خانهاخبار
مدل 2018 گلکسی A5 سامسونگ با اگزینوس 7885 و چهار گیگابایت رم فاش شد

مدل 2018 گلکسی A5 سامسونگ با اگزینوس 7885 و چهار گیگابایت رم فاش شد

یک گوشی جدید سامسونگ با شماره مدل SM-A530F در آزمون گیک‌بنچ فاش شده است که گمان می‌رود مدل 2018 گوشی میان‌رده گلکسی A5 باشد.
۱۳۹۶/۷/۴

گوشی جدید گلکسی A5 (مدل 2018) در آزمون گیک‎بنچ با شماره مدل SM-A530F رؤیت شده است. علت اینکه گمان می‌رود گوشی جدید سامسونگ، مدل 2018 گلکسی A5 باشد؛ آن است که شرکت سامسونگ، مدل 2017 این گوشی را با شماره مدل SM-A520F به فروش می‌‏رساند.

image

حرف «F» در انتهای شماره مدل گوشی جدید سامسونگ، به این موضوع اشاره می‌کند که این نسخه تنها از یک سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و برای عرضه جهانی درنظر گرفته شده است. اطلاعات فاش شده از گوشی جدید گلکسی A5 (مدل 2018)، نشان می‎دهد که یک چیپ‌ست جدید، قدرت پردازشی گوشی میان‏‌رده 2018 سامسونگ را تأمین خواهد کرد؛ گمان می‌رود تراشه مورد استفاده در مدل 2018 گلکسی A5، چیپ‌ست اگزینوس 7885 سامسونگ باشد که در شایعات گذشته فاش شده بود.

تراشه اگزینوس 7885 سامسونگ، به هشت هسته پردازشی مجهز شده است که روی فرکانس 1.59 گیگاهرتز کار می‎کند. گمان می‌رود این چیپ‌ست، اولین تراشه میان‏رده سامسونگ مبتنی بر لیتوگرافی 10 نانومتری باشد؛ همچنین اعلام شده است که این تراشه از ترکیب دو هسته پردازشی Cortex A73 و چهار هسته پردازشی Cortex A53 با مصرف انرژی کم استفاده می‏‌کند.

image

نسخه فاش شده از گوشی گلکسی A5 سامسونگ در آزمون گیک‌بنچ، به چهار گیگابایت رم مجهز شده است. با این‏‌حال، مشخص نیست که آیا نسخه دیگری از آن با حافظه رم بیشتر ارائه خواهد شد یا تنها مدل مجهز به چهار گیگابایت رم به فروش می‏‌رسد؛ مدتی پیش، این گوشی با تراشه اسنپدراگون 660 کوالکام در آزمون گیک‌بنچ فاش شده بود.  برای مقایسه با نسل قبل، باید اشاره کرد که گلکسی A5 (مدل 2017) از سه گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند و تراشه اگزینوس 7880 با لیتوگرافی 14 نانومتری FinFET، قلب تپنده چیپ‌ست میان‎رده سامسونگ است.

براساس اطلاعات به‌دست آمده، شرکت سامسونگ علاوه‌بر استفاده از یک تراشه با فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری، تصمیم دارد تا مدل 2018 گوشی میان‌رده گلکسی A7 و گلکسی A5 را به نمایشگر بدون حاشیه Infinity Display مجهز نماید. صفحه‌نمایش مذکور، کشیده است و همین موضوع باعث شده تا گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر انتقال حسگر اثرانگشت به بدنه پشتی وجود داشته باشد.

البته شرکت سامسونگ، به صورت رسمی تأیید نکرده است که چنین تغییراتی در سری 2018 گوشی‌های میان‌رده گلکسی A اعمال خواهد شد؛ با این‎حال، شایعه‌پردازان نسبت به تغییر طراحی این سری در مقایسه با دو نسل قبل، خوش‌بین هستند.

در رابطه با مدل 2018 گوشی‌های گلکسی A، پیش‌تر در جی‌اس‌ام خواندید که شرکت سامسونگ آن‌ها را با دکمه اختصاصی برای فعال‌سازی دستیار صوتی بیکسبی عرضه خواهد کرد. این دکمه اختصاصی در حال‌حاضر در گوشی گلکسی S8 (و نسخه پلاس) و فبلت گلکسی نوت 8 به کار گرفته شده است.  

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

Ars

۱۳۹۶/۸/۲۳
دوستان کسی از تاریخ دقیقش ک وارد بازار میشه اطلاع داره؟؟

ArSaLaN

۱۳۹۶/۸/۲۳
منتظرم زودی بیاد و بگیرم? البته ان شاءالله

sina

۱۳۹۶/۸/۹
من گوشی نخریدم منتظر معرفیش هستم ! کاش میشد اندرویدش 8 میبود اونوقت فوق العاده بود

Samuel1987

۱۳۹۶/۷/۴
فکر میکنم با توجه به این اخبارهای تایید نشده از گلکسی A نسخه های 2018 و این A5 2018 با یک تلفن همراه روبه رو هستم که روش نشده مستقیم بگه من پرچمدار هستم و در لباس میانرده خواهد آمد
????
مدتها قبل به غیر از این اکسینوس 7885 و 6 هسته ای از یک پردازشگر قدرتمندتر میانرده اکسینوس دیگر هم صحبت بود با 8 هسته پردازشی و نام احتمالی 9610 که گفته میشد بعدش نسخه ای بالارده خواهد آمد بانام 9810 و... حالا بهینه ترین صفحه نمایش اختصاصی و رتبه اول سامسونگ sAMOLED که به احتمال زیاد در سال 2018 دچار تحول بیشتر میشه و در میانرده هاش و بالارده هاش جای خواهد گرفت جای خود
????
این پردازشگرهای قدرتمندتر بالارده در لباس میانرده اکسینوس از پردازشگر معمولی و گرافیکی جدید از خانواده Mali G72 برخوردار خواهند بود و که قدرتی عظیم خواهد داشت برای تلفن همراه های میانرده سامسونگ و طبیعتن امیدوارم همونطور که صحبتش بود به جای کورتکس های A73 و A53 از هسته های جدیدتر و سریع تر و قدرتمندتر و بهینه تر A75 و حداعقل A55 استفاده کنن در سال 2018
??
همینجوریش هم همین گلکسی A7 و A5 نسخه های 2017 در عملکرد سریع و روان عالی و نگهداری عالی شارژ باطری عالی عمل کردن و از یک پرچمدارهم بسیار بهتر عمل کرده در شارژدهی عالی باطری، نسخه های 2018 گلکسیA که طبیعتن باید جای هیچ انتقادی نزارن تقریبی و...
میاترده که این ها باشن چه شود بالارده های در راه گلکسیS9 و به ویژه گلکسی note9
??
Amen