خانهاخبار
سازگاری Face ID با عینک‌های آفتابی و قابلیت غیرفعال سازی موقت آن

سازگاری Face ID با عینک‌های آفتابی و قابلیت غیرفعال سازی موقت آن

چهره نام آشنای اپل یعنی کریگ فدریگی گفته که سیستم احراز هویت فیس آی‌دی در آیفون 10 هیچ مشکلی با اکثر عینک‌های آفتابی ندارد و در مواقع اضطراری هم می‌توان آن را به طور موقت غیرفعال کرد.
۱۳۹۶/۶/۲۷

کریگ فدریگی، نایب رئیس ارشد بخش مهندسی نرم‌افزار اپل طی یک ایمیل به پرسش‌های یکی از کاربران در مورد قابلیت فیس آی‌دی در آیفون 10 پاسخ داده است.

در این ایمیل که کاربری به نام کیت کریمبل (Keith Krimbel) آن را نوشته، از فدریگی پرسیده شده که اگر گوشی یک کاربر دزدیده شود و فرد سارق هنگام فرار، گوشی را به سمت کاربر گرفته و قفل آن را باز کند، چه اتفاقی می‌افتد و اپل برای این مورد چه راهکاری اندیشیده است. کریمبل همچنین در نامه خود این سوال را مطرح کرده که آیا قابلیت بازشناسی چهره در فیس آی‌دی می‌تواند چهره را همراه با عینک آفتابی هم تشخیص بدهد یا خیر.

همچنین فدریگی در این ایمیل به این سوال پاسخ داده که چرا هنگام معرفی آیفون 10، فیس آی‌دی نتوانست در بار اول، چهره او را شناسایی کند.

image

ترجمه متن این ایمیل را می‌توانید در پایین مطالعه کنید.

از: کریگ فدریگی

به: کیت کریمبل

در پاسخ به ایمیلی با عنوان: پرسش‌ها و نگرانی‌هایی پیرامون فیس آی‌دی

کیت عزیز، سلام

باز کردن قفل آیفون به کمک بازشناسی چهره که من هنگام معرفی آیفون 10 روی صحنه آن را تجربه کردم، به همین سادگی‌ها نیست و اگر فردی به جز شما بخواهد گوشی‌‌تان را باز کند باید چندین بار اقدام به شناساندن چهره خود به آن نماید. این مسئله برای ما که چندین ماه با آیفون 10 سر و کله زده‌ایم، به هیچ وجه یک مشکل واقعی نبوده و نیست (اگر یادت بیاید، روی صحنه زمانی که داشتم آیفون 10 را معرفی می‌کردم، حسابی شوکه شدم، چرا که فیس آی‌دی چهره من را هم بار اول شناسایی نکرد که این احتمالا به این دلیل بوده که آیفون چهره افرادی که آن را به جایگاه حمل می‌کردند، در خود ذخیره کرده است).

-آیا فیس آی‌دی با عینک آفتابی هم کار می‌کند؟

با همه عینک‌ها نه ولی با اکثر آن‌ها کار می‌کند. بیشتر عینک‌های آفتابی اجازه عبور میزان کافی نور مادون قرمز را می‌دهند، بنابراین فیس آی‌دی می‌تواند چشم‌های شما را حتی هنگامی که شیشه‌های عینک، مات می‌شوند، ببیند. این فناوری واقعا فناوری شگفت انگیزی است که حتی خود را ما هم به وجد آورده است!

-اگر سارقی گوشی من را بدزدد و سپس آن را در برابر صورت من بگیرد و قفل آیفون را باز کند، آیا کاری از دست من بر می‌آید و اپل برای این قضیه راهکاری اندیشیده است؟

در اینجا دو مسئله وجود دارد: اگر شما به گوشی خیره نشوید، قطعا قفل آن باز نمی‌شود. همچنین اگر شما دکمه‌های کناری آیفون را فشار داده و نگه دارید، فیس آی‌دی به طور موقت غیرفعال می‌شود.

امیدوارم که این ایمیل بتواند پرسش‌هایت را پاسخ بدهد.

-کریگ

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۶/۳۱
face id برای "دوقلو های همسان" ناکارآمد است بی هیچ شک

یعقوب

۱۳۹۶/۶/۲۷
البته برای سارق فرقی نمیکنه که اثر انگشت باشه یا تشخیص چهره چون دزدی که میخواد بطرف چهره شما بگیره و گوشی باز بشه همینطور هم میتونه انگشت شما رو بذاره قفل باز بشه!!!

مجید

۱۳۹۶/۶/۲۷
"کریگ" جان من که قانع نشدم "کیت" رو نمیدونم !!!