خانهاخبار
احتمال تشابه صفحه نمایش Mate 10 و Mate 10 Pro

احتمال تشابه صفحه نمایش Mate 10 و Mate 10 Pro

هوآوی قرار است ماه آینده فبلت‌های پرچم‌دار Mate 10 و Mate 10 Pro را رسما معرفی کند. شایعه تازه درباره این دو گوشی هوشمند از شباهت ظاهری‌ در طراحی صفحه نمایش و پنل جلو خبر می‌دهد.
۱۳۹۶/۷/۱

هفته گذشته رولاند کوانت، فاش کننده و کارشناس حوزه فناوری، ادعا کرد که صفحه نمایش دو گوشی Mate 10 و Mate 10 Pro کاملا شبیه هم خواهند بود. روز گذشته تصویری موسوم به صفحه جایگزین گوشی‌های مذکور در فضای وب منتشر و ادعای کوانت را هم تأیید کرد. درحالی‌که پیش از این شایعه شده بود تنها نسخه Mate 10 Pro به صفحه نمایش با نسبت 18:9 (2:1) مجهز می‌شود، این شایعه تازه ادعا می‌کند Mate 10 هم از چنین صفحه نمایشی بهره می‌برد اما فعلا مشخص نیست تکلیف دکمه فیزیکی گوشی مذکور که قبلا در گزارش‌های متعددی به آن اشاره شده بود، چه می‌شود. البته احتمال تعبیه دکمه فیزیکی خانه در این شایعه تازه هم تا حدودی ممکن است اما با وجود آن‌همه اخبار ضد و نقیض و نزدیک شدن تاریخ معرفی رسمی Mate 10 و Mate 10 Pro نمی‌دانیم کدام را باور کنیم. هوآوی قرار است 16 اکتبر (24 مهر) این دو گوشی را رسما معرفی کند. همچنین ممکن است در این رویداد شاهد رونمایی از نسخه دیگری هم باشیم.

image

برخی منابع آگاه در زمینه موبایل چند ماه پیش ادعا کردند که حسگر اثرانگشت Mate 10 در دکمه فیزیکی خانه آن و در پنل جلو تعبیه می‌شود درحالی‌که این حسگر تأیید هویت در نسخه پرو احتمالا در پنل پشتی قرار می‌گیرد. همچنین گفته شده بود صفحه نمایش Mate 10 Pro در اندازه 6 اینچی در نظر گرفته می‌شود اما ازآنجاکه گفتیم پنل جلو در Mate 10 میزبان دکمه فیزیکی خانه خواهد شد، بخشی از پایین آن باید حاشیه‌دار طراحی شود که این طراحی با تصویر و شایعه تازه در تناقض قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود این دو پرچم‌دار بدون حاشیه طراحی شوند و از پردازنده Kirin 970 قدرت گیرد. این پردازنده به‌تازگی توسط HiSilicon هوآوی و به‌عنوان اولین چیپست با پشتیبانی از هوش مصنوعی معرفی شد. ظاهرا یکی از واحدهای موجود در HiSilicon، زیرمجموعه هوآوی که در زمینه ساخت پردازنده فعالیت می‌کند، به‌صورت اختصاصی روی تحقیق و توسعه کاربردهای هوش مصنوعی کار می‌کند.

رویداد معرفی Mate 10 و Mate 10 Pro رسما توسط این سازنده چینی واقع در شنژن برای 16 اکتبر (24 مهر) تأیید شده است اما کارشناسان حوزه موبایل معتقدند که هوآوی قصد دارد از یک سری کامل رونمایی کند و علاوه بر این دو فبلت سطح بالا احتمالا شاهد معرفی Mate 10 Plus یا Mate 10 Porsche هم خواهیم بود. این غول تکنولوژی همچنین مدتی است که تیزرهای تبلیغاتی مختلفی از گوشی‌های تازه‌اش منتشر می‌کند و با اشاره جزئی به برخی ویژگی‌های نوین آن‌ها، تولیدات اپل را به استهزا می‌گیرد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Samuel1987

۱۳۹۶/۷/۱
امیدوارم در نوع صفحه نمایش مشابه همدیگر باشن دو نسخه میت10 یعنی هر دو از بهینه ترین و باکیفیت ترین صفحه نمایش AMOLED بهره ببرن، بااین حال منظورم این نیست که صفحه نمایش LCD ساخت ژاپن دیسپلی که احتمال داره در میت10 به کارگرفته بشه بد هست