خانهاخبار
تایید وجود بدافزار در اپ‎های مجموعه "GO"؛ در نصب اپ‌های اندرویدی دقت کنیم!

تایید وجود بدافزار در اپ‎های مجموعه "GO"؛ در نصب اپ‌های اندرویدی دقت کنیم!

امروزه بسیاری از توسعه‌دهندگان با هدف دستیابی به اطلاعات شخصی افراد به تولید و توسعه اپ می‌پردازند و تقریبا کمتر پیش می‌آید که کاربران از این موضوع باخبر باشند مگر اینکه کارشناسان در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند. امروز هم این مقاله قصد دارد پرده از برخی اپلیکیشن‌های نامعتبر بردارد.
۱۳۹۶/۷/۳

خبرهایی که به تازگی در اختیار جی اس ام قرار گرفته حاکی از آن است که برخی از اپ‌هایی که در توسعه کی‌بوردهای تلفن همراه نقش دارند و با عنوان "Go Keyboard" در فروشگاه پلی استور گوگل قابل دسترسی هستند، در اصل نوعی بدافزار جاسوسی به شمار می‌روند. با این وجود توسعه دهندگان این اپلیکیشن‌ها این موضوع را رد کرده‎اند، اما در جایی که مجموعه اپ‎های "GO"  به اطلاعات فردی کاربران دسترسی دارد، تماس‎های کاربران را ضبط می‌کند و میکروفن گوشی را تحت اختیار می‌گیرد، ادعای گروه توسعه دهنده "GOMO Dev" (تولید کننده اپ‎های مجموعه GO) در مورد حفظ حریم خصوصی کاربران، دور از باور به نظر می‌رسد.

یکی از دلایلی که باور ادعای توسعه دهندگان را سخت‌تر می‌کند، تعداد بیش از 200 میلیون یوزر این اپلیکیشن‎ها و ارتباطی است که این اپ‎ها با شبکه‎های تبلیغاتی اینترنتی و دلال‌های نرم‌افزاری دارند. اپ‌های این مجموعه، بلافاصله پس از نصب روی گوشی‎های هوشمند، اطلاعات فردی یوزر را در شبکه‌های اینترنتی مخابره می‌کنند. جالب اینجاست این اپلیکیشن‌ها در سال 2016 اپ منتخب کاربران در 20 کشور مختلف، شناخته شده است که نشان از محبوبیت آن‌ها در بین یوزرها دارد.

بر اساس خبرهای منتشر شده، اپ‎های مجموعه "GO"، پس از نصب روی گوشی، اطلاعاتی همچون اکانت گوگل، مشخصات فنی و نوع گوشی هوشمند کاربران و فایل‎های نوشتاری را به سرور انتقال می‎دهد و این اطلاعات به محض دریافت، روی سرور ذخیره می‌شود.

پس از گذشت چند روز، گوگل نیز از این اتفاق باخبر شد، اما تا زمانی که این شرکت تصمیم بگیرد که چه برخوردی با این اپ‎ها در فروشگاه پلی استورداشته باشد، کاربران باید  اپلیکیشن‌های "GO Keyboard-Emoji Keyboard Swipe input GIFs" و "GO Keyboard-Emoticon Keyboard, Free Theme, GIF" را از دستگاه‎های اندرویدی به طور کامل حذف کنند. در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که این اپ‌ها اطلاعات فردی کاربران را به سروری در کشور چین ارسال می‌کنند.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)