خانهاخبار
پرچمدار Pixel 2 XL به بلندگوی استریو و تشخیص خودکار موسیقی مجهز خواهد بود

پرچمدار Pixel 2 XL به بلندگوی استریو و تشخیص خودکار موسیقی مجهز خواهد بود

به‌تازگی، بخشی از قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 XL فاش شده است که تأیید می‌کند پرچمداران جدید گوگل، از فریم حساس به فشار استفاده خواهند کرد و نمایشگر همیشه فعال دارند.
۱۳۹۶/۷/۵

شرکت گوگل در تاریخ 4 اکتبر (12 مهر ماه) از گوشی‌های پرچمدار پیکسل 2 و پیکسل 2 XL رونمایی خواهد کرد. مدتی پیش، قیمت و رنگ‌بندی پرچمداران جدید گوگل فاش شده بود و همچنین اطلاعات زیادی از مشخصات سخت‌افزاری هر دو مدل به‏‌دست آمده است.

آن‌طور که به‎نظر می‌رسد، گوشی‌های امسال گوگل فاقد جک هدفون خواهند بود؛ گفته می‎شود افزایش مقاومت دستگاه در برابر نفوذ آب، یکی از عواملی است که گوگل را مجاب نموده تا از عرضه پیکسل 2 و پیکسل 2 XL با جک هدفون چشم‌پوشی کند.

image

گوشی پیکسل 2 با طراحی مشابه با نسل قبل عرضه خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که به بلندگوهای استریو مجهز شده است. به همین جهت، بسیاری تمایل دارند که بدانند آیا مدل بدون حاشیه یعنی پیکسل 2 XL که توسط شرکت ال‌جی ساخته خواهد شد، از بلندگوی استریو استفاده می‌کند یا خیر.

اطلاعات منتشر شده توسط وب‌سایت XDA Developers، این موضوع را تأیید می‌کند؛ به همین جهت، گوشی پیکسل 2 XL با اینکه فاقد لبه است اما از بلندگوهای استریو بهره می‎گیرد. به همراه این ویژگی، قابلیت‌های دیگری از گوشی‎های پیکسل 2 و پیکسل 2 XL به‌دست آمده است که در ادامه به آن‌ها نگاه خواهیم انداخت:

  • تصویربرداری پرتره: قابلیت تصویربرداری «پرتره» را در گوشی آیفون 7 Plus اپل دیده‎ایم و آن‎طور که اطلاعات تازه منتشر شده نشان می‌دهد، پیکسل 2 XL نیز از قابلیتی برای تصویربرداری پرتره بهره می‌گیرد. در این حالت، دوربین روی سوژه تصویر متمرکز خواهد شد و پس‌زمینه مات می‎شود.
  • لانچر جدید پیکسل: هنگامی‌که از گوشی‌های پیکسل و پیکسل XL رونمایی شد، شرکت گوگل از یک لانچر جدید برای متمایز کردن رابط‌کاربری سیستم‌عامل اندروید در پرچمداران جدیدش نسبت به نسخه‌ «خالص» اندروید استفاده کرد.
     اگرچه لانچر مورد استفاده در گوشی‌های پیکسل و پیکسل XL بسیار مناسب است و طراحی جذابی دارد، اما گفته می‌شود که شرکت گوگل آن‌را با یک نسخه جدید در گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 XL جایگزین خواهد کرد. به همین جهت، ساکنان مانتین‏ویو تصمیم دارند تا نوار جست‌وجو را با داک ادغام کرده و بدین شکل، فضای بیشتری را در صفحه اصلی در اختیار کاربران قرار دهند.
  • تشخیص دائمی «موسیقی»: بسیاری در بیرون با آهنگی مواجه می‌شویم که نام خواننده یا حتی نام این اثر را نمی‌‏دانیم. گوگل برای کاربران، یک راه‌حل دارد؛ پیکسل 2 و پیکسل 2 XL به قابلیتی مجهز شده‌‏اند که همواره به دنبال شناسایی موسیقی‌های در حال پخش در اطراف کاربران است. براساس تنظیمات این ویژگی، «زمانی‌که یک آهنگ در نزدیکی شما پخش می‎شود، اطلاعات مربوط به آن روی صفحه لاک اسکرین» نمایش داده خواهد شد. البته اگر مایل هستید تا حریم خصوی شما حفظ شود، شاید بهتر باشد این قابلیت را غیرفعال کنید.
  • فریم حساس به فشار: مدتی پیش، یکی از گوشی‌های اچ‌تی‌سی با شماره مدلی نزدیک به گوشی‎های پیکسل گوگل فاش شده بود و مشخص شد که پیکسل 2 و پیکسل 2 XL از لبه‌های حساس به فشار استفاده می‎کنند. توئیت تازه منتشر شده نیز، نشان می‌دهد که این قابلیت به منظور دسترسی سریع‌تر به دستیار صوتی گوگل استیستنت کاربرد خواهد داشت.
  • نمایشگر همیشه فعال: در گوشی‎های پیکسل 2 و پیکسل 2 XL، شرکت گوگل از نمایشگر همواره فعال استفاده می‌کند که این قابلیت برای نمایش زمان و اطلاعات مانند هشدارهای اخیر کاربرد خواهد داشت.

البته توجه داشته باشید که این قابلیت‌ها به صورت رسمی تأیید نشده است به همین جهت، شاید بهتر باشد چندان سطح انتظارات خود را از گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 XL گوگل بالا نبرید. در رابطه با مشخصات سخت‏افزاری این دو مدل، باید اشاره کرد که پیکسل 2 با حفظ طراحی نسل قبل، به نمایشگر 5 اینچی Full HD مجهز شده است و از یک دوربین 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. پیکسل 2 XL نیز با نمایشگر 6 اینچی بدون لبه با رزولوشن Quad HD عرضه خواهد شد و مانند پیکسل 2 به یک دوربین مجهز شده است. هر دو مدل از تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام استفاده خواهند کرد زیرا پیش‌بینی می‌شود که نسل بعدی این تراشه رده‌بالا تا اوایل سال آینده معرفی نشود. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Xperia z4

۱۳۹۶/۷/۶
من خودم زد تری پلاس دارم و جک هدفون و درگاه شارژر اون با هیچی پوشیده نیست ولیبازم سونی ضد آبش کرده و میشورمش همیشه. خب وگل جان یه زنگ به سونی بزن ببین چیکار کرده گوشی سال 2015 تازه. حالا اگه میخوای حذف کنی بکن ولی بهانه ی ضد آب بودن رو نیار. ولی خداییش گوشی خوشگلیه گوشی بعدیم یا سونی یا این