خانهاخبار
احتمال تغییر طراحی گوشی‌های سونی به Mirai

احتمال تغییر طراحی گوشی‌های سونی به Mirai

ظاهرا سونی قرار است سرانجام طراحی گوشی‌های هوشمندش را تغییر دهد. شایعه شده است این سازنده می‌خواهد چند گوشی با طراحی تازه را در کنفرانس MWC 2018 رسما معرفی کند.
۱۳۹۶/۶/۲۶

یکی از منابع آگاه در زمینه موبایل پنج‌شنبه هفته گذشته اعلام کرد که کمپانی سونی قصد دارد طراحی ظاهری گوشی‌هایش موبایلش را، که تحت عنوان OmniBalance می‌شناسیم، سرانجام تغییر دهد. گفته شده کمپانی مذکور قرار است گوشی‌های هوشمندش را از سال آینده به روش Mirai طراحی کند. این منبع همچنین اضافه کرد که سونی احتمالا اولین گوشی با طراحی مذکور را ابتدای سال 2018 و در خلال کنفرانس MWC معرفی می‌کند. کنفرانس MWC 2018 قرار است بهار سال آینده میلادی در بارسلونا اسپانیا برگزار شود. شایعه شده است احتمالا همه گوشی‌هایی که سونی سال آینده در این کنفرانس معرفی می‌کند، از طراحی به شیوه Mirai بهره می‌برند و زمان عرضه آن‌ها به بازار ممکن است متفاوت باشد. منبع مذکور ادعا کرده که ممکن است این غول تکنولوژی ژاپنی گوشی‌های متعددی را بهار سال 2018 رسما معرفی کند اما عرضه برخی از آن‌ها به سال 2019 موکول شود.

image

کلمه Mirai یک کلمه ژاپنی و به معنی «آینده» است. ظاهرا این سازنده ژاپنی ایده‌های بسیاری در ورای این نام بامعنی و فلسفه طراحی تازه‌اش در سر می‌پروراند. از طرف دیگر، Mirai نام یک باج‌افزار بسیار مخرب در سال 2016 است که باعث ده‌ها هزار حمله‌ سایبری به دستگاه‌های لینوکسی و ارائه دهندگان DNS شد. Mirai در آن سال باعث از کار افتادن وب‌سایت‌های متعددی در آمریکا شد و بحثی عمومی در باب نبود امنیت در صنعت اینترنت اشیا ایجاد کرد.

درحال‌حاضر مشخص نیست این غول تکنولوژی می‌خواهد چه شیوه طراحی‌ای را با نام Mirai آغاز کند اما احتمالا در مقایسه با OmniBalance بسیار متفاوت خاوهد بود چراکه درغیر این صورت الزامی برای تغییر نام وجود نداشت. می‌توان ادعا کرد که قرینه‌سازی و ساده‌گرایی اصول پایه در طراحی OmniBalance هستند. این شیوه طراحی درواقع تلاش می‌کند دستگاه‌های هوشمندی بسازد که کاربردی هستند و استفاده از آن‌ها هم آسان است. کمپانی سونی حدودا 5 سال است که از همین راهبردهای طراحی با اعمال تغییراتی جزئی، در ساخت گوشی‌های هوشمندش استفاده می‌کند و احتمالا حالا زمان تغییر فرا رسیده است. مدتی است که شایعه شده این غول تکنولوژی ژاپنی قصد دارد گوشی‌های تازه‌ای با صفحه‌نمایش بدون حاشیه تولید کند و خبر طراحی Mirai هم ظاهرا به همین محصولات مربوط می‌شود. همان‌طور که می‌دانید ترند صفحه‌نمایش بدون حاشیه یکی از پرایش‌های پرطرفدار امسال است و تقریبا اکثر سازندگان موفق شده‌اند پرچم‌دارهایی با نسبت نمایش 18:9 معرفی کنند. اگر این شایعه‌ها به حقیقت بپیوندد و سونی گوشی‌های تازه‌اش را با طراحی Mirai در خلال کنفرانس MWC 2018 معرفی کند، احتمالا در تابستان سال آینده شاهد عرضه برخی از این محصولات هم خواهیم بود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

مجید

۱۳۹۶/۶/۳۰
لطفا مسخره نکنید. برید تاریخچه شرکت های بزرگ تکنولوژی مثل سونی و سامسونگ و اپل و خیلی از برندهای بزرگ ( بخوام اسمشونو بگم باید کم کم 4 خط اسم بنویسم.) رو ببینید و بخونید بعدش بیاین مسخره کنید.

Emad

۱۳۹۶/۶/۲۹
غول تکنولوژی؟؟؟؟؟ ???????

arshia - all rights reserved

۱۳۹۶/۶/۲۸
بگو هواوی و سامسونگ !

Mahdi

۱۳۹۶/۶/۲۶
چه عجب خسته نباشه

مهمان

۱۳۹۶/۶/۲۶
اگه سونی دست از این طراحی با چهار گوشه ی تیز برداره ، یکی از پرچمداراش رو میخرم.