خانهاخبار
چرا پلتفرم واقعیت افزوده اپل جذابیت دارد؟!

چرا پلتفرم واقعیت افزوده اپل جذابیت دارد؟!

تیم کوک، مدیر عامل اپل بارها از اشتیاق خود برای حضور در قلمرو واقعیت مجازی گفته بود. بالاخره در مراسم رونمایی از آیفون‌های جدید، این شرکت از پلتفرم واقعیت مجازی خود نیز پرده برداشت. اما چرا فناوری واقعیت مجازی اپل باید جذاب باشد؟!
۱۳۹۶/۶/۲۴

از سال گذشته درباره کیت واقعیت مجازی اپل، ARkit خبرهایی شنیده می‌شد که با استفاده از سخت افزار قدرتمند آیفون تجربه کاربری جالبی را از تلفیق دنیای واقعی با اجسام مجازی ارایه می‌کند. این کیت تنها محدود به توسعه دهندگان بود و در واقع تا به حال هیچ نرم افزاری برای کاربران معمولی عرضه نشد؛ اما ظاهرا در ماه‌های آینده و با ورود آیفون‌های ۸ و ۸ پلاس و آیفون ۱۰، واقعیت افزوده به طور رسمی در اختیار کاربران اپل قرار می‌گیرد.

با توجه به آن‌چه در مراسم رونمایی از پرچم‌داران امسال اپل دیده شد، اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده از چیپست پیشرفته Bionic A11 به کار رفته در خانواده آیفون ۸ و آیفون ۱۰ و پردازش‌گر گرافیکی قدرتمند آن برای رندر اشیا مجازی با جزئیات بالا در دنیای واقعی استفاده خواهند کرد. اما نکته‌ای که این پلتفرم را جذاب‌تر می‌کند، بهره‌مندی آن از ISP (سیگنال پردازش تصویر) جدید است که قادر به فهم چگونگی نور پردازی از صحنه‌ در حال فیلم‌برداری خواهد بود. سپس، اپ مذکور سعی می‌کند تا همان مدل نور پردازی را روی اشیا مجازی پیاده سازی کند.

image

تا به حال اپلیکیشن‌های مبتنی بر واقعیت افزوده زیادی را برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS دیده‌ایم که اغلب علاوه بر مشکلاتی در خصوص رندرهای نامنظم و شکسته تصاویر، در ترکیب تصاویر و اشیا مجازی با دنیای واقعی، به نحوی که باور پذیر باشد نیز مشکل داشته‌اند. این بار اپل با استفاده از سیگنال پردازش تصویر جدیدش تا حد زیادی به رفع این مشکل کمک کرده است.

image

ویژگی جالب دیگر، در دسترس بودن است. پیش از معرفی آیفون ۱۰ شایعاتی منتشر شده بود که از وجود یک ماژول دوربین خارق العاده و مجهز به سیستم پیشرفته لیزری خبر می‌داد. طبق همین شایعات، کیت واقعیت افزوده اپل فقط از آیفون ۱۰ پشتیبانی می‌کرد و سخت افزار مورد نیاز آن تنها در این گوشی خاص یافت می‌شد. اما اگر از کاربران نسل‌های قبلی آیفون باشید،‌ باید این نوید را به شما بدهیم که این شایعه به کلی مردود است و اپ واقعیت افزوده اپل از آیفون‌هایی که به چیپ A9 و بالاتر مجهز باشند نیز پشتیبانی می‌کند؛ یعنی حتی کاربران آیفون‌های ۶ اس، ۶ اس پلاس و SE هم می‌توانند فناوری واقعیت افزوده ویژه اپل را روی گوشی خود تجربه نمایند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

کاربر جی اس ام

۱۳۹۶/۷/۱
سلام خدمت کاربران عزیز و مدیر محترم سایت GSM
با وجود اینکه نمیشه از سایت بی نظیر شما ایرادی گرفت اما به نظرم جای یک بحث که الان خیلی توی دنیای تکنولوژی و واقعیت مجازی صدا کرده توی سایت شما خالیه یا بهتره بگم کمتر در مورد اون گفته شده و اونم همین موضوع اپلیکیشن و بازی های AR هستش.
میخواستم از مدیر محترم سایت خواهش کنم که در مورد این فن آوری و مخصوصا بازی های ARی که میشه روی نسل های قبل تر آیفون هم اجرا بشن مطلب یا مطالبی رو بذارن که کاربرانی که از آیفون استفاده میکنن بیشتر با این موضوع آشنا بشن
چیزهایی که من از فن آوری AR شنیدم و دیدم خیلی برام جذابیت داشته و دارد ولی چون به صورت محدود گفته شده نمیشه خوب اونو درک کرد به همین خاطر از سایت جی اس ام خواهشمندم در صورت امکان از این تکنولوژی جذاب هم مطلبی رو ارائه بدن.
با تشکر از مدیر محترم سایت و عوامل اجرایی اون.

Pouya

۱۳۹۶/۶/۲۴
به نظرم اپا اصلا نباید ایفون ۸ و ۸ پلاس رونمایی میکرد باید فقط x رونمایی میکرد چون ۸ و ۸ پلاس با سون و سون پلاس تفاوت خاصی ندارن ارزش رونمایی نداشت اگه فقط ایکس بود بهتر بود