خانهاخبار
تماشا کنید: رکوردشکنی بوگاتی شیرون در شتاب‌گیری 0 تا 400 کیلومتر بر ساعت

تماشا کنید: رکوردشکنی بوگاتی شیرون در شتاب‌گیری 0 تا 400 کیلومتر بر ساعت

بوگاتی شیرون توانست با عملکردی خیره کننده، در مدت زمان 32.6 ثانیه از 0 تا 400 کیلومتر بر ساعت شتاب گیری کند.
۱۳۹۶/۷/۱۵

شما در مدت زمان 30 ثانیه چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ آیا می‌توانید نام چند خودروی مورد علاقه خود را به یاد آورید و یا در صورت علاقه به شعر، چند بیت شعر بخوانید؟ به هر حال آن هم کار جالبی است اما شاید بد نباشد که بدانید بوگاتی شیرون می‌تواند در این زمان حرکت را از حالت سکون آغاز کند و به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت برسد. بله درست متوجه شدید! 32.6 ثانیه برای این شتاب گیری کافی است.

image
image

اگر از شوخی بگذریم، این ابر خودروی فرانسوی به صورت الکترونیکی بر روی حداکثر سرعت 381 کیلومتر بر ساعت محدود شده است ولی با استفاده از یک کلید خاص، می‌توانید این محدودیت را برداشته و حداکثر سرعت را تا 420 کیلومتر بر ساعت ارتقا دهید. این سرعت، 5 کیلومتر بر ساعت بیشتر از بوگاتی ویرون نسخه رکورد جهانی (WRE) است.

image
image

واقعیت این است که از لحاظ تئوریک، شیرون قادر است شتاب گیری را تا سرعت 450 کیلومتر بر ساعت ادامه دهد که این موضوع توسط راننده کمپانی بوگاتی یعنی اندی والاس بیان شده است. این عدد هم 19 کیلومتر بر ساعت بیشتر از بوگاتی ویرون سوپر اسپرت است که در سال 2010 حداکثر سرعتی معادل 431 کیلومتر بر ساعت داشت. البته برخی معتقدند که شیرون می‌تواند حتی سرعتی بسیار بالاتر از این هم داشته باشد اما به دلیل عدم توانایی لاستیک‌ها برای تحمل چنین سرعتی، این اتفاق هنوز رخ نداده است.

image
image

اما شتاب گیری اولیه شیرون حتی از حداکثر سرعت آن هم جالب‌تر و قابل توجه‌تر است چراکه تنها به 2.4 ثانیه برای رسیدن به سرعت 97 کیلومتر بر ساعت و 6.5 ثانیه برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون نیاز دارد. اما قدم‌های بعدی رسیدن به سرعت 300 و 400 کیلومتر بر ساعت است. شیرون تا رسیدن به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت فقط 13.6 ثانیه لازم داشت و رسیدن به 400 کیلومتر بر ساعت برای او تنها 32.6 ثانیه به طول انجامید. گفته می‌شود در صورت استفاده از لاستیک‌های مناسب، شیرون قادر است به حداکثر سرعت 463 کیلومتر بر ساعت برسد.

image

نکته جالب این است که به گفته رانندگان، استفاده از این خودرو حتی برای مصارف روزمره هم مناسب است و فضای کافی برای لوازم ضروری و حتی حمل یک چمدان را دارد.

در ادامه می‌توانید ویدئو مربوط به این رکوردشکنی را تماشا کنید:

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

فردین

۱۳۹۶/۸/۱
به تازگی کویینگزیک توانست ۰ تا ۴۰۰ رو فقط توی ۲۶ ثانیه طی کنه اونم با یه موتور ۱۲ سیلندر نه ۱۶ یا ۲۰ سیلندر، اگه کویینگزیک از یه موتور ۱۶ سیلندری استفاده کنه باید بره به فضا

محمد

۱۳۹۶/۷/۲۸
فقط یکی بگه ۴۵۰ تا بری بعد بزنی تو یه پراید چقدر حال میده؟

sinakaya

۱۳۹۶/۷/۱۸
داداش درسته اندازه 60 سال اختلاف هست ولی مقایسشون کار درست وعقلانی نیست

سعید

۱۳۹۶/۷/۱۷
از اگرا ار اس به نظرم خیلی بهتره همه چیز ک چن ثانیه شتاب بالاتر نیس

علی

۱۳۹۶/۷/۱۶
بله درسته