خانهاخبار
منتظر OnePlus 5T نباشید؛ OnePlus 6 اوایل سال 2018 می‌آید

منتظر OnePlus 5T نباشید؛ OnePlus 6 اوایل سال 2018 می‌آید

شرکت وان پلاس که عمر چندان زیادی ندارد و به تولید گوشی‌های «غول‌کش» شهرت دارد، امسال روند نامگذاری پرچم‌دارانش را تغییر داده و به جای وان‌ پلاس 5 تی، از وان پلاس 6 رونمایی می‌کند.
۱۳۹۶/۷/۱۰
image

بر اساس اخبار و شایعاتی که اخیرا منتشر شده، شرکت چینی وان‌ پلاس در حال کار بر روی وان پلاس 6 است و قصد دارد اوایل سال 2018 از این گوشی رونمایی کند. همچنین بر اساس این شایعات به نظر می‌رسد که این شرکت برنامه‌ای برای معرفی گوشی وان پلاس 5 تی ندارد.

سال 2016 بود که شرکت وان پلاس با معرفی وان پلاس 3 تی به عنوان پرچم‌دار، استراتژی جدیدی را در نامگذاری محصولاتش پیاده کرد، اما به نظر می‌رسد که این شرکت دیگر قصد ندارد این رویه را ادامه دهد و پرچم‌دار بعدی این شرکت وان پلاس 6 نام خواهد داشت. منبع این خبر هیچ دلیل مشخصی را برای این تغییر استراتژی عنوان نکرده است. در این شایعه جدید همان گمانه‌زنی‌های پیشین در مورد وان پلاس 6 مطرح شده است؛ اینکه پرچم‌دار بعدی وان پلاس طراحی بدون حاشیه خواهد داشت و صفحه نمایشش از وان پلاس 5 به اندازه 0.5 اینچ بزرگ‌تر بوده و 6 اینچی است.

شایعات پیشین در مورد این گوشی حاکی از اینند که این غول چینی سرانجام رزولوشن QHD (2560 در 1440 پیکسل) را به پرچم‌دارانش می‌آورد. هر چند که اگر شایعات در مورد طراحی بدون لبه این محصول صحت داشته باشد، احتمالا شاهد رزولوشن QHD+ (2880 در 1440) در وان پلاس 6 خواهیم بود. همچنین در صورت طراحی بدون لبه احتمالا به جای نسبت تصویر 16:9 از نسبت تصویر 18:9 (2:1) استفاده شود.

اگر قرار باشد وان پلاس 6 بدون لبه طراحی شود، باید انتظار آن را داشته باشیم که حسگر اثر انگشت آن به قاب پشتی منتقل شود و این موضوع احتمالا منجر به حذف دکمه هوم فیزیکی خواهد شد. منابع خبری بر این باورند که وان پلاس از پردازنده اسنپدراگون 845 در این گوشی استفاده می‌کند و گفته می‌شود این محصول در دو نسخه با رم‌های 6 و 8 گیگابایت وارد بازار خواهد شد. نسخه با رم 6 احتمالا 64 و نسخه با رم 8 احتمالا 128 گیگابایت حافظه داخلی خواهند داشت. همچنین انتظار داریم مانند وان پلاس 5، هیچ‌کدام از مدل‌های وان پلاس 6 از درگاه کارت حافظه جانبی برخوردار نباشند.

image

وان پلاس امسال از عدد 4 گذر کرد و به جای وان پلاس 4 از وان پلاس 5 رونمایی کرد. با این حال امسال قصد پریدن از عدد 6 و رونمایی از وان پلاس 7 را ندارد. زیرا فلسفه این شرکت برای عدم معرفی وان پلاس 4 چیز دیگری بوده است. عدد چهار در چین به خاطر شباهت تلفظش با کلمه «مرگ» در زبان چینی، بدشگون تلقی شده و وان‌ پلاس هم ترجیح داد غول‌کش امسالش را با خرافات و باورهای قدیمی مردم در نیندازد.

با معرفی وان پلاس 6 احتمالا شاهد توقف تولید وان پلاس 5 خواهیم بود. زیرا این شرکت چینی برای موفقیت در بازار در قیمت‌گذاری محصولاتش سود کمی را لحاظ می‌کند و نمی‌تواند به علت اینکه پرچم‌دار جدیدش وارد بازار شده، برای نسخه‌های قبلی تخفیف دهد. به همین دلیل معمولا با معرفی پرچم‌دار جدید این شرکت، تولید پرچم‌دار قبلی متوقف می‌شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Samuel1987

۱۳۹۶/۷/۱۰
وان پلاس5 که عالی بود با وجود اینکه باید بهتر میشد و فکر میکنم وان پلاس بعدی باهر نامی باید عالیتر باشه
???????