خانهاخبار
حمله چهار سال پیش به یاهو تمام 3 میلیارد حساب کاربری را تحت تاثیر قرار داده است

حمله چهار سال پیش به یاهو تمام 3 میلیارد حساب کاربری را تحت تاثیر قرار داده است

کسانی که از زمان وقوع حمله در سال 2013 تاکنون گذرواژه‌های یاهو را تغییر نداده‌اند، این کار را انجام دهند.
۱۳۹۶/۷/۱۲
image

اواخر سال گذشته میلادی بود که یاهو از وقوع حمله امنیتی بزرگی خبر داد و اعلام کرد احتمالاً داده‌های یک میلیارد نفر از کاربرانش به سرقت رفته است.

وسعت این حمله به حدی بود که بر حادثه قبلی یعنی هک شدن داده‌های نیم میلیارد نفر از کاربران یاهو در سال 2014 سایه انداخت و اعتبار شرکت را خدشه‌دار کرد. بررسی‌ها نشان داد که این حمله در اوت 2013 رخ داده است اما کارشناسان بسیار دیرتر به آن پی بردند و موضوع نهایتا در دسامبر 2016 رسانه‌ای شد.

وقوع این سرقت بزرگ حتی مذاکرات ورایزون برای تصاحب یاهو را نیز تحت تاثیر قرار داد و آن شرکت را واداشت تا برای کسر مبلغ قابل‌توجهی از رقم نهایی قرارداد تلاش کند.

اما تحلیلی که یاهو چندی پیش صورت داده است نشان می‌دهد ابعاد ماجرا گسترده‌تر از برآوردهای پیشین است و تمام 3 میلیارد حساب‌ کاربری یاهو در آن زمان تحت تاثیر حمله قرار گرفته است.

یاهو در بخشی از اطلاعیه خود در این باره نوشته است، پس از افشای حمله هکرها در دسامبر 2016 اقدامات لازم برای محافظت از حساب‌های کاربری به عمل آمد، اما با این حال لازم است کاربرانی که گذرواژه‌های‌شان را از آن زمان به بعد تغییر نداده‌اند نسبت به این کار اقدام کنند.

طبق اعلام یاهو، در این حمله، گذرواژه‌های رمزنگاری‌نشده، داده‌های کارت‌های پرداخت یا اطلاعات حساب بانکی افراد در معرض تهدید واقع نشده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)