خانهاخبار
رندر گوشی بدون حاشیه نوکیا 9 منتشر شد؛ همگام با برترین‌های بازار!

رندر گوشی بدون حاشیه نوکیا 9 منتشر شد؛ همگام با برترین‌های بازار!

گوشی پرچمدار جدید HMD Global که با نام نوکیا 9 در حال‏حاضر شناخته می‎شود، یک‌بار دیگر فاش شده است. رندر به‎دست آمده، طراحی این گوشی رده‌بالا را با نمایشگر بدون لبه نشان می‎دهد.
۱۳۹۶/۷/۱۲

از چین، تصویری جدیدی از گوشی بدون لبه‌ی نوکیا 9 به‎دست آمده است که این پرچمدار را به نمایش می‎گذارد. اگر تصویر تازه منتشر شده صحت داشته باشد، پرچمدار جدید HMD Global با نمایشگر دارای انحناء عرضه خواهد شد. برای جای‌گیری بهتر نوکیا 9 در دست، همچنین پنل پشتی گوشی نیز دارای انحناء خواهد بود.

یکی از مشکلات گوشی‌های نوکیا در سال جاری میلادی، حاشیه‌های ضخیم در بالا و پایین نمایشگر آن‌ها است؛ حتی گوشی پرچمدار نوکیا 8 که مشخصات سخت‌‏افزاری قدرت‌مندی دارد و البته چندان ارزان‌ نیست، با حاشیه‏‌های قابل‌توجهی در اطراف پنل جلوی گوشی ارائه می‏‎شود.

image

شرکت HMD Global پس از عرضه‌ی گوشی نوکیا 8، تأیید کرد که مدل بزرگ‌تر آن‌را در یک زمان دیگر عرضه می‌کند و آن‎طور که شایعات نشان می‌دهد، نوکیا 9 قرار است به عنوان مدل بزرگ‌تر نوکیا 8 راهی بازار شود. با این‌حال، شرکت HMD Global تصمیم گرفته است تا تغییراتی را متناسب با سطح انتظارات کاربران در طراحی‌ گوشی‌ پرچمدار جدیدش اعمال نماید.

به همین جهت، ضخامت حاشیه‌های اطراف نمایشگر کاهش یافته است و همچنین، حاشیه‌های چشمگیر در لبه‌ی بالا و پایین صفحه‌نمایش، جای خود را به حاشیه‌های باریک داده‌اند که وجود آن‌ برای جای‌گیری سنسورهای ضروری مانند سنسور دوربین سلفی یا بلندگوی مخاطب ضروری است.

در بدنه‌ی پشتی گوشی نوکیا 9، دو سنسور دوربین وجود دارد؛ شرکت HMD Global درنظر دارد تا پرچمدار جدیدش را مانند نوکیا 8 با دوربین دوگانه ارائه دهد که این قابلیت، این روزها به یک استاندارد در میان گوشی‏های رده‌بالا تبدیل شده است.

از آنجایی‌که حاشیه‌های پایین نمایشگر باریک‌تر شده‌اند، شرکت نوکیا ناچار شده است تا کلیدهای فیزیکی را از لبه‌ی پایین نمایشگر حذف و آن‌ها را با صفحه‌نمایش گوشی پرچمدار خود ادغام نماید. سنسور اثرانگشت نیز به دلیل همین تغییرات، به پنل پشتی گوشی منتقل شده است. به‌نظر می‌رسد گوشی نوکیا 9 از جنس شیشه و فلز خواهد بود؛ حداقل در تصویر فاش شده، این موضوع مشهود است.

براساس اطلاعات به‎دست آمده، احتمالاً نوکیا 9 تا پایان سال عرضه خواهد شد. قدرت پردازشی پرچمدار جدید HMD Global از نمایشگر 5.5 یا 5.7 اینچی OLED استفاده می‎کند، توسط تراشه‌ی اسنپدراگون 835 کوالکام تأمین خواهد شد. هشت گیگابایت رم در نسخه رده‌بالای نوکیا 8 به‌کار گرفته شده است؛ با این‌حال، HMD Global مدل پایه را با شش گیگابایت رم به صورت گسترده عرضه خواهد کرد.

برای دوربین دوگانه نیز از لنزهای ساخت شرکت کارل زایس استفاده شده است؛ همچنین بدنه گوشی نوکیا 9 مقاومت بیشتری در برابر آب در مقایسه با نوکیا 8 دارد و به همین جهت، HMD Global موفق شده است تا تأییدیه IP68 را برای پرچمدار جدید خود به‌دست آورد.

براساس اطلاعات منتشر شده، گوشی نوکیا 9 با قیمت 749 یورو در اروپا عرضه می‎شود؛ این در حالی است که شرکت HMD Global برای عرضه‌ی پرچممدار جدیدش در ایالات متحده، تصمیم دارد تا نوکیا 9 را با قیمت 879 دلار به فروش برساند. به همین جهت، اختلاف قیمتی قابل‌توجهی بین نوکیا 8 و نوکیا 9 وجود خوهد داشت؛ در حال‎حاضر، نوکیا 8 با قیمتی در حدود 650 دلار در ایالات متحده به فروش می‎رسد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

farzad

۱۳۹۶/۷/۱۷
موافقم.
از نوکیا انتظار داشتم و مطمئناً داشتیم که خلاقیت و نواوری به خرج بده که ...

king m4m

۱۳۹۶/۷/۱۳
چقد جذابه

hadi

۱۳۹۶/۷/۱۳
خیلی گرونه قیمتش سر به فلک میکشه حیف شد باید یه سال دیگه با لومیا ۹۳۰کنار بیام

وحید

۱۳۹۶/۷/۱۳
ماشاالا...اژدها وارد می شود.

عماد

۱۳۹۶/۷/۱۳
یه تیکه از طراحیشو از اپل اسکی رفته(دوربین آیفون ایکس) یه تیکه از سامسونگ(پنل جلویی اس۶اج) یه تیکه از هوآوی(جایگاه اسکنر اثرانگشت) ??????? ینی افتضاح ترین طراحی ممکن