خانهاخبار
آیفون 8 و 8 پلاس دارای بهترین دوربین در بین گوشی‌های هوشمند از نگاه DxOMark

آیفون 8 و 8 پلاس دارای بهترین دوربین در بین گوشی‌های هوشمند از نگاه DxOMark

وب‌سایت DxOMark که عملکرد دوربین گوشی‌های هوشمند را مورد بررسی قرار می‌دهد، در جدیدترین بررسی خود اعلام کرده است که آیفون‌های جدید اپل یعنی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس بهتر از سایر گوشی‌های پرچمدار امسال در زمینه عکاسی عمل می‌کنند.
۱۳۹۶/۷/۱

روی کاغذ، ممکن است مشخصات دوربین به‌کار گرفته در آیفون 8 و 7 شباهت زیادی به یک‌دیگر داشته باشد. البته شرکت اپل ادعا می‌کند که از یک سنسور تصویر جدید در گوشی‌های جدید آیفون 8 و آیفون 8 پلاس استفاده کرده است و همین موضوع باعث خواهد شد تا عملکرد تصویربرداری در  آیفون‎های جدید نسبت به نسل قبل ارتقا پیدا کند.

DxOMark که در لابراتورهای تخصصی خود، کیفیت دوربین‎های گجت‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد؛ موفق شده است تا دوربین گوشی‌های آیفون 8 و آیفون 8 را ارزیابی نماید و آن‌طور که پیداست، هر دو مدل به بهترین دوربین در میان‌های گوشی‌های پرچمدار مجهز شده‌اند.

image

پیش‌تر، گوشی پرچمدار امسال اچ‌تی‌سی با نام HTC U11 با کسب امتیاز 90 به عنوان بهترین گوشی در زمینه عکس‌برداری توسط DxOMark معرفی شده بود اما آن‌طور که پیداست، پرچمداران جدید اپل توانسته‌اند قدرت‌مندترین محصول ساخت این سازنده تایوانی را به زانو دربیاورند! برای مقایسه با نسل قبل، آیفون 7 پلاس امتیاز 88 را از DxOMark به دست‌ آورده بود. 

پیش از پرداختن به عملکرد دوربین آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در بررسی DxOMark، بهتر است نگاهی به مشخصات دوربین پرچمداران جدید اپل داشته باشیم:

  • آیفون 8 پلاس: دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی با دو سنسور با دریچه دیافراگم F1.8 و F2.4؛ سنسور 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F1.8، لرزش‌گیر اپتیکال دارد. دوربین اصلی از فلاش LED چهارگانه استفاده می‌کند که دو به دو، دو رنگ مختلف دارند؛ دورین اصلی، می‎تواند با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه و رزولوشن 1080p و نرخ 240 فریم بر ثانیه فیلم‎برداری نماید.
  • آیفون 8: دوربین تکی 12 مگاپیکسلی با یک سنسور با دریچه دیافراگم F1.8؛ این سنسور لرزش‌گیر اپتیکال دارد. دوربین اصلی از فلاش LED چهارگانه استفاده می‌کند که دو به دو، دو رنگ مختلف دارند؛ دورین اصلی، می‎تواند با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه و رزولوشن 1080p و نرخ 240 فریم بر ثانیه فیلم‎برداری نماید.

وب‌سایت DxOMark به آیفون 8 اپل، امتیاز 92 را داده است و آیفون 8 پلاس اپل نیز با امتیاز 94 یکه‎تازی می‌کند. بنابر اعلام رسمی لابراتورهای DxOMark، «دوربین آیفون 8 پلاس بهترین عملکرد را در میان محصولاتی که ما بررسی کرده‌ایم، دارد».

image

بنابر اعلام رسمی DxOMark، دوربین آیفون 8 «نوردهی بیشتر، دامنه دینامیکی بهتر و نویز کم‌تری در مقایسه با نسل قبلی یعنی آیفون 7 دارد». در رابطه با عملکرد دوربین آیفون 8 پلاس نیز اعلام شده است:

به‌طور کلی، آیفون 8 پلاس اپل تقریباً یک انتخاب عالی برای برطرف‌کردن نیازهای هر علاقه‌مند به عکاسی با گوشی‌های هوشمند است. ]دوربین[ آیفون 8 پلاس کیفیت تصویر و زوم بسیار خوبی دارد و مناسب افرادی است که نیاز دارند تا به سوژه‌های عکاسی نزدیک شوند؛ همچنین این گوشی حالت «پرتره» این گوشی برای ثبت تصاویر هنری بهترین در نوع خود است. ]دوربین[ آیفون 8 پلاس، تقریباً در هر زمینه‌ای در نمودارهای ما، بهترین است و به ویژه، بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری پیشرفته این گوشی اجازه می‌دهد تا ]دوربین آیفون 8 پلاس[ عملکرد بسیار خوبی در ثبت صحنه‌های High Dynamic Range )دامنه دینامیکی بالا) و تصاویر داشته باشد که در آن‌ها، چهره‌ها ]بدون نقص[ تشخیص داده می‌شوند.

باید منتظر ماند و دید آیفون X که در ماه نوامبر به بازار عرضه خواهد شد، چه تفاوت‌هایی نسبت به آیفون 8 و 8 پلاس در زمینه عکس‌برداری دارد. البته، شاید پیشتازی آیفون‌های جدید اپل چندان دوام نداشته باشد؛ گوگل در تاریخ 4 اکتبر (12 مهر) از گوشی‌های پیکسل 2 رونمایی خواهد کرد و میت 10 هواوی نیز در 16 اکتبر (24 مهر) با لنزهای ساخت Leica معرفی می‎شوند که پیش‌تر رئیس هواوی از عملکرد خارق‌العاده دوربین تعریف کرده بود!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (33 نظر)

Alireza

۱۳۹۶/۷/۸
منتظر امتیاز 100 در گوشی های V30 و Note 8 و Pixel 2 هستیم??

Keyhan

۱۳۹۶/۷/۶
مهم اینه که تو فیلم برداری هنوز ابر قدرته و در مجموع تو گوشی های اندریودی هنوز حرف اولو میزنه از هر نظر! بازم تاکید میکنم از هر نظر! کم ندیدیم امارو ارقامی که سلطان یو11 تو همشون صدر نشین بود و حالا که همه شرکتا تیرای خودشونو انداختن گوشی بدون حاشیه یو مستر تو راهه که بیاد رسما درو کنه هنگیای چینی کره ای رو! راجب تایوان باید بگم فاکس کان که سازنده ایفونه تایوانیه. گیگابایت ایسوس ام اس ای.... همه اینا که غول دنیای کامپیوترن مال تایوانن.

Saeed

۱۳۹۶/۷/۳
هنوز نوت ۸ و ال جی وی ازمایش نشدن الکی جو ندین بهترین بین ایفون ۷ پلاس گوگل پیکس بین این ۲تا بهترین شدن هنوز بقیه گوشیا موندن نوت و وی ۳۰ هم موندن

محمد

۱۳۹۶/۷/۲
خیلی بده وقتی بدجور ضایع بشی اونم فقط بعد 2-3 ماه.یعنی اپل چنان نمره ای گرفت که شما ها باید تا مدت ها از دوربین حرف نزنین

سعید

۱۳۹۶/۷/۲
وقتی هنگی u11 اول بود مورد اعتماد بود الان نه خخخخخخخخخخخخخ منطق طرفدارای هنگ تی سی