خانهاخبار
هزینه تولید آیفون 10 برای اپل چقدر تمام می‏‌شود؟

هزینه تولید آیفون 10 برای اپل چقدر تمام می‏‌شود؟

اپل در هفته گذشته از گوشی آیفون 8 به همراه آیفون 8 پلاس رونمایی کرد. مدل دیگری که به همراه دو آیفون جدید اپل معرفی شده است، آیفون 10 یا iPhone X نام دارد که مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مندی برای آن درنظر گرفته شده است و متفاوت‌ترین محصول اپل برشمرده می‎شود؛ اما تولید آیفون 10، چقدر برای اپل هزینه دارد؟
۱۳۹۶/۶/۲۶

براساس یک گزارش جدید توسط منابع چینی مطلع در بازار گوشی‎های هوشمند، هزینه لازم برای تولید هر واحد از آیفون 10 نزدیک به 412.75 دلار است. برای مقایسه، بد نیست اشاره کنیم که اپل، مدل پایه آیفون 10 را با 64 گیگابایت حافظه، به قیمت 999 دلار عرضه می‎کند؛ به عبارت بهتر، کاربران در مجموع 60 درصد هزینه بیشتری برای خرید هر واحد از آیفون 10 پرداخت می‌کنند.

شرکت سامسونگ، صفحه‌نمایش OLED آیفون 10 را تأمین می‎کند؛ هر واحد از نمایشگر سوپر رتینا آیفون 10، نزدیک به 80 دلار قیمت دارد. به این هزینه‌، چیپ‌ست A11 Bionic اپل که توسط TSMC تولید می‌شود و مودم ساخت کوالکام را نیز باید اضافه کنید که قیمت هر کدام از آن‌ها به ترتیب، 26 و 18 دلار است.

image

تولید سنسور سه‌بعدی Face ID آیفون 10 که تشخیص چهره کاربران را برعهده دارد، 25 دلار هزینه جداگانه خواهد داشت و حافظه NAND ساخت توشیبا، هزینه تولید آیفون 10 را تا 45 دلار دیگر افزایش می‌دهد. همچنین، سایر تجهیزات به کار گرفته شده برای تولید هر واحد از آیفون 10، مسلماً هزینه تولید این گوشی را افزایش خواهد داد.

با توجه به این شرایط، به‌نظر می‌رسد که اپل نزدیک به 60 درصد برای فروش هر آیفون 10 سود می‌کند؛ البته، با پرداخت دستمزدها، بازاریابی و موارد تبلیغاتی و ...، سود خالص اپل بسیار کم‎تر از این مقدار خواهد شد.

جدا از این موضوع که اپل، آیفون‌ 10 را با قیمت بالایی عرضه می‌کند و ممکن است سود خوبی بابت فروش هر واحد دریافت کند؛ باید به این موضوع توجه نمایید که قیمت‌های اعلام شده توسط منابع مطلع در چین، تقریبی است. به همین جهت، شاید هزینه تولید هر واحد آیفون 10 بیشتر از 412.75 دلار اعلام شده باشد.

آیفون 10 به نمایشگر 5.8 اینچی اولد مجهز شده است و طراحی بدون حاشیه دارد. همچنین، اپل این مدل را با 3 گیگابایت حافظه رم عرضه خواهد کرد و دوربین دوگانه عمودی برای آن درنظر گرفته شده است.

همان‌طور که گفته شد، آیفون 10 با قیمت 999 دلار عرضه خواهد شد؛ این برچسب قیمتی برای مدل پایه آیفون 10 با 64 گیگابایت حافظه درنظر گرفته شده است. با این وجود، اپل برای خریداری مدل 256 گیگابایتی پرچمدار جدیدش، برچسب قیمتی 1149 دلار را درنظر گرفته است. آیفون 10 از تاریخ 27 اکتبر (5 آبان) پیش‌فروش خواهد شد و کاربران می‌توانند آیفون جدید اپل را پیش‌خرید کنند؛ با این‌حال، عرضه پرچمدار جدید اپل از تاریخ 3 نوامبر (12 آبان) آغاز می‌شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (27 نظر)

سامان

۱۳۹۶/۷/۱
به نظرم علم تولیدموبایل به اونصورت پبشرفته نشده زیادفرقی باگوشیا۱ ۲ سال پیش ندارن وقیمت بالا که اکثرمردم ماتوانایی خریدش ندارن

ALI

۱۳۹۶/۶/۳۰
بالای 700 دلار نباید هزینه کرد

ahmad

۱۳۹۶/۶/۲۹
من نمیدونم شما چه طور به این نتیجه رسیدی که اپل از رو سامسونگ کپی کردی.اصلا سامسونگ گوشی بدون حاشیه نزده در اصل بالاش که حاشیه داره پایینش هم حاشیهه داره فقط کناراش بی حاشیه،بعدشم تو چین تولید میشه چون اگه تو امریکا تولید بشه گرونتر در میاد دست مزد کارگرا بیشتر اونجا.طراحیش هم تو کالفرونیاست

حمید

۱۳۹۶/۶/۲۹
نظر دادن که هیچ ربطی به s8 نداره خخخ ینی تا این اندازه چشاتون مشکل داره؟ همین که سامسونگ کلید رو از رو صفحه حذف کرد آیفون هم همون کلید رو حذف کرد و سامسونگ باز کردن صفحه رو با سنسور عنبیه گذاشت آیفون هم تقلید کرد
اوباما هم نیست که الان بهش بگیم تو که اون موقع سامسونگ رو جریمه کردی و انگ کپی به سامسونگ زدی وبا زور دولت آمریکا فروش گوشی سامسونگ رو تو اروپا وآمریکا ممنوع کردی و میلون ها دلار سامسونگ رو جریمه کردی ،حالا بیا کپی کاری ودنباله روی آیفون رو ببین
اگه دولت آمریکا ازاپل حمایت نمی کرد و جلوی فروش سامسونگ رو نمی گرفت آیفون به سرنوشت نوکیا گرفتار شده بود

Amin

۱۳۹۶/۶/۲۸
یعنی برند های دیگه همچین کاری نمیکنن؟ به قول خودتون شب پا میشن میگن بزار یه گوشی بزنیم؟