خانهاخبار
بیانیه جدید اپل در مورد فیس آی‌دی و امنیت آن

بیانیه جدید اپل در مورد فیس آی‌دی و امنیت آن

اپل در بیانیه‌ای جدید اعلام کرده که فیس آی‌دی، تمامی جوانب امنیتی را لحاظ کرده و داده‌های آن به صورت رمزگذاری‌شده در گوشی ذخیره شده و هرگز از آن خارج نخواهد شد.
۱۳۹۶/۶/۳۱

به تازگی تیم کوک، مدیرعامل اپل از ال فرنکن، سناتور معروف ایالت مینه‌سوتا تذکری دریافت کرده است. این سناتور دموکرات طی نامه‌ای سرگشاده از کوک خواسته که نحوه کار سیستم احراز هویت جدید آیفون 10 و فرآیند تست آن را توضیح دهد. اپل در پاسخ به این نامه و برای برطرف کردن شک و تردیدها، از مدیر ارشد واحد نرم افزار خود یعنی کریگ فدریگی درخواست کرده که در مورد فیس آی‌دی برای عموم مردم توضیحاتی ارایه دهد و خیال آن‌ها را از بابت امنیت این سیستم راحت کند. فدریگی که با گاف خود برای معرفی قابلیت فیس آی‌دی در مراسم رونمایی از آیفون 10 حسابی سوژه سایت‌های خبری شده بود، به نگرانی‌های کاربران در مورد قابلیت اطمینان و حفظ حریم خصوصی سیستم احراز هویت جدید اپل پاسخ داده است.

فدریگی طی مصاحبه‌ای با یکی از سایت‌های خبری اعلام کرده که داده‌های استخراج شده از فیس آی‌دی روی گوشی باقی خواهد ماند و به هیچ وجه به سیستم رایانش ابری اپل ارسال نمی‌شود. فدریگی تصریح کرده که حتی تنظیمات فیس آی‌دی برای شناسایی تغییرات ایجاد شده در چهره کاربر (مانند اضافه شدن ریش یا عینک آفتابی) به طور کاملا انحصاری روی آیفون 10 محفوظ خواهد ماند.

image

همچنین فدریگی به سوال‌های دیگر فرنکن در مورد فرآیند تست فیس آی‌دی که پیش‌تر فیل شیلر، معاون ارشد بازاریابی اپل در مراسم رونمایی از آیفون 10 به آن اشاره کرده بود، پاسخ داده است. فدریگی گفته:

فیل در مراسم رونمایی از آیفون 10 خاطرنشان کرد که ما نزدیک به 1 میلیارد تصویر از چهره‌های افراد مختلف را از سراسر دنیا جمع آوری کردیم تا به کمک آن بتوانیم مجموعه‌ای از داده‌های فراگیر را با تنوع جغرافیایی و نژادی گسترده فراهم کنیم. مجموعه داده‌ای که برای تست و اعتبارسنجی سیستم بازشناسی چهره در فیس آی‌دی ضروری است.

اپل طی بیانیه‌ای به سوال‌ها و حواشی پیرامون فیس آی‌دی پاسخ داده که می‌توانید آن را در ادامه مطالعه کنید.

تیم ما چندین سال متمادی در حال توسعه فناوری‌های مرتبط با سیستم فیس آی‌دی بوده و همیشه حفظ حریم خصوصی کاربران، بالاترین اولویت را برای ما داشته است.

فیس آی‌دی امکان احراز هویت ایمن و بصری را با استفاده از دوربین TrueDepth و تراشه بیونیک A11 فراهم می‌کند و از فناوری‌های پیشرفته‌ای برای نگاشت و انطباق هندسه چهره کاربر بهره می‌گیرد. داده‌های فیس آی‌دی به هیچ وجه گوشی را ترک نمی‌کنند، بلکه در بلوک‌های امنی به صورت رمزگذاری شده در گوشی ذخیره می‌شوند.

ما فیس آی‌دی را روی چهره افرادی از کشورها، فرهنگ‌ها و نژادهای گوناگونی آزمایش کرده‌ایم و با استفاده از بیش از یک میلیارد تصویر، شبکه‌های عصبی سیستم بازشناسی چهره فیس آی‌دی را آموزش داده‌ایم تا بتوانیم از سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری کنیم.

ما اطمینان کامل داریم که مشتریان ما از استفاده از این قابلیت شگفت انگیز لذت برده و آن را روشی ساده و طبیعی برای باز کردن قفل آیفون 10 قلمداد خواهند کرد. ما به زودی و مقارن با زمان آغاز فروش این گوشی جزییات بیشتری را از سیستم فیس آی‌دی در اختیار افکار عمومی قرار خواهیم داد.

پیش فروش آیفون 10 از 27 اکتبر و فروش رسمی آن از سوم نوامبر آغاز خواهد شد. مدل‌های 64 و 256 گیگابایتی این گوشی به ترتیب با قیمت‌های 999 و 1149 دلار عرضه می‌شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

F.A.M.E

۱۳۹۶/۶/۳۱
اپل هم نگفته که بی نقصه. گفته ۱ در میلیون احتمال اشتباه داره.

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۶/۳۱
سیستم FACE ID برای "دوقلوهای همسان" به مشکل میخوره
مادر بچه ها نمیتونه گاهی تشخیص بده قاطی میکنه، بعد توقع داری آیفونِ تیم کوک رمزگشایی کنه؟

سعید

۱۳۹۶/۶/۳۱
ایفون ۸ پلاس در dxomark نمره جالب ۹۴ اورد و ایفون ۸ نمره ۹۲.
نوت ۸ هنوز تست نشده سونیxzpremium هم ۸۳ اورده