خانهاخبار
طراحی سری (Galaxy A (2018 با نمایشگر بدون حاشیه فاش شد

طراحی سری (Galaxy A (2018 با نمایشگر بدون حاشیه فاش شد

سامسونگ قرار است گوشی‌های تازه‌ای از سری میان رده Galaxy A را به‌عنوان نسخه‌های مخصوص سال 2018 معرفی کند. تصویر رمدر شده یکی از این گوشی‌ها منتشر شده است و از طراحی بدون حاشیه آن خبر می‌دهد.
۱۳۹۶/۷/۸

سامسونگ در ابتدای سال 2017 و در ماه ژانویه نسل تازه‌ای از سری Galaxy A را رسما معرفی کرد. این کمپانی قصد دارد نسخه‌های بهبود یافته و تازه‌ای از گوشی‌های سری مذکور را هر سال معرفی و وارد بازار کند. همچنان که به اواخر سال 2017 نزدیک می‌شویم، شایعه‌ها و گزارش‌‌های مختلفی هم درباره Galaxy A (2018) در فضای وب منتشر می‌شود. چندی پیش تصویر بخشی از نمای پشتی یکی از این گوشی‌ها لو رفت و از حضور دکمه بیکسبی در کناره فریم آن خبر داد. روز گذشته تصویر جدید دیگری منسوب به یکی از نسخه‌های گوشی مذکور در فضای وب منتشر شد و آن را در هر دو نمای روبرو و پشت به نمایش گذاشت. در حال حاضر نمی‌دانیم این تصویر رندر شده متعلق به کدام‌یک از نسخه‌های Galaxy A3، A5 یا A7 است اما احتمالا این سه گوشی از طراحی ظاهری مشابهی بهره می‌برند و تنها تفاوتشان در ابعاد و اندازه آن‌ها خواهد بود.

image

در این تصویر شاهد هستیم که گوشی مذکور بنا بر اکثر شایعه‌ها از صفحه نمایش اینفینیتی سامسونگ بهره می‌برد. گوشه‌های داخلی صفحه هم خمیده دیده می‌شوند و به نظر می‌رسد که بدنه‌اش مانند Galaxy S8، S8 Plus و Galaxy Note 8 از جنس فلز و شیشه طراحی شده است. صفحه نمایش گوشی‌های Galaxy A (2018) برخلاف پرچم‌داران یادشده و به خاطر محدودیت‌های هزینه ساخت، به‌صورت خمیده طراحی نمی‌شود اما پوشش محافظ شیشه‌ای روی این صفحه به‌احتمال‌زیاد از نوع خمیده خواهد بود. نکته دیگر اینکه این تصاویر تازه هم اطلاعات جزئی موجود در تصویر قبلی را تأیید می‌کند. ظاهرا سامسونگ برای گوشی‌های Galaxy A (2018) دکمه اختصاصی بیکسبی در نظر گرفته و آن را درست زیر دکمه‌های تنظیم صدا در کناره سمت چپ فریم تعبیه کرده است. دکمه فیزیکی پاور/قفل صفحه هم در کناره سمت راست فریم قرار گرفته و حسگر اثرانگشت آن در پنل پشتی زیر دوربین اصلی تک لنز طراحی شده است. به نظر می‌رسد پنل پشتی گوشی مذکور از دو طرف کناری فریم کاملا خمیده طراحی شده و فلش LED هم کنار دوربین اصلی قرار گرفته است. گوشی‌های Galaxy A (2018) هم از سایر دستگاه‌های سامسونگ مستثنا نیستند و نام برند سازنده‌شان طبق معمول در میانه پنل پشت نقش بسته است. متاسفانه اسپیکر این گوشی در تصویر دیده نمی‌شود و به همین خاطر حدس می‌زنیم به همراه پورت USB Type-C در لبه پایین فریم طراحی شده باشد.

اگر این تصویر صحت داشته باشد، سامسونگ باز هم در طراحی گوشی‌های میان رده شاهکار کرده است. این غول تکنولوژی کره‌ای دکمه فیزیکی خانه را از طراحی این گوشی‌ها حذف کرده و حاشیه‌های صفحه نمایش را هم کاهش داده است. ظاهرا قرار است گوشی‌های Galaxy A (2018) به تقلید از Galaxy S8، S8 Plus و Galaxy Note 8 از دکمه‌های راهنمای لمسی روی صفحه نمایش بهره ببرد. متاسفانه در حال حاضر اطلاعات چندانی درباره مشخصات فنی این سری تازه در دسترس نیست اما اگر خاطرتان باشد، گوشی Galaxy A7 (2018) چندی پیش در پایگاه بنچمارک GFXBench دیده شد. اگر فهرست اطلاعات این وب‌سایت صحت داشته باشد، گوشی مذکور وضوح تصویر فول اچ‌دی و احتمالا نسبت نمایش 18:9 خواهد داشت و به 4 گیگابایت رم و همچنین دوربین اصلی 16 مگا پیکسلی مجهز می‌شود. سیستم عامل اندروید نوقا نسخه 7.1 و رابط کاربری اختصاصی سامسونگ به‌صورت پیش‌فرض روی آن نصب می‌شوند. ممکن است کمپانی سامسونگ تصمیم بگیرد سری Galaxy A (2018) را پیش از آغاز سال 2018 معرفی کند اما این احتمال هم تا حدودی وجود دارد که مراسم معرفی رسمی گوشی‌های مذکور طبق معمول در ماه ژانویه سال آینده برگزار شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۷/۱۳
آیا دوتا دوربین جلو دارد طبق تصویر؟؟؟

محمد

۱۳۹۶/۷/۱۳
توی عکس دوتا. دوربین جلو دارد درست ؟؟؟

مهدی

۱۳۹۶/۷/۱۲
عزیز جان شما از اثر انگشت استفاده نکن

سعید

۱۳۹۶/۷/۱۰
بدون شک اس7 چون پرچمداره

دلسا

۱۳۹۶/۷/۹
سلام دوستان .
ازتون یک سوال داشتم
بین galaxy a7 2017 و galaxy s7 edge کدوم رو پیشنهاد میکنین؟
دلیلاتون رو هم لطفا بگین با تشکر