خانهاخبار
اپل برای پنجمین سال متوالی عنوان با ارزش‌ترین برند جهان را کسب کرد!

اپل برای پنجمین سال متوالی عنوان با ارزش‌ترین برند جهان را کسب کرد!

برای مدت طولانی شرکت‌های فعال در صنعت نفت و انرژی عنوان با ارزش‌ترین برندهای جهان را در اختیار داشتند، اما چند سالی است که کمپانی‌های حوزه فناوری جایگاه برندهای برتر را تصاحب کردند. در این میان شرکت اپل برای پنجمین سال متوالی بالاترین ارزش را در میان تمامی برندهای حال حاضر جهان کسب نموده است.
۱۳۹۶/۷/۵

موسسه اینتربرند برای پنجمین سال متوالی از اپل به عنوان با ارزش‌ترین برند در جهان یاد کرد. بر اساس آخرین گزارش منتشر شده، ارزش این برند آمریکایی معادل ۱۸۴ میلیارد دلار است که این میزان نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش داشت. برخی رقبای قدیمی اپل هم پس از این شرکت در فهرست برندهای برتر دنیا قرار گرفته‌اند؛ گوگل با ارزشی برابر ۱۴۱.۷ میلیارد دلار نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۶ با رشد ۶ درصدی مواجه و در جایگاه دوم قرار گرفته است.

رتبه سوم در اختیار مایکروسافت است، شرکتی که روزگاری عنوان با ارزش‌ترین برند را داشت. رشد سالیانه ۱۰ درصدی ردموندی‌ها حاکی از ارزش ۸۰ میلیارد دلاری برند آن‌هاست. مقام چهارم را شرکت کوکاکولا در اختیار دارد که البته با دنیای فناوری بی ارتباط است.

پنجمین برند با ارزش باز هم از دنیای فناوری است، اما این بار به جای یک تولید کننده و سرویس دهنده، نام آمازون که بزرگ‌ترین خرده فروشی آنلاین عصر حاضر است دیده می‌شود. به لطف محبوبیت اسپیکرهای هوشمند اکو و دستیار الکسا، ارزش برند آمازون ۲۹ درصد افزایش داشته و به مبلغ ۶۴.۸ میلیارد دلار رسیده است.

بالاخره ششمین برند با ارزش امسال، خارج از آمریکا و از بین آسیایی‌هاست؛ سامسونگ از کره جنوبی با ارزش معادل ۵۶.۲ میلیارد دلار توانست جایگاه ششم را از آن خود کند که نشان از رشد ۹ درصدی کره‌ای‌ها نسبت به سال ۲۰۱۶ دارد. اما شاید جالب باشد که بدانید فیس بوک با وجود رشد شگفت انگیز ۴۸ درصدی، آخرین برند دنیای فناوری در لیست ۱۰ برند برتر جهان قرار گرفته است، زاکربرگ و همکارانش توانسته‌اند در سال ۲۰۱۷ ارزش فیس‌بوک را به ۴۸.۲ میلیارد دلار و این کمپانی را به رتبه هشتم برسانند.

image

از سایر برندهای با ارزش جهان در سال جاری که در حوزه فناوری فعالند، می‌توان به نام‌های معتبر زیر اشاره کرد:

  • اینتل با ۷ درصد رشد و ارزش ۳۹.۵ میلیارد دلار در جایگاه پانزدهم
  • اچ‌پی با افت ۸ درصدی و ارزش ۹.۵ میلیارد دلار در جایگاه پنجاه و سوم
  • ادوبی با رشد ۱۹ درصدی و ارزش ۹.۱ میلیارد دلار در جایگاه پنجاه و ششم
  • سونی با رشد ۲ درصدی و ارزش ۸.۵ میلیارد دلار در جایگاه شصت و یکم
  • هوآوی با رشد ۱۴ درصدی و ارزش ۶.۷ میلیارد دلار در جایگاه هفتاد

اما تعدادی از شرکت‌ها هم به تازگی وارد این لیست شدند، نت‌فلیکس با ارزش ۵.۶ میلیارد دلار در جایگاه ۷۸، PayPal با رشد ۱۲ درصدی و ارزش ۵.۴ میلیارد دلار در جایگاه ۸۰ و لنوو (که با تصاحب موتورولا قصد داشت به کسب و کارش رونق بیشتری بدهد) با یک درصد افت و ارزش ۴ میلیارد دلار در جایگاه صدمین برند برتر جهان ایستاده است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (21 نظر)

فاطی

۱۳۹۶/۷/۱۵
یکم چشاتو باز کنی میبینی سامسونگ ششمه

Keyhan

۱۳۹۶/۷/۱۱
چرا بلوف میزنی چاخان خان سامهنگ کجا ششم شده نوکیا الان داره گوشی میزنه اج تی سیم ورشکیت نشده

Keyhan

۱۳۹۶/۷/۱۱
سامهنگ 13 ساله گوشی میزنه و اچ تی سی 20 سال اگه نمب دونستی بدون

Keyhan

۱۳۹۶/۷/۸
تو برو فیت 9 چینی اسباب بازین بازی کن ته خنده تو و اون رییس بنجول ساز حبابیه که وفتی هنوز شماها به دنیا نیومده بودین اون برندایی که بالا گفتم داشتن گوشی میزدن

محمد

۱۳۹۶/۷/۸
نبینم برند مورد علاقه ات از آخر اول باشه پسر جان خخخخخخخخخخخخ