خانهاخبار
سهم انتشار 38.5 درصدی iOS 11 دو هفته پس از انتشار

سهم انتشار 38.5 درصدی iOS 11 دو هفته پس از انتشار

حدودا دو هفته از انتشار عمومی تازه‌ترین نسخه iOS یعنی iOS 11 می‌گذرد. آمار تازه نشان می‌دهد سهم انتشار این نسخه تازه نسبت به سایر نسخه‌های قبلی حالا 38.5% است اما این رقم از سهم iOS 10 در زمان مشابه سال گذشته کمتر است.
۱۳۹۶/۷/۱۴

یکی از مزایای داشتن دستگاه‌هایی با سیستم عامل iOS این است که قار هستید تازه‌ترین نسخه‌های آن را به‌محض انتشار توسط اپل دریافت و نصب کنید. این موضوع یعنی کاربران iOS سریع‌تر از کاربران سایر سیستم عامل‌ها قادرند دستگاه‌هایشان را به‌روزرسانی کنند و این ادعا در آمارهای رسمی هم به تأیید رسیده است. کمپانی تحقیقاتی Mixpanel به تازگی آماری از میزان انتشار نسخه‌های مختلف iOS منتشر کرده که گواه این مدعاست.

بر اساس یافته‌های این کمپانی، سهم سیستم عامل iOS 11 تنها دو هفته پس از انتشار به 38.5% رسیده است. پیش‌ازاین گزارشی منتشر شده و مدعی شده بود که سهم iOS 11 تنها 24 ساعت پس از انتشار به 10% رسیده است. البته این رقم نسبت به نرخ نصب iOS 10 چندان امیدوارکننده و چشمگیر نیست چراکه iOS 10 در سال 2016 موفق شد در عرض دو هفته پس از انتشار عمومی سهم 48.16% را از آن خود کند.

image

در حال حاضر مشخص نیست دلیل اصلی سرعت پایین در انتشار iOS 11 نسبت به iOS 10 چیست اما پیش‌ازاین گفته شده بود این موضوع به خاطر تضمین کیفیت ضعیف نرم‌افزاری در اپل رخ داده است. اگر شما هم از کاربران iOS هستید، حتما تابه حال متوجه شده‌اید که متاسفانه نسخه‌های تازه و اولیه iOS معمولا با باگ‌ها و مشکلات بیشتری نسبت به گذشته همراه هستند و باعث می‌شوند کاربران نسبت به دریافت آن‌ها دست نگه دارند و برای انتشار نسخه‌های نهایی منتظر بمانند.

iOS 11 هم از این مشکل مستثنا نبوده است و کاربران بسیاری تابه‌حال گزارش کرده‌اند که پس از نصب آن با کاهش سرعت در اجرای اپلیکیشن‌های متعدد روبرو شده‌اند. تازه‌ترین گزارش‌های منفی درباره این نسخه تازه هم از مشکل مصرف بیش‌ازحد باتری دستگاه خبر می‌دهد. انتظار می‌رود اپل در آینده برای حل این مشکلات  تمهیداتی بیندیشد اما به نظر می‌رسد در حال حاضر تنها به انتشار به‌روزرسانی‌ها اهمیت می‌دهد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

mhakimi

۱۳۹۶/۷/۱۴
اپل باید سریعتر باگ های 11 رو رفع کنه و به تمام کاربرا و مخصوصا این 38 درصد احترام بزاره.