خانهاخبار
نوکیا 8 در اوایل آبان آپدیت اندروید اوریو 8.0 را دریافت می‎کند

نوکیا 8 در اوایل آبان آپدیت اندروید اوریو 8.0 را دریافت می‎کند

براساس اعلام رسمی مقامات شرکت HMD Global، گوشی پرچمدار نوکیا 8 تا چندین هفته آینده نسخه نهایی سیستم‏‌عامل اندروید اوریو 8.0 را دریافت خواهد کرد.
۱۳۹۶/۷/۹

شرکت HMD Global، به صورت رسمی تأیید کرده است که به‌روزرسانی اندروید اوریو برای گوشی پرچمدار جدید این شرکت یعنی نوکیا 8 در حال آزمایش و ارزیابی است و هنگامی‌که کار روی به‌روزرسانی به پایان برسد، نسخه نهایی به‏روزرسانی اندروید اوریو 8.0 برای این مدل عرضه خواهد شد.

به همین جهت، تصاویری از نسخه آزمایشی آپدیت اندروید اوریو 8.0 برای گوشی نوکیا 8 منتشر شد که وعده می‌داد این به‏روزرسانی احتمالاً نزدیک به 1.3 گیگابایت حجم خواهد داشت. البته فعلاً مشخص نشده است که به‌روزرسانی اندروید اوریو 8.0 برای گوشی پرچمدار نوکیا 8 چه قابلیت‌هایی را به آن می‌افزاید و در تصاویر ارائه شده از این به‌روزرسانی، به قابلیت‌های آپدیت عمده نوکیا 8 اشاره نشده بود.

image

به هرحال، آن‌طور که به‌نظر می‌رسد خریداران گوشی‌ پرچمدار جدید نوکیا 8 در صورتی‌که مایل به دریافت نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید هستند، تنها چند هفته دیگر باید برای عرضه نسخه نهایی این به‎روزرسانی منتظر بمانند زیرا شرکت HMD Global درنظر دارد تا کم‌تر از یک ماه آینده، به‌‏روزرسانی اندروید اوریو را برای گوشی پرچمدار جدیدش منتشر نماید.

در طی یک کنفرانس خبری در تایوان که در آن گوشی نوکیا 8 معرفی شده بود، مقامات حاضر از شرکت HMD به صورت رسمی وعده داده‎اند که نوکیا 8 در اواخر ماه اکتبر (اوایل آبان ماه) می‌تواند به نسخه نهایی سیستم‌‏عامل اندروید اوریو 8.0 به‏روزرسانی شود.

در هفته اول ماه اکتبر، گوشی پرچمدار نوکیا 8 در کشورهای زیادی عرضه خواهد شد اما در برخی از مناطق، هم‌اکنون می‌توانید پرچمدار جدید شرکت HMD Global را خریداری نمایید. انتشار به‏‌روزرسانی اندروید اوریو 8.0 برای گوشی پرچمدار نوکیا 8 که مدت کمی از انتشار آن می‌گذرد، باعث افزایش اعتماد کاربران نسبت به پشتیبانی نرم‌افزاری شرکت سازنده از محصولات موجود با برند «نوکیا» خواهد شد و همچنین زمینه‌ساز افزایش فروش گوشی پرچمدار جدید HMD Global یعنی نوکیا 8 خواهد بود.

همچنین باید اشاره کرد که شرکت HMD Global، به صورت رسمی تأیید کرده است که گوشی‌ ارزان‎قیمت نوکیا 3، مدل‏های میان‌رده نوکیا 5 و نوکیا 6 به‌روزرسانی اندروید اوریو 8.0 را تا پایان سال دریافت خواهند کرد. هنوز مشخص نیست که شرکت سازنده آیا می‌تواند وعده‌ی خود را مبنی بر انتشار نسخه نهایی سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.0 برای محصولات جدیدش تا پیش از پایان سال جاری میلادی، به واقعیت مبدل نماید یا این به‌روزرسانی با مدتی تأخیر نسبت به زمان اعلام شده برای خریداران گوشی‌های اندرویدی 2017 نوکیا در دسترس قرار خواهد گرفت.

image

در نسخه جدید سیستم‎عامل اندروید، می‎توانید نظارت بیشتری بر اعلان‏های نمایش داده شده در منوی نوتیفیکیشن‎ بار داشته باشد؛ بدین شکل که می‌توانید هشدارهای مربوط به یک برنامه را برای یک مدت زمان مشخص مانند 15 دقیقه، 30 دقیقه و 60 دقیقه بی‌صدا و غیرفعال کنید. منوی تنظیمات نیز دستخوش تغییراتی شده است؛ هرچند، رابط‌کاربری سیستم‌عامل اندروید نوقا و اندروید اوریو تا حدودی به یک‌دیگر شباهت دارند و تفاوت‌های ظاهری آن‌ها به سادگی قابل تشخیص نیست!

یکی از قابلیت‌های نسخه جدید سیستم‎عامل اندروید که البته به صورت گسترده در دسترس قرار نگرفته، ویژگی «Notification Dots» است که با نمایش نقطه‌های رنگی روی آیکون برنامه‌ها، شما را از وجود اعلان‌های جدید مطلع خواهد ساخت اما چگونه باید به آن‌ها دسترسی داشته باشید؟ تنها کافی است انگشت خود را برای چندین ثانیه روی آیکون یک برنامه نگه دارید و بدین شکل، اعلان‌ها نمایش داده خواهد شد؛ حتی می‌‏توانید به برخی از میان‌برهای درنظر گرفته شده برای یک برنامه به شکل ساده‏‌تری دسترسی داشته باشید که البته این ویژگی در اندروید نوقا 7.0 نیز وجود داشت.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

king m4m

۱۳۹۶/۷/۹
سلطان
اینا گوشیه بقیه سو تفاهمه