خانهاخبار
آخرین خبرها و گمانه‌زنی‌ها درباره دوربین آینده زنیت

آخرین خبرها و گمانه‌زنی‌ها درباره دوربین آینده زنیت

برخی گزارش‌ها از احتمال همکاری شرکت آلمانی لایکا در ساخت دوربین فول فریم زنیت حکایت دارند.
۱۳۹۶/۷/۱۲

چند هفته پیش مطلع شدید که زنیت سال آینده با رونمایی از یک فول ‌فریمِ دیجیتال، پس از 12 سال به دنیای دوربین‌های عکاسی بازمی‌گردد.

همچنین اشاره شد که دوربین آینده زنیت (برخلاف نیاکان آنالوگ خود) محصولی گران‌‌قیمت در حد و اندازه دوربین‌های لایکا خواهدبود. در خبر یادشده، نکته دیگری نیز جلب توجه می‌کرد و آن اینکه، قرار است اجزای اپتیک دوربین در شرکت اصلی یعنی کراسنوگورسکی (KMZ) و اجزای الکترونیک آن در جای دیگری ساخته شود.

پس از گذشت چند هفته از اعلام خبر مذکور، به‌تدریج جزییات و گمانه‌زنی‌های بیشتری درباره آن منتشر شد. جالب‌ترین‌شان این بود که روس‌ها برای ساخت دوربین خود با لایکا وارد مذاکره شده‌اند. اواخر سپتامبر پس از آنکه گروهی از مدیران لایکا از خط تولید کراسنوگورسکی دیدن کردند، احتمال درستی خبر فوق افزایش یافت.

image

مضاف بر این، برخی گفته‌ها حاکی است که طرف روس علاوه بر لایکا با یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ صنعت دوربین‌سازی نیز در حال رایزنی است.

نتیجه کار، هنوز مشخص نیست اما با کنار هم نهادن آنچه تاکنون منتشر شده است، می‌توان به داده‌های زیر ‌رسید:

  • دوربین دیجیتال زنیت از حیث ساختاری، بدون آینه (mirrorless) محسوب می‌شود و حس‌گر آن فول فریم است. این دو مورد تقریباً تنها اطلاعات فنی‌ای هستند که خود شرکت رسماً اعلام کرده است.   
  • این دوربین فعلا Zenit D1 نام گرفته است.
  • ممکن است Zenit D1 مبتنی بر دوربین محبوب Leica M9 ساخته شود و به‌عنوان نسخه‌ای ویژه و کم‌تعداد از آن به فروش رود. در این صورت بعید نیست چند لنز جدید زنیتار نیز عرضه شود که با گیره لنزهای سری M لایکا سازگار باشند. نویسنده سایت PhotoRumors حدس می‌زند که نسخه دیگری از Zenit D1 نیز رونمایی خواهدشد اما جزییات آن مشخص نیست. قبل از این، پتاپیکسل به نقل از سایت USSRPhoto احتمال داده بود که محصول مشترک زنیت و لایکا مشابه (یا مبتنی بر) دوربین Leica SL باشد.
  • انتظار می‌رود قیمت زنیت‌های جدید 30 درصد کمتر از محصولات مشابه لایکا باشد.

قاعدتاً طی هفته‌های آتی درباره چند و چون کار، اطلاعات دقیق‌تری منتشر خواهدشد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)