شد و تا امروز حدود 20 سال است که همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

اگرچه Oath هنوز اعلام نکرده است که برای جایگزینی AIM چه برنامه‌ای دارد، می‌توان یاهو مسنجر را محتمل‌ترین جانشین آن در نظر گرفت - بله، یاهو مسنجر نیز هنوز مشغول کار است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)