خانهاخبار
با ویژگی‌های WatchOS 4.0 آشنا شوید

با ویژگی‌های WatchOS 4.0 آشنا شوید

نسل سوم اپل‌واچ چند روز پیش رسما معرفی شد. اپل قرار است تازه‌ترین نسخه WatchOS 4.0 را هم هفته آینده منتشر کند. جالب است با همه ویژگی‌های تازه این نسخه آشنا شوید.
۱۳۹۶/۶/۲۴

Watch OS 4.0 چه اهمیتی دارد؟

اگر از کاربران ساعت‌های هوشمند کماپنی اپل هستید یا قصد دارید به‌زودی یک اپل‌واچ برای خودتان تهیه کنید، باید بگوییم که این گجت پوشیدنی با معرفی نسل تازه و همچنین انتشار Watch OS 4.0 قرار است هوشمندتر و استفاده از آن هم آسان‌تر شود.

image

اپل ابتدا سیستم‌عامل WatchOS 4.0 را ماه ژوئن و در خلال کنفرانس توسعه‌دهندگانش منتشر کرد اما حالا قرار است نسخه نهایی این سیستم‌عامل روی Apple Watch 3، نسل تازه ساعت‌های اپل، منتشر شود. این نسخه تازه ویژگی‌های بسیاری با خود به همراه دارد و جالب است که بسیاری از این موارد به سخت‌افزار تازه‌ای که روی نسل سوم اپل‌واچ‌ها نصب شده است، نیازی ندارند.

WatchOS 4.0 همان‌طور که گفتیم در خلال کنفرانس WWDC 2017 اپل رونمایی شد اما این کمپانی در خلال رویداد معرفی محصولات تازه‌اش در 12 سپتامبر هم درباره سیستم‌عامل مذکور صحبت کرد. این غول تکنولوژی در کنار معرفی اپل‌واچ و آیفون‌های تازه اعلام کرد که تازه‌ترین نسخه سیستم‌عامل‌ ساعت‌هایش قرار است از تاریخ 19 سپتامبر (28 شهریور) رسما منتشر شود و در اختیار عموم کاربران قرار گیرد.

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که منظور از ویژگی‌های تازه در WatchOS 4.0 چیست؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با همه این موارد آشنا شوید.

واچ‌فیس Siri

واچ‌فیس‌های تازه و متعددی در نسخه 4.0 واچ او اس وجود دارد اما جالب‌ترین آن‌ها Siri Face است. همان‌طور که از نامش برمی‌آید Siri Face اطلاعاتی را که ممکن است هر لحظه به آن‌ها نیاز داشته باشید، هوشمندانه انتخاب می‌کند. البته این اطلاعات ممکن است در طول روز تغییر کند. برای مثال فیس‌واچ  Siri اطلاعات ضروری را از تقویم و اپلیکیشن Home  جمع‌آوری می‌کند و تنظیمات موردنیاز مربوط به وسایل هوشمند منزل را در ساعت‌های مشخصی از روز ارائه می‌دهد. اپل قصد دارد ویژگی Siri را روی ساعت‌های هوشمندش بهبود ببخشد و زندگی دیجیتالی کاربران اپل‌واچ را هم بهینه‌تر سازد. حدس می‌زنیم دلیل اصلی بهبود دستیار هوشمند اپل در این نسخه هم همین هدف باشد.

البته Siri Face تنها واچ‌فیس تازه در نسخه 4.0 نیست بلکه اپل همچنان همکاری‌اش را با دیزنی ادامه داده است و واچ‌فیس‌های Woody، Jessie و Buzz در Toy Story را ارائه می‌کند. این نسخه همچنین شامل واچ‌فیس‌های به‌روزرسانی شده Kaleidoscope است. البته هوشمندی واچ‌فیس‌های مذکور بسیار کمتر از عملکرد نوینی Siri Face است و بیشتر جنبه بصری و زیبایی دارند.

رابط کاربری

رابط کاربردی در نسخه 4.0 سیستم عامل WatchOS کمی تغییر کرده و نحوه استفاده از اپل‌واچ را آسان‌تر کرده است. حالا می‌توانید چینش اپلیکیشن‌ها را به‌صورت پنجره‌ای (Grid) یا فهرستی تنظیم کنید. اپلیکیشن‌ها در منوی فهرستی بر اساس حروف الفبا مرتب می‌شوند و می‌توانید با استفاده از کراون دیجیتالی کنار بدنه، آن‌ها را به‌راحتی اسکرول کنید.

image

علاوه بر این‌ها، آیکون چراغ قوه هم به Control Center اضافه شده است. صفحه‌نمایش اپل‌واچ با فشردن این دکمه نور سفید از خود ساطع می‌کند و می‌توانید در نور کم از آن به‌عنوان چراغ قوه استفاده کنید.

بهبود پایش فعالیت ورزشی

البته که امکان پایش فعالیت‌های ورزشی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اپل‌واچ به‌شمار می‌آید و اپل هم اپلیکیشن‌های ورزشی‌اش را در این سیستم عامل تازه بهبود بخشیده است. اپلیکیشن Workout حالا از الگوریتم‌های شخصی‌سازی شده برای تمرینات سخت پشتیبانی می‌کند و مخصوصا برای افرادی مناسب است که مایل‌اند به‌جای شنا و دو به باشگاه ورزشی بروند.

یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین ویژگی‌های پایش سلامت در اپل‌واچ، کنترل ضربان قلب است. این ویژگی حالا در WatchOS 4.0 مفیدتر هم شده و بیش از گذشته به کاربران کمک می‌کند. اپلیکیشن Heart Rate در WatchOS 4.0 نرخ ضربان قلب شما را در حالت استراحت و در مقیاس روزمره و همچنین در وضعیت ریکاوری پس از انجام فعالیت‌های ورزشی، محاسبه می‌کند.

همچنین قادر خواهید بود به آسانی و سرعت درحالی‌که ورزش می‌کنید، یک تمرین تازه دیگر آغاز کنید. برای این کار صفحه را به سمت چپ بکشید و دکمه + را انتخاب کنید. حالا کافیست در میان همه تمرین‌های موجود روی ساعت هوشمندتان اسکرول کرده و یکی را انتخاب کنید. اپل همچنین در تلاش است با سازندگان لوازم ورزشی باشگاهی هم همکاری کند تا چیپست‌های NFC را گسترش دهد. کاربران در نتیجه این همکاری قادر خواهند بود اطلاعات ورزشی موجود روی دستگاه‌های ورزشی موجود در باشگاه را روی ساعت هوشمندشان مشاهده کنند. این ویژگی به محاسبه هرچه دقیق‌تر اطلاعات و پایش فعالیت‌های ورزشی و سلامتی منجر می‌شود.

سایر اپلیکیشن‌های بهبود یافته

نسخه WatchOS 4.0 در کنار همه ویژگی‌هایی که تابه‌حال ذکر کردیم، اپلیکیشن Music را هم ارتقا می‌دهد. این اپلیکیشن حالا می‌تواند فهرست‌های انتخابی و مورد علاقه کاربر را که توسط ایرپاد پخش می‌شوند،  به‌صورت خودکار به‌روزرسانی کند. این به‌روزرسانی مهم به معنی امکان دسترسی همیشگی به موسیقی‌های مورد علاقه است که خبر خوشی برای اعضای Apple Music به‌شمار می‌رود.

اپلیکیشن Messages هم در این نسخه به‌روزرسانی شده است. پرداخت‌های همتا به همتا در iOS 11 امکان‌پذیر شده‌اند و حالا این پرداخت‌ها روی اپل‌واچ توسط Messages انجام می‌شود.

اپلیکیشن بعدی Mail است که حالا به شما اجازه می‌دهد پیام‌های‌تان را یک‌به‌یک در صندوق ورودی ایمیل مشاهده کنید و دیگر همه ایمیل‌ها را به یکباره نشان نمی‌دهد. پیش از این قادر بودید پیام‌های ورودی را روس اپلیکیشن مذکور بخوانید و به آن‌ها پاسخ دهید اما حالا می‌توانید پیام جدید هم ایجاد و ارسال کنید.

اپلیکیشن‌های دیگری هم وجود دارند که به‌روزسانی‌های جزئی در آن‌ها ایجاد شده است. برای مثال، اپلیکیشن Camera حالا از ضبط ویدیو پشتیبانی می‌کند و اپلیکیشن ضربان قلب هم وضعیت و نرخ ضربان قلب را در طول روز روی یک نمودار کوچک به نمایش می‌گذارد. 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)