خانهاخبار
چگونه وای‌فای و بلوتوث را در iOS 11 کاملا خاموش کنیم؟

چگونه وای‌فای و بلوتوث را در iOS 11 کاملا خاموش کنیم؟

کنترل سنتر جدید آی‌او‌اس با تغییراتی همراه بوده که ممکن است برخی کاربران را سردرگم کند. یکی از این تغییرات نحوه عملکرد دکمه‌های وای‌فای و بلوتوث است.
۱۳۹۶/۷/۸
image

یکی از ویژگی‌های نسخه جدید iOS، کنترل سنتر بازطراحی شده آن است که مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. حال دیگر شما می‌توانید دکمه‌های کاربردی بیشتری به این کنترل سنتر اضافه کنید یا آن‌هایی را که چندان استفاده نمی‌کنید، از آن حذف کنید. البته عادت کردن به کنترل سنتر جدید ممکن است مدتی زمان ببرد و اپل مطمئنا هنوز راهی طولانی برای بهبود آن در پیش رو دارد. برای مثال یکی از مواردی که باید بهبود پیدا کند نحوه انتخاب دستگاه‌های بلوتوثی است.

یکی از تغییراتی که اپل در کنترل سنتر جدید iOS لحاظ کرده، نحوه عملکرد دکمه‌های وای‌فای و بلوتوث است که در چند روز اخیر سردرگمی‌های زیادی برای کاربران ایجاد کرده است. کاربران ادعا می‌کنند که با وجود خاموش کردن وای‌فای و بلوتوث از طریق این دکمه‌ها، به صورت کامل این اتصالات قطع نمی‌شوند.

image

در ابتدا تصور بر این بود که موضوع فوق باگی است که در به‌روزرسانی‌های بعدی برطرف می‌شود، اما اپل اخیرا اعلام کرده که این عملکرد دقیقا همان‌ چیزی است که دکمه‌های جدید بلوتوث و وای‌فای کنترل سنتر برای آن طراحی شده‌اند. بدین ترتیب که اگر شما از طریق دکمه‌های مذکور در کنترل سنتر وای‌فای و بلوتوث را خاموش کنید، اتصال دستگاه آی‌او‌اسی شما فورا از تمامی شبکه‌های وای‌فای و لوازم جانبی بلوتوثی متصل قطع می‌شود، اما همچنان وای‌فای و بلوتوث روشن باقی می‌‌مانند تا دستگاه بتواند از ویژگی‌هایی که اپل آن‌ها را «قابلیت‌های مهم» می‌خواند، استفاده کند. منظور از این قابلیت‌ها امکان اتصال به ایردراپ، ایرپلی، اپل پنسل، اپل واچ و ویژگی‌‌هایی مثل موقعیت‌های مکانی، یکپارچگی (Continuity)  و مواردی از این قبیل است.

نحوه کار دکمه‌های وای‌فای و بلوتوث در کنترل سنتر iOS 11:

خب سوال اصلی اینجاست که چگونه متوجه شویم بلوتوث یا وای‌فای کاملا خاموش شده‌اند یا خیر. خبر خوب آن است که این کار تنها با نگاه کردن به دکمه‌های کنترل سنتر امکان‌پذیر است. در مجموع سه حالت کلی برای وای‌فای یا بلوتوث وجود دارد:

  • روشن یا متصل
  • قطع
  • خاموش

روشن یا متصل: زمانی که وای‌فای یا بلوتوث روشن یا به دستگاهی متصل باشند، آیکون‌هایشان مانند شکل زیر آبی است.

image

قطع: زمانی که اتصال وای‌فای یا بلوتوث از سایر دستگاه‌ها قطع شده باشد، دکمه‌های مربوط به آن‌ها مشابه شکل زیر به رنگ خاکستری (بی‌رنگ) در می‌آیند.

image

خاموش: زمانی که شما بلوتوث یا وای‌فای را کاملا از طریق تنظیمات گوشی قطع کرده باشید، مشابه شکل زیر هم دکمه‌های مربوطه خاکستری (بی‌رنگ) می‌شوند و هم بر روی علامت هر کدام یک خط کشیده می‌شود که نشان می‌دهد بلوتوث و وای‌فای کاملا خاموش شده است.

image

چگونه می‌توان بلوتوث و وای‌فای را کاملا قطع کرد؟

اگر شما کنترل سنتر را باز کنید و بر روی دکمه‌های بلوتوث و وای‌فای بزنید، رنگ دکمه‌ها از آبی به خاکستری تغییر پیدا می‌کند و بلافاصله اتصال شما به هر شبکه وای‌فای یا لوازم جانبی بلوتوثی قطع می‌شود، اما دستگاهتان همچنان به اپل واچ، Instant Hotspot، اپل پنسل و ویژگی‌های مربوط به قابلیت یکپارچگی مانند Handoff متصل باقی می‌ماند.

اما اگر بخواهید وای‌فای و بلوتوث را کاملا قطع کنید، باید مراحل زیر را طی کنید:

  • اپلیکیشن Settings را باز کنید
  • گزینه Wi-Fi یا Bluetooth را انتخاب کنید.
  • از این قسمت با زدن دکمه مربوطه بلوتوث یا وای‌فای را کاملا خاموش کنید.
image

نظر شما در مورد تغییراتiOS 11 چیست؟ آیا به این تغییرات عادت کرده‌اید یا هنوز با آن‌ها خو نگرفته‌اید؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (25 نظر)

مهدی

۱۴۰۲/۶/۱۶
شما که اینقد کارشناسی بررسی کنید می تونید مشکل گوشی منم حل کنید
مشکلش اینه وقتی بلوتوثو روشن می کنم نمایه آبی نشون میده و دیگه هم خاموش نمیشه تا اینکه ری استارتش کنم

محمد

۱۴۰۱/۵/۱۱
آقا دمت گرم این همه هوش استعداد واقعا باریکلا داره به مامانت بگو واست اسفند دود کنه می ترسم چشمت بزنن

محمد

۱۴۰۱/۲/۱۰
تو رو واسه خودتون یه اسفند دود کنید با این همه هوش و زکاوت
ماشالله

محمد

۱۳۹۸/۸/۷
خسته نباشید واقعا!!!
خیلی زحمت کشیدین

ارتا

۱۳۹۸/۴/۲۴
واقعا زحمت كشيدين همچين راه حلي پيدا كردين واقعا خودمون به ذهنمون نرسيد چجوري بايد از تو تنظيمات خاموش كنيم...