خانهاخبار
هر آنچه از مراسم 12 مهر گوگل انتظار داریم؛ پیکسل‌های جدید وارد می‌شوند

هر آنچه از مراسم 12 مهر گوگل انتظار داریم؛ پیکسل‌های جدید وارد می‌شوند

گوگل قصد دارد در مراسم فردا شبش از نسل دوم گوشی‌های پیکسل رونمایی کند. اما این دو گوشی جدید تنها محصولاتی نیستند که در این مراسم معرفی خواهند شد. در این مطلب مروری خواهیم داشت به محصولاتی که احتمالا در کنفرانس گوگل معرفی می‌شوند.
۱۳۹۶/۷/۱۱
image

گوگل سال گذشته اولین نسل از گوشی‌های پیکسل را معرفی کرد؛ اولین گوشی‌هایی که طراحی آن تماما توسط گوگل انجام شده و فروش آن نیز بر عهده خود این شرکت بود. بسیاری از منتقدان پیکسل‌ها را برترین گوشی‌های اندرویدی آن زمان دانستند. حال و با گذشت یک سال از عمر اولین نسل گوشی‌های پیکسل، گوگل قصد دارد با دو گوشی جدید به استقبال بازار برود. در دعوتنامه‌هایی که این شرکت برای خبرنگاران ارسال کرده، تایید شده که ستاره اصلی کنفرانس فردا پیکسل 2 خواهد بود. البته انتظارات از پیکسل 2 بالاست. به خصوص که در چند ماه گذشته رقبای سرسخت و باکیفیتی وارد بازار شده‌اند. گوگل در ویدیوی تبلیغاتی که برای کنفرانس فردای خود منتشر کرده ادعا می‌کند که با پیکسل 2 می‌خواهد شما را از شر مشکلاتی مانند کیفیت پایین عکس‌، کمبود حافظه، عمر باتری کم، به‌روزرسانی ضعیف و چیزهایی از این قبیل خلاص کند.

اما کنفرانس فردا تنها متعلق به پیکسل 2 نیست. با توجه به شنیده‌ها و اخباری که این روزها منتشر شده، انتظار داریم گوگل در کنار پیکسل‌های جدید از دستگاه‌های دیگری مانند گوگل هوم جدید، یک کروم‌بوک قدرتمند و پرچم‌دار و نسل جدید هدست واقعیت مجازی Daydream VR نیز رونمایی کند. در مجموع به نظر می‌رسد کنفرانس 12 مهر امسال گوگل یکی از بزرگترین کنفرانس‌های گوگل از نظر معرفی سخت‌افزارهای جدید در طی سال‌های اخیر خواهد بود. در این مطلب می‌خواهیم به صورت خلاصه بررسی کنیم که باید در این مراسم انتظار رونمایی از چه چیزهایی را داشته باشیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

پیکسل‌های جدید

image

هر چند انتظار می‌رود در مراسم فردا گوگل چند سخت‌افزار جدید معرفی کند، اما بی‌شک گل سر سبد این محصولات پیکسل‌های جدید خواهند بود: Pixel 2 و برادر بزرگ‌ترش Pixel 2 XL.

بر اساس شایعات، تغییرات پیکسل 2 ایکس‌ال نسبت به نسل قبل بسیار بیشتر از پیکسل 2 است. طبق شایعات و رندرهایی که منتشر شده گویا پیکسل 2 بزرگ‌تر از صفحه نمایشی برخوردار است که حاشیه‌های آن تا حد امکان کاهش یافته و این در حالی است که پیکسل 2 کوچک‌تر با شکل و شمایل نسل قبلی تولید می‌شود.

علاوه بر این شنیده‌ها حاکی از این است که نسل دوم گوشی‌های پیکسل از نظر سخت‌افزاری پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند. بر اساس اخبار منتشر شده هر دو پیکسل جدید به پردازنده اسنپدراگون 835، چهار گیگابایت رم و دوربین دوازده مگاپیکسلی مجهز شده‌اند. پیکسل کوچک‌تر صفحه‎‌ نمایش 5 اینچی و پیکسل بزرگ‌تر صفحه نمایش 6 اینچی دارد. گویا پیکسل‌های جدید به رابط کاربری «فشاری» مجهز هستند؛ شبیه آن چیزی که در گوشی U11 اچ‌تی‌سی دیده‌ایم. البته این اتفاق دور از ذهن نیست زیرا یکی از دو پیکسل جدید را اچ‌تی‌سی تولید می‌کند. همچنین شنیده می‌شود گوگل برای دوربین گوشی‌های جدیدش از تثبیت‌کننده اپتیکال تصاویر استفاده کرده تا بتواند کیفیت تصاویر ثبت شده را بیش از پیش افزایش دهد. جدای از این دو مورد انتظار می‌رود پیکسل‌های جدید استاندارد IP67 را داشته و در مقابل آب و گرد و غبار مقاوم باشد.

شایعات ضد و نقیضی در مورد حذف جک هدفون در پیکسل‌های جدید وجود دارد، اما باید تا زمان معرفی این گوشی صبر کرد و دید آیا این شایعه به واقعیت می‌پیوندد یا خیر. همچنین بر اساس رندرهای منتشر شده به نظر می‌رسد پیکسل‌های 2017 از دو بلندگوی استریو برخوردارند و گوگل حتی در پیکسل 2 ایکس‌ال که طراحی بدون حاشیه دارد نیز بلندگوی دوم را حفظ کرده است.

به هر حال باید صبر کرد و دید گوگل چه دستپختی برای طرفدارانش آماده کرده و با چه محصولی قصد دارد به رقابت با رقبای قدرتمندش برود.

گوگل هوم کوچک می‌شود؟

image

رقابت در بازار بلندگوهای هوشمند داغ است. آمازون اخیرا مدل‌های جدید و متفاوتی از بلندگوی هوشمند و محبوبش، Echo، را معرفی کرده و به نظر می‌رسد که گوگل نیز قصد دارد در مراسم فردا حداقل یک نسخه جدید از گوگل هوم را معرفی کند. این نسخه جدید که نامش احتمالا Google Home Mini باشد، همان کارایی گوگل هوم اصلی را دارد و همانطور که از نامش پیداست نسخه کوچک‌تر بلندگوی هوشمند گوگل است. این کوچک بودن باعث شده قیمت آن نیز 50 دلار کاهش پیدا کند تا رقیب بلندگوی کوچک و اقتصادی آمازون یعنی Echo Dot شود.

البته شایعات دیگری نیز منتشر شده که گوگل در کنار نسخه کوچک‌تر، نسخه بزرگ‌تری از گوگل هوم را با نام Google Home Max نیز معرفی می‌کند که طراحی حرفه‌ای‌تری داشته و کیفیت صدای استریو را به کاربر عرضه می‌کند. هرچند شایعات در این مورد به اندازه گوگل هوم مینی قوی به نظر نمی‌رسد.

پرچم‌دار جدیدِ کروم‌بوک‌ها!

image

محصول دیگری که تحلیل‌گران انتظار معرفی آن را در مراسم فردا شب می‌کشند، کروم‌بوک جدید گوگل است که احتمالا Google Pixelbook نام داشته و شباهت زیادی به کروم‌بوک پیکسل اصلی‌ِ گوگل دارد.

همانند کروم‌بوک پیکسل، پیکسل‌بوک نیز یک پرچم‌دار در دنیای کروم‌بوک‌ها محسوب می‌شود، بنابراین نباید انتظار قیمت پایینی از آن داشته باشید. گمانه‌زنی‌ها بر این قرار است که قیمت این محصول از 1199 دلار آغاز می‌شود و مانند اپل پنسل، می‌توانید یک قلم نوری مخصوص نیز با قیمت 99 دلار برای آن تهیه کنید.

هدست واقعیت مجازی جدید

image

تصاویر افشا شده خبر از معرفی هدست جدید Daydream VR در سه رنگ مختلف -آبی، سیاه، مرجانی- با قیمت 99 دلار می‌دهد. این قیمت از قیمت هدست‌های فعلی دی‌دریم 20 دلار گران‌تر است.

با اینکه تقریبا معرفی این هدست‌ها در مراسم فردا قطعی به نظر می‌رسد، اما فعلا هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه نسل جدید این هدست‌ها چه برتری‌هایی نسبت به نسل قبل دارد، در دست نیست.

سورپرایز؟

گرچه تا به حال تصاویر و اطلاعات زیادی از محصولاتی که قرار است در مراسم فردا معرفی شود، افشا شده اما شاید چیزهای بیشتری نیز باشد که هنوز لو نرفته باشند. از طرف دیگر این را به خاطر داشته باشید که گوگل در اصل یک شرکت نرم‌افزاری است. بنابراین هرچند که شاید ما پیش از معرفی بدانیم شکل ظاهری یا مشخصات سخت‌افزاری پیکسل 2 یا پیکسل‌بوک چیست، اما این احتمال وجود دارد که گوگل در بخش نرم‌افزاری محصولات جدیدش برای کاربران سورپرایزهایی آماده کرده باشد که برای اطلاع از آن‌ها باید تا فردا منتظر بمانیم.

کنفرانس گوگل فردا چهارشنبه 12 آبان ساعت 19:30 به وقت ایران آغاز می‌شود. بنابراین فردا با جی‌اس‌ام و پوشش خبری این مراسم همراه باشید.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

علی

۱۳۹۶/۷/۱۲
حاجی کجای کاری !!!
نمره پیکسل دو اومد
98
یعنی دیگه هیچی بی صبرانه
منتظر HTC بعدی هستیم.
۲۰۰۰ کارمند HTC کار خودشو
کرد.
اینم لینک
https://www.dxomark.com/google-pixel-2-reviewed-sets-new-record-smartphone-camera-quality/

سعید

۱۳۹۶/۷/۱۲
p10 plus چی؟؟؟؟؟؟؟؟ حالت خوبه؟نوت 8 در بخش عکاسی 100 نمره کامل رو گرفته یعنی هیچ گوشی ای بهتر از این نمیتونه بگیره
p10 plus شاهکار کنه 88 میگیره هرچند هنوز بررسی نشده

ROHAN

۱۳۹۶/۷/۱۲
فک میکنم که این دوستمون شاهکار هوآوی رو فراموش کرده .بهتره یه سر به p10 plusبزنی

محمد

۱۳۹۶/۷/۱۲
البته فردا امروز 12 مهره

سعید

۱۳۹۶/۷/۱۱
جی اس ام جان خبر نمره دوربین نوت 8 در dxomark رو بذار که شد 94.عملکرد دوربین در بخش عکس نمره خارق العاده 100 گرفت و در عملکرد کلی (عکاسی+فیلمبرداری ) شد 94
قیافه طرفدارای هنگ تی سی بعد این خبر دیدن داره مخصوصا کیهان که میگفت 88 هم نمیشه خخخخخخخخخخخخخخخخخخ