خانهاخبار
آیفون 8 پلاس سنگین‌ترین و بزرگ‌ترین آیفون تاریخ!

آیفون 8 پلاس سنگین‌ترین و بزرگ‌ترین آیفون تاریخ!

هرچند آیفون 10 صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر از آیفون 8 پلاس دارد و با وجودی که طرفداران انتظار داشتند آیفون 8 پلاس از نسخه پیشینش سبک‌تر باشد، واقعیت‌ها در مورد این گوشی چیز دیگری می‌گویند.
۱۳۹۶/۷/۹

اپل 22 سپتامبر امسال (31 شهریور) همزمان با آیفون 8 با صفحه نمایش 4.7 اینچی‌اش، آیفون 8 پلاس را نیز روانه بازار کرد که پس از آیفون 6 پلاس (2014)، آیفون 6 اس پلاس (2015) و آیفون 7 پلاس (2016) چهارمین آیفون با صفحه نمایش 5.5 اینچی محسوب می‌شود و بر خلاف انتظار بسیاری از طرفداران که انتظار داشتند این گوشی از نسل قبلی خود باریک‌تر باشد، آیفون 8 ضخیم‌ترین آیفون پلاسی است که اپل تولید کرده است. در واقع آیفون 8 پلاس نه تنها ضخیم‌ترین، بلکه بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین آیفونی است که تا به حال اپل روانه بازار کرده است.

image

آیفون 8 پلاس با وزن 202 گرمی‌اش تبدیل به اولین آیفون اپل شده که بیش از 200 گرم وزن دارد. از آنجا که باتری این مدل نسبت به آیفون 7 پلاس کوچک‌تر است، احتمال می‌دهیم این افزایش وزن به خاطر بدنه شیشه‌ای آن باشد.

اگر بخواهیم یک مقایسه تاریخی داشته باشیم، آیفون 8 پلاس از نظر وزن به سنگینی گوشی عظیم‌الجثه نوکیا ای 90 است که 210 گرم وزن داشت و ده سال از معرفی‌اش می‌گذرد. در مقام مقایسه با آیفون‌های پیشین اپل، آیفون 8 پلاس از آیفون 7 پلاس (188 گرم)، آیفون 6 اس پلاس (192 گرم) و آیفون 6 پلاس – اولین آیفون 5.5 اینچی- (172 گرم) نیز سنگین‌تر است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید آیفون 10 با آن صفحه نمایش بزرگش نیز با 174 گرم وزن، از آیفون 8 پلاس به طرز قابل‌توجهی سبک‌تر است. نسخه‌های کوچک‌تر آیفون نیز از نظر وزن حتی نزدیک وزن آیفون 8 پلاس هم نمی‌شوند.

این موضوع زمانی جالب می‌شود که بدانید آیفون 8 پلاس تقریبا از تمامی پرچم‌داران جدید، بدون توجه به اندازه صفحه نمایششان، سنگین‌تر است: گلکسی نوت 8 تنها 195 گرم، گوشی اسنشال با بدنه تیتانیومی 185 گرم و ال‌جی وی 30، که به طرز عجیبی سبک است، 158 گرم وزن دارد.

آیفون 8 پلاس ابعادی برابر با 158.4 در 78.1 در 7.5 میلی‌متر دارد که از تمامی‌ نسخه‌های پلاس پیشین بزرگ‌تر و ضخیم‌تر است. حتی آیفون 10 نیز که شاید در نگاه اول بزرگ‌تر به نظر برسد ابعادش 143.6 در 70.9 در 7.7 میلی‌متر است و تنها از نظر ضخامت بالاتر از آیفون 8 پلاس قرار می‌گیرد!

image
 
image
 
image
 
image

شاید اگر از آیفون 6 اس پلاس به آیفون 8 پلاس مهاجرت کنید، متوجه بیشتر بودن وزن آیفون جدیدتان نشوید، اما اگر پیش از این آیفون 6 پلاس داشته‌اید، احتمالا افزایش 30 گرمی وزن گوشی در بلندمدت برایتان محسوس خواهد بود.

با این حال ضخیم‌ و سنگین بودن این گوشی مانع از موفقیت تجاری آن نشده است. آیفون 8 پلاس طبق آمار فروش هفته اولش فروشی حتی بهتر از آیفون 8 را تجربه کرده و فعلا تبدیل به محبوب‌ترین نسخه پلاس آیفون شده است. نظر شما در مورد این گوشی چیست؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

سعید

۱۳۹۶/۸/۳
سلام انگار مشکلی پیش اومده جون روی خبر حل مشکلات ios 11 میزنم این پیج میاد......لطفا پیگیری فرمایید.

raptor

۱۳۹۶/۷/۹
شما بگو یه کیلو...
من عاشق نسخه پلاس ایفونم
الانم 6s plus دارم
اگه 8plus هم به قیمت واقعیش برسه دوست دارم عوضش کنم.